پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱

وعده قالیباف درباره زندان اوین/ ساخت بهترین پارک تهران در بدترین محله

چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب: 471889
شهردار تهران گفت: در خصوص واگذاری زندان اوین با حجت الاسلام و المسلمین لاریجانی صحبت کرده و وی بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد و مطمئن هستم در دوره مدیریت بنده و آملی لاریجانی شاهد تبدیل زندان اوین به موزه و پارک بزرگی خواهیم بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف صبح امروز در حاشیه مراسم بهره برداری از تقاطع های غیرهمسطح بلور ارتش با اتوبان های شهید صیاد شیرازی و امام علی (ع)، طی سخنانی در جمع خبرنگاران به اهمیت احداث این پل‌ها اشاره کرد گفت: بزرگراه‌های امام علی (ع)، شهیدصیاد شیرازی، ارتش و محور اوشان با هم تقاطع پیدا کرده‌اند که به همین جهت مجموعه 10 پل به صورت زیر گذر و روگذر برای تامین دسترسی‌های شرقی - غربی، جنوب به غرب و غرب به شرق طراحی و احداث شد.
 
به گفته قالیباف در طراحی‌ها، مهندسی ارزش و نوع نیازها برای دسترسی شهرک‌های متعدد اطراف این پروژه طراحی‌های خوبی صورت گرفته که امروز بخشی از آن مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
 
وی هزینه مجموعه پروژه برای ساخت این 10 پل را حدود 200 میلیارد تومان اعلام کرد.
 
قالیباف در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییر نام ایستگاه متروی شهدای رسانه به ایستگاه جهاد، گفت: طبق قانون نام گذاری ها بر عهده شورای اسلامی شهر تهران است و پیشنهاد ما نیز به طور روشن نام گذاری این ایستگاه با نام شهدای رسانه بود؛ اما نظر دوستان در شورای شهر این بود که به دلیل آنکه این ایستگاه از قبل به نام میدان جهاد شناخته می شده است، آن را به نام میدان جهاد نامگذاری کنیم و ایستگاه مناسب دیگری به نام شهدای رسانه باشد.
 
وی با بیان اینکه در مسایل مربوط به منطقه 12 از همه تجربه ها و متخصصان استفاده شده است، گفت: در حوزه کالبدی نیز کارهای مربوط به پارک شهید هرندی حتما به عنوان یک پارک خیلی خوب  انجام می شود تا در بهار سال آینده بهترین پارک شهر را در مجموعه شهید هرندی داشته باشیم.
 
شهردار تهران ادامه داد: اقدامات در حوزه کالبدی، احیای بافت فرسوده، توجه به مردم، ارایه خدمات جانبی و خدمات شهری نیز در منطقه 12 درحال انجام است و تامین روشنایی معابر نیز به بهترین شکل ممکن پیش می رود. به نحوی که مردم در هر فصل، تحول را در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، کالبدی و خصوصا توجه به میراث فرهنگی منطقه 12 خواهند دید.
 
قالیباف همچنین درباره احداث و بهره برداری از ساختمان مرکزی دیوان عدالت اداری نیز تاکید کرد: هم اکنون مجموعه بخش های اداری شهرداری تهران بیش از 500 ساختمان در سطح شهر تهران دارند که در حوزه سازمان ها، معاونان و ادارات کل پراکنده هستند.
 
وی افزود: در این محدوده ساختمان دیوان عدالت اداری از جمله ساختمان های جدی و ساختمان روزنامه اطلاعات از جمله ساختمان های بزرگ به شمار می روند. به اضافه اینکه ملک ساختمان دیوان عدالت اداری متعلق به شهرداری و ساختمان آن متعلق به دیوان عدالت اداری بود. در کنار این موضوع دیوان عدالت اداری نیز به دنبال ساخت و ساز جدیدی بود.
 
قالیباف اظهار داشت: معتقدیم ضرورتی ندارد که دیوان عدالت اداری در مرکز شهر باشد. چرا که اکثرا کسانی که به دیوان عدالت مراجعه می کنند، از شهرستان ها به تهران می آیند و تردد در شهر برای آنها مشکل است. همچنین با توجه به آنکه با کمبود تمرکز مراکز اداری در منطقه 5 روبرو بودیم، در سه سال قبل توافق کردیم تا ساختمان دیوان عدالت اداری به صورت تهاتر در اختیار شهرداری قرار گیرد و شهرداری نیز ساختمان دیگری برای آنها بسازد که این ساختمان جدید امروز افتتاح شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اميرحسيني
Iran, Islamic Republic of
آقاي قاليباف شمارابه خدا كمي هم به فكر جنوب شهر باشيد. چند سال است قرار لاست ترمينال جنونب, كارخانه روغن نباتي و... از خزانه بخارايي نقل مكان كنند ژس چه شد. نه تنها آنها نرفتند بلكه پاركينك اتوبوس هاي شركت واحد نيز به جمع آنها اضافه شد.