پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نگرانی ورزشکاران المپیک از شیوع ویروس

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 471414
در جریان برگزاری مسابقات آزمایشی کشتی در ریو برخی از ورزشکاران از شیوع ویروس زیکا ابراز نگرانی کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آلین سیلوا کشتی‌گیر برزیلی و امید کسب مدال در ریو یکی از ورزشکارانی است که با دو بار تب مشکوک به مبتلا به ویروس زیکا است.

در جریان برگزاری مسابقات آزمایشی کشتی در ریو که در المپیک پارک برگزار شد این ورزشکار تنها کسی نبود که در این باره ابراز نگرانی کرد. ورزشکاران غیر برزیلی هم درباره این اتفاق صحبت‌هایی را مطرح کرده و حتی از اتاق‌هایشان در هتل خارج نشده‌اند.

این کشتی‌گیر برزیلی در این باره گفت: من خیلی از این اتفاق نگرانم.

گری ورزشکار آمریکایی نیز در این خصوص اظهار داشت: فکر می‌کنم اگر قصد بچه‌دار شدن تا یک ماه آینده داشته باشم این موضوع کمی نگران‌کننده است. شاید این اتفاق تصمیم مرا برای آمدن به المپیک تغییر دهد.

وی افزود: اگر از این موضوع نگران باشیم به هیچ عنوان نمی‌توانیم روی کاری که انجام می‌دهیم تمرکز کنیم و کارمان را به بهترین صورت انجام دهیم.

مسئولان برگزاری بازی‌های ریو ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات را پاک‌سازی می‌کنند.

پیش از این اعلام شده بود بانوان باردار از حضور در ریو خودداری کنند چرا که این ویروس باعث اختلالاتی در مغز و اندازه جمجه جنین می‌شود.

همچنین در برزیل و آمریکا کمپینی تشکیل شده که در این باره به ورزشکاران و توریست‌ها اطلاعات لازم را می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *