پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نرخ توافقی برای بلیت پروازهای نوروزی نداریم

سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 471624
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌ که نرخ توافقی برای بلیت پروازهای نوروزی نداریم، گفت: آزادسازی نرخ‌ها انجام شده و قیمت توافقی در خصوص بلیت پروازها در سازمان هواپیمایی کشوری نداریم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی عابدزاده در جمع خبرنگاران در رابطه با پروازهای نوروزی اظهار کرد: آزادسازی نرخ‌ها انجام شده و قیمت توافقی در خصوص بلیت پروازها در سازمان هواپیمایی کشوری نداریم. در عین حال سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان حاکمیت مراقب است شرکت‌های هواپیمایی با افزایش قیمت به مسافران اجحاف نکنند.

وی با بیان این‌که سیستم عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تعیین می‌کند، افزود:‌ همچنین سازمان هواپیمایی به این مسئله که اگر ایرلاین‌ها بخواهند با کاهش قیمت رقبا را از دور خارج کنند، وارد شده و از این کار جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که ایرباس‌های A350 هما 3 سال دیگر وارد کشور می‌شود از ورود اولین هواپیما از مجموعه 118 فروند خریداری شده از ایرباس طی سال آینده خبر داد و گفت: باید زیرساخت‌های ورود هواپیماهای سوپرجمبو A380 در فرودگاه‌های کشور فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به این‌که هم‌اکنون فقط دو ایرلاین ماهان و ایران‌ایر کفایت سرمایه دارند، بیان کرد:‌ با توجه به وضعیت جدید صنعت هوانوردی کشور محدودیت‌ها تغییر کرده و شرکت‌های هواپیمایی باید با کفایت سرمایه بیشتری تاسیس شده تا بتوانند هواپیماهای بهتری را در ناوگان خود به خدمت بگیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ورود هواپیمای اجاره‌ای با سن بالای 12 سال و خرید هواپیما با سن بالاتر از 15 سال ممنوع است، افزود: بر اساس مصوبه سازمان هواپیمای شرکت‌های هواپیمایی 6 ماه زمان دارند به کفایت سرمایه برای فعالیت دست یابند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *