جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
آیت الله موحدی کرمانی در همایش عزت ملی؛

خبرگان اشتباه کند فاتحه‌انقلاب را بایدبخوانیم

سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب: 471676
امام جمعه موقت تهران گفت: باید افرادی در خبرگان رهبری باشند که مطمئن باشیم اشتباه نمی‌کنند زیرا در غیر این صورت باید فاتحه انقلاب را خواند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله موحدی کرمانی در همایش عزت ملی که عصر امروز به همت جامعه اسلامی دانشجویان در مجتمع آدینه تهران برگزار شد با اشاره به موضوع انتخابات اظهار کرد: راه پیروزی در انتخابات را قرآن معین کرده است و اصولگرایان و دلسوزان انقلاب باید راه قرآن را بشناسند و اگر از این راهها وارد شوند پیروز خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه یکی از این راهها صدق است، گفت: در آستانه انتخابات گروه زیادی به نام اصولگرایان هستند و من در جمع آنها گفتم که اگر خدا ببیند ما راست می گوییم یاری مان می کند اما اگر دنبال دنیا باشیم و بگوییم فقط گروه ما رای بیاورد پیروز نخواهیم شد. این چیزها نباید در جمع اصولگرایان راه پیدا کند چرا که یک سم کشنده است.
 
موحدی کرمانی با اشاره به اهمیت جایگاه شورای نگهبان خاطرنشان کرد: امام به شورا نگهبان می گفت قاطع بایستید و رهبری معظم انقلاب هم همین را می فرمایند. اگر ما بخواهیم بیت امام (ره) را از هر نقطه ضعفی منزه بدانیم باید به سخنان امام عمل کنیم. امام می گفت قاطعانه بر سر تصمیمات خود ایستادگی کنید و راه حل را تشخیص دهید اما امروز ببینید چقدر علیه شورای نگهبان جوسازی می کنند؟
 
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: این ما هستیم که مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را بوجود می آوریم چرا که اگر خدایی ناکرده روزی برای رهبری انقلاب اتفاقی بیفتد و بنا شد خبرگان، رهبری انتخاب کند باید افرادی در این مجلس باشند که ما مطمئن باشیم اشتباه نمی کنند زیرا در غیر این صورت فاتحه انقلاب را باید خواند.
 
آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه وقتی ما وارد موضوع انتخابات شدیم و در مقام تشخیص گروه های اصولگرا برآمدیم، فهمیدیم که ماشاءالله چقدر گروه اصولگرا داریم اظهارکرد: همه این گروه ها حامی انقلاب و رهبری هستند و ما در جلسه اول شورای ائتلاف ۱۸۰ گروه را شناسایی کردیم و از همه آنها برای حضور در شورای ائتلاف دعوت به عمل آوردیم.
 
دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر در کار ما صدق وجود داشته باشد، پیروزی قطعی است ولو رغیب بسیار فعال باشد و امروز هم رقبای ما بسیار فعال هستند. اما یاری خداوند در صورت وجود صدق شامل حال ما خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه صدق به معنی آن است که ما باید اصلح را انتخاب کنیم ولو اینکه آن فرد خیلی مشهور نباشد، خاطرنشان کرد: اگر صدق در کار ما باشد همه مشکلات حل خواهد شد و یاری خدا با ماست.
 
موحدی کرمانی گفت: تک تک اصولگرایان باید افرادی که روشن نیستند را آگاه کنند و بگویند به همه وعده ها اتکا نکنید بلکه باید سوابق کسانی که یک لیست انتخاباتی را تهیه می کنند بررسی کنید و ببینید آیا تابع رهبری، امام و انقلاب هستند یا خیر؟
 
وی با بیان اینکه اصولگرایان نباید برای انتخابات سهم خواهی کنند، گفت: اصولگرایان باید فقط خدا را در نظر داشته باشند و فقط افراد اصلح را انتخاب کنند.
 
موحدی کرمانی با اشاره به تبعیت از آراء شورای نگهبان تاکید کرد: اگر مجلس چیزی را مصوب کرد و شورای نگهبان آن را مورد تائید قرار نداد، آن قانون را باید به دیوار زد زیرا امام می فرمود آن قانونی که شورای نگهبان تائید کند، قانون الهی است.
 
وی همچنین با تبریک ایام دهه فجر گفت: در این ایام چیزی شبیه معجزه اتفاق افتاد که کمتر از غرق شدن فرعون و لشگریانش در داستان حضرت موسی نیست.
 
وی افزود: انقلاب ما چیزی شبیه نهضت حضرت موسی (ع) بود. در آن ایام که مرتب شاه مردم را می کشت و مردم هم مرتب شعار می دادند و کشته و شهید می شدند اما خسته نمی شدند. بلکه به خیابان ها می ریختند و شعار حمایت از امام و تنفر از شاه را سر می دادند.
 
موحدی کرمانی تاکید کرد: در آن ایام امام می فرمود، تقیه حرام است و باید صبر کنیم. ولی خیلی ها نمی توانستند منطق امام را تحمل و هضم کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: من در آن ایام با برخی علمای نجف تماس گرفتم و آنها با تمام علو مقامی که داشتند، می گفتند این نهضت به جایی نمی رسد و امام نمی تواند شاه را بیرون کند.
 
موحدی کرمانی تاکید کرد: در همان مقاطع که امام می گفت شاه رفتنی است، اعلام کرد من عازم ایران هستم ولی برخی بزرگان و روحانیون می گفتند ما نمی دانیم امام چه فکری می کنند که قصد بازگشت به ایران را دارند. زیرا بختیار قدرت مسلم را دارد و می تواند هواپیمای امام را در هوا ساقط کند. بنابراین هرجای این انقلاب را که می بینید چیزی شبیه معجزه بود.
 
وی تصریح کرد: آن شبی که نظام سلطه شاهنشاهی تصمیم به حکومت نظامی گرفت، قصد داشتند امام و یاران امام را دستگیر کنند اما امام فرمود حکومت نظامی را بشکنید. در این شرایط بود که بختیار عاجز شد و توطئه در هم شکست.
 
موحدی کرمانی با بیان اینکه همه اتفاقات انقلاب استعانت خداوند بود، تصریح کرد: تک تک آیه های قرآن در این انقلاب تحقق یافت.
 
وی با اشاره به ضرورت مقابله با نفوذ دشمن به ماجرای انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی و نفوذ فردی به نام کلاهی در حزب پرداخت و خاطرنشان کرد: کلاهی در شهید بهشتی نفوذ کرد و شهید بهشتی نیز به او اعتماد کرد. من به خاطر دارم که در جلسه شورای مرکزی حزب، کلاهی می گفت من باید تمام این ساختمان را به لحاظ امنیتی چک کنم تا یک وقت در پی این ساختمان مواد منفجره کار نگذاشته باشند.
 
موحدی کرمانی افزود: کلاهی عامل نفوذ و خیانت بود و با این ترفند پی ساختمان را کند و مواد منفجره را در آن کار گذاشت. البته گویا طراح اصلی این ماجرا بنی صدر و در واقع امر آمریکا بود. من هم بنا بود در آن جلسه ای که انفجار رخ داد، حاضر باشم ولی دچار تب شدم و در آن نشست حضور پیدا نکردم.
 
وی با بیان اینکه امام فرمود حفظ انقلاب از نماز مهمتر است، گفت: انقلاب امانتی از خدا و امام در دست ماست و ما باید آن را حفظ کنیم. یعنی بیش از آنچه که به نماز اهمیت می دهیم باید به حفظ انقلاب اهتمام بورزیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *