پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

گلایه از ولخرجی‌ میلیاردی سازمان محیط‌ زیست

چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 471878
مدیر گروه دیده‌بان محیط زیست با تشریح برنامه‌های "گنجه پشتیبان زیست‌بوم " به عنوان صندوقی مالی و مردمی برای کمک به حیات‌ وحش کشور از ولخرجی‌ میلیاردی سازمان محیط زیست گلایه کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، عباس محمدی در مراسم «گلریزان محیط‌ زیستی» به یاد محمد علی اینانلو برای کمک مالی جهت آزادسازی محیط‌بانان "دنا" از زندان و حکم قصاص با اشاره به مناطق مختلف حفاظت‌شده در دنیا مانند طبیعت وحش، پارک ملی و چشم‌انداز حفاظت‌شده اظهار داشت: به‌نظر بنده ایران به جوامع جهانی پیشنهاد دهد که منطقه دنا، عنوان، protected drama را بگیرد، چراکه در جهان اتفاقاتی مانند آنچه برای محیط‌بانان دنا پیش آمده، سابقه ندارد. اگر ما کاری انجام بدهیم، در درجه نخست برای دلمان انجام داده‌ایم و برای ادای دینمان به کوهستان است.

عضو موسسه گنجه پشتیبان زیست بوم درباره فعالیت‌های گنجه پشتیبان زیست‌بوم و سابقه کمک‌های مالی آن به محیط‌ زیست اشاره کرد و به برنامه‌هایشان در آینده پرداخت و گفت: این گنجه از 2 سال پیش تاسیس شده و سابقه کمک‌های زیادی داشته، مانند تهیه علوفه برای مناطقی که دچار برف سنگین شده و دام‌های آن منطقه را در خطر قرار داده است و یا مانند زمستان امسال که کمک‌هایی برای تهیه علوفه برای منطقه «حیدری» در خراسان جنوبی داشتیم و قرار است که به ساخت 4 آبشخور برای حیات وحش در این منطقه هم کمک کند. همچنین تهیه دانه برای پرندگان فریدونکنار و کارهایی این‌چنینی از فعالیت‌های این مجموعه بوده که همه این موارد نیز با ادارات سازمان محیط زیست استانها هماهنگ می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به آتش‌سوزی جنگل‌های ایلام در تابستان‌ها، گنجه برنامه دارد پایگاه‌های مردمی در استان ایلام برای مقابله با آتش‌سوزی ساخته و تجهیز کند. برای این مورد نیاز به برداشت حدود 10 میلیون تومان از گنجه در این فصل داریم. برای این منظور ما باید صندوق دائمی برای چنین کارهایی داشته باشیم که نیازمند کمک‌های مردمی است تا در صورت نیاز‌ بتواند پولی را به جایی اهدا یا قرض دهد یا به فعالیت‌های پژوهشی کمک کند.

مدیر گروه دیده‌بان محیط زیست با بیان اینکه گنجه پولی برای برنامه‌ها، سفرها و مخارجی مثل پول تلفن و... خرج نکرده و تمام پول خود را صرف امور ذکر شده می‌کند، از عملکرد هزینه‌های سازمان محیط زیست گلایه کرد و گفت: به طور مثال به مناسبت روز "تالاب‌ها" سازمان محیط زیست گروه پزرگی به یکی از شهرها برده است و در هتلی استقرار داده است که فکر می‌کنم یک میلیاردی هزینه شده باشد.

محمدی با انتقاد از تعریف‌های رئیس سازمان محیط زیست که اجازه اظهار نظر نیز به فعالان محیط زیست نمی‌دهد، به اشکال در سیستم‌های اداری اشاره کرد و از شرکت کنندگان نیز درخواستی کرد و بیان داشت: ما از شما خواهش می‌کنیم که حمایت‌های مالی خود را ادامه دهید تا پایگاه مالی مناسبی برای برقرار ماندن گنجه پشتیبان زیست بوم داشته باشیم.

گلریزان محیط‌بانان "دنا" به یاد مرد طبیعت

به گزارش تسنیم، به مناسبت گرامیداشت مرحوم "محمدعلی اینانلو" - مرد طبیعت ایران مراسم گلریزانی با عنوان گلریزان محیط زیستی جهت کمک مالی برای آزادسازی محیط‌بانان "دنا" از زندان و حکم قصاص صورت پذیرفت.

بر این اساس طی این گلریزان که به نوعی سومین گلریزان برای این دو محیط‌بان "دنا" بود مبلغی بیش از 200 میلیون تومان جمع‌آوری شد و این در حالی است که بر اساس گفته متولیان این گلریزان طی 2 گلریزان دیگر در شهرهای اصفهان و آمل تاکنون مبلغ 500 میلیون تومان برای آزادسازی این محیط‌بانان جمع‌آوری شده است که با رقم گلریزان تهران این مبلغ به بیش از 700 میلیون تومان رسیده است، کما این که دو خانواده‌ مقتول برای بخشش قصاص این دو محیط‌بان مبلغ 2 میلیارد تومان تقاضا کرده‌اند.

در مراسم گلریزان محیط زیستی جهت کمک مالی برای آزادسازی محیط‌بانان "دنا" از زندان که در راستای گرامیداشت یاد "محمدعلی اینانلو" نیز برگزار شده بود آرش اینانلو فرزند ارشد مرحوم اینانلو نیز به دعوت انجمن کوهنوردان ایران و دیده‌بان کوهستان حضور به عمل آورده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *