پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱

مسکو: انگلیس درصدد حیله‌ای خطرناک علیه ایران و روسیه است

سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 471649
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس مبنی بر عدم کمک تهران و مسکو به روند صلح در سوریه را پیش‌درآمدی برای «مکر و حیله جدید و خطرناک» غرب در مذاکرات ژنو ۳ خواند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد، مسکو معتقد است که اظهارات مطرح شده توسط «فیلیپ هاموند» وزیر امورخارجه انگلیس در خصوص نقش ایران و روسیه در مذاکرات حل بحران سوریه «مکر و حیله خطرناکی» است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با رادیو «مسکوا» از موضع‌گیری انگلیس علیه روسیه و ایران در روند مذاکرات به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، هاموند روز گذشته مدعی شده بود که اقدامات روسیه در سوریه مواضع نیروهای تروریستی داعش شده است. وی همچنین دلیل این ادعا را این چنین مطرح کرده بود که روسیه می‌گوید می‌خواهد داعش را نابود کند اما در عمل مواضع داعش را بمباران نمی‌کند و در حال بمباران مواضع معارضان میانه‌رو در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری فارس، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه بار دیگر به انتقاد نقش روسیه و ایران در سوریه پرداخت و مدعی شد که این دو کشور کمکی به روند صلح نکرده‌اند.

اولین دور از مذاکرات صلح سوریه که به صورت غیر مستقیم بین دولت و معارضین سوری انجام می‌شود، در حالی از دیروز رسما آغاز شده که مذاکرات هیئت معارضین را «محمد علوش» رئیس گروه «جیش الاسلام»، که پیشتر با القاعده بیعت کرده،‌ رهبری می‌کند،‌ مسئله‌ای که موجب تعویق چند باره گفت‌وگوها شد، اما نهایتا با اصرار عربستان سعودی این عضو گروه‌های تروریستی در هیئت مذاکره‌کننده باقی ماند.

همزمان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یکی از مواضع جیش الاسلام در سوریه را هدف قرار داده و همچنان این گروه را تروریست می‌داند.

هاموند که دیروز در اردوگاه «زاتاری» اردن واقع در 10 کیلومتری جنوب مرز سوریه صحبت می‌کرد، بدون اشاره به نقش ریاض در تأخیر در برگزاری مذاکرات، گفت: «این مایه تأسف من است که روس‌ها دارند هرآنچه ما انجام می‌دهیم را تضعیف می‌کنند.»

وی افزود: «روس‌ها می‌گویند بیائید صحبت کنیم و بعد صحبت می‌کنند و صحبت می‌کنند و صحبت می‌کنند. مسئله اینجاست که روس‌ها همزمان با صحبت کردن، بمباران می‌کنند و از (بشار) اسد (رئیس‌جمهور سوریه) حمایت می‌کنند.

کشورهای غربی می‌گویند روسیه در حملات خود در سوریه که سپتامبر سال گذشته به درخواست دمشق آغاز شد، باید فقط مواضع داعش را هدف قرار دهد و از دولت سوریه حمایت نکند. روسیه دیروز اعلام کرد در یک هفته گذشته طی 468 سورتی پرواز، بیش از 1300 موضع تروریست‌ها را هدف قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
روسیه دیروز اعلام کرد در یک هفته گذشته طی 468 سورتی پرواز، بیش از 1300 موضع تروریست‌ها را هدف قرار داده است
خيلي خوب كاري كرده از رئيس جمهور قانوني و منتخب قاطبه مردم سوريه حمايت ميكند و نه مثل انگليس و عربستان و قطر و غربي ها كه از تروريستهاي جنايتكار حمايت تسلحاتي و اطلاعاتي و اقتصادي ميكنند .
تروريستها انسانهاي غيرنظامي و بيگناه را بهخاك و خون مي كشند و اما ارتش سوريه و جنگده هاي روسي متجاوزان تروريست را هدف قرار ي دهند اين كجا و آن كجا
نقشه هاي شوم شما را نقش بر آب مي كنند كه برايهمه جهان مي خواهيد تصميم بگيريد . آن دوران ديگر گذشته است .