کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام خمینی(ره): انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد

12 بهمن 1394 ساعت 17:52

امام خمینی (ره) در بخشی از منشور روحانیت در می‌نویسند: "انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروهها و لیبرالها می‌خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همۀ کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همۀ اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون حکم خدا را جاری می‌کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده‌اید؟ چرا لانۀ جاسوسی را اشغال کرده‌ایم و صدها چرای دیگر."


گروه سیاست جهان نیوز ـ بعد از آنکه طی هفته های اخیر اظهاراتی مبنی بر بدهکاری انقلاب به افرادی مطرح می شود، توفیقی است که صحبت های امام خمینی (ره)در باب بدهکاری انقلاب به افراد و جریانات را در منشور روحانیت بازخوانی نمائیم.

امام خمینی (ره) در بخشی از منشور روحانیت در تاریخ 3 اسفند 1367 می آورند:"انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروهها و لیبرالها می‌خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همۀ کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همۀ اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون حکم خدا را جاری می‌کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده‌اید؟ چرا لانۀ جاسوسی را اشغال کرده‌ایم و صدها چرای دیگر."

حال صحبت های بنیان گذار جمهوری اسلامی را بگذارید در کنار صحبت های امروز حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی ـ در سالگرد گرامیداشت سالروز ورود امام (ره) به کشورمان ـ که سخنان تند و حساب نشده ای را بر زبان جاری نموده است.

حجت الاسلام هاشمی بدون اشاره به صحبت های امام(ره) در مورد عدم بدهکاری انقلاب به افراد می گوید:«همه باید خود را به امام(ره) و بیت امام(ره) بدهکار بدانیم اما متاسفانه بدهکارها هدیه خوبی به بیت امام(ره) در مقدمه انتخابات ندادند.»

 


کد مطلب: 471448

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/471448/امام-خمینی-ره-انقلاب-هیچ-گروهی-بدهکاری-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com