جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

مونیز: ایران، پس از برجام شدیدا تحریم‌شد

چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۲۹
کد مطلب: 471707
وزیر انرژی آمریکا روز سه‌شنبه گفت ایران، پس از برجام، به رغم رفع برخی تحریم‌های هسته‌ای، کماکان کشوری به شدت تحریم‌شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا روز سه‌شنبه در نشست اندیشکده ویلسون گفت که ایران کشوری به شدت تحریم شده است. 
 
«مونیز» که از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا بود این اظهارات را در پاسخ به سوالی از مجری اندیشکده «ویلسون» مطرح کرد که پرسیده بود آیا با توجه به آغاز روابط تجاری ایران با کشورهای اروپایی، امکان پاسخ به تقلب فرضی این کشور در برجام وجود خواهد داشت یا خیر. 
 
او با بیان اینکه تنها تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران رفع شده‌اند تأکید کرد هنوز تحریم‌های وضع شده علیه این کشور در زمینه‌های دیگر باقی مانده‌اند.
 
مونیز در بخش دیگری از اظهاراتش ابراز امیدواری کرد تجربه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، در سایر نقاط منطقه و برای حل و فصل بحران‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد. 
 
وزیر انرژی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره امکان گسترش همکاری‌های هسته‌ای در زمینه‌های غیرنظامی میان کشورها گفت که واشنگتن علاقه‌مند به همکاری در این زمینه‌ها است. او سپس به مورد امارات اشاره کرد و این کشور را نمونه خوبی در این زمینه خواند که در حال ساخت نیروگاه‌های اتمی است. 
 
«ارنست مونیز»، درباره نقش روسیه در مذاکرات هسته‌ای گفت مسکو منطقی‌ترین کشور برای ارسال اورانیوم کم‌غنای ایران بود، چرا که این کشور، تأمین‌کننده سوخت هسته‌ای برای نیروگاه بوشهر ایران است.  
 
خبرنگار سی‌بی‌اس نیوز از «مونیز» پرسید آیا ایرانی‌ها با توجه به شواهد سیاسی که اکنون وجود دارد، به طرف آمریکایی درباره عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در برجام مظنون بودند؟
 
مونیز در پاسخ به این سوال گفت: «ما همه کارهایی که گفته‌ایم را انجام داده‌ایم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
ایران کماکان کشوری به شدت تحریم شده است با ایران پس از برجام به شدت تحریم شد زمین تا آسمان فرق داره این کار خبیثانه البته مورد توجه طرفداران شما قرا نخواهد گرفت چون نمیفهمند.