جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جانبازان و معلولین میهمان شبکه مستند

چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 471848
مدیر شبکه مستند در دیدار با رییس انجمن فرهنگی هنری آوای معلولان، از تلاش در این شبکه برای تبدیل شدن به روزنه ای برای آگاهی بخشی در حوزه معلولان خبر داد.
 به گزارش جهان به نقل از تسنیم، امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما ضمن بازدید از موسسه فرهنگی هنری آوای معلولان با منصور برجیان رییس این انجمن دیدار کرد.

برجیان در این دیدار به توضیح برخی فعالیت های موسسه و افراد معلول پرداخت و با اشاره به دشواری های حضور معلولان و جانبازین در اماکن عمومی و عدم مناسب سازی شهر برای آنها اظهار کرد: با این حال بسیاری از افراد معلول علی رغم نبود امکانات، به مدارج بالایی می یرسند. اما کار کردن بر فرهنگ جامعه ضروری است.

وی افزود: در روزهایی که آگاهی و اطلاع رسانی حرف اول را در جامعه میزند، ما باید برای افزایش هوشیاری و آگاهی در جامعه بکوشیم.

تاجیک نیز ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با توانمندی های معلولان در این موسسه، تأکید کرد: باید با درگیر کردن افراد جامعه با این مقوله، مسبب آگاهی بیشتر آنها با این مسائل شویم و ما در شبکه آمادگی تولیدات مختلف را داریم.

وی یادآور شد: با افزایش همکاری های فی ما بین، شبکه مستند به عنوان بخش کوچکی از رسانه ملی، روزنه ای برای پرداخت به موضوعات مبتلا به معلولان خواهد شد.

در پایان این دیدار که با حضور مهیار خسروانی تهرانی مشاور شبکه مستند در امور جانبازان و معلولین همراه بود، برجیان، تندیس جشنواره آوا را به تاجیک اهدا کرد.

جشنواره دوسالانه فیلم «آوا» در فروردین ماه سال 1389 توسط انجمن علمی و آفرینش های هنری معلولان آوا آغاز شد. عزت الله انتظامی، پوران درخشنده، عزیزالله حمید نژاد، حسین مسلمی نائینی و مهدی جعفری هیات داوران این جشنواره بودند که 400 فیلم رسیده به دبیرخانه را داوری کردند و اختتامیه همزمان با روز جهانی معلولین در 12 آذرماه 89 برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *