پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

هویت دومین عامل انفجارمسجد امام رضا(ع)

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب: 471450
وزارت کشور عربستان هویت دومین عامل حمله انتحاری به مسجد امام رضا علیه السلام در محله المحاسن در استان الاحساء را اعلام کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه عکاظ خبرداد: سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان گفت که دومین عامل انتحاری به مسجد امام رضا علیه السلام در محله المحاسن در استان الاحساء یک شهروند مصری به نام «طلحه هشام محمد عبده» است.
 
وی افزود: این عامل انتحاری با ویزای خانوادگی برای دیدن خانواده اش که مقیم عربستان هستند به این کشور سفر کرده است.
 
وزارت کشور عربستان سعودی پیش از این اعلام کرده بود که  این وزارت در تحقیقات خود در باره هویت عاملان حمله به مسجد امام رضا (ع) در احساء، توانست عامل انتحاری اول را مشخص کند.
 
بر اساس بیانیه وزارت کشور سعودی، عامل انتحاری شخصی به نام عبدالرحمن عبدالله سلیمان التویجری است که 22 سال سن دارد.‬‎
 
سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان گفت که دستگاههای امنیتی همچنان به تحقیقات خود درباره این حمله انتحاری انجام می‌دهند و مظنونان به دست داشتن در این حادثه را دستگیر می کنند.
 
روز جمعه در حمله تروریستی به مسجدی در منطقه شیعه‌نشین "الاحساء" در شرق عربستان دست‌کم چهار نمازگزار شهید و 18 نفر زخمی شدند.
 
دستگاههای امنیتی عربستان طی روزهای گذشته چندین نفر را در ارتباط با دست داشتن در حملات تروریستی این کشور دستگیر کرده اند.
 
در همین رابطه رونامه عربستانی "گازت" که به زبان انگلیسی منتشر می شود نیز نوشت که 4 تبعه آمریکایی روز دوشنبه و 5 آمریکایی نیز روزهای گذشته همراه با 14 شهروند عربستانی، سه یمنی، دو سوری، یک اندونزیایی، یک فیلیپینی، یک اماراتی، یک فلسطینی و یک قزاقستانی دستگیر شده اند.
 
مقامات آمریکایی نیز در واکنش به این خبر اعلام کرده‌اند که هنوز نمی‌توانند حضور 9 تبعه آمریکایی را در بین 33 تنی که از سوی عربستان به اتهام تروریسم بازداشت شده‌اند را تأیید کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *