سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۱

ولایتی: نگاهم به روسیه راهبردی است

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 471349
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در سفری به روسیه با مقامات عالی این کشور در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، همکاری‌های منطقه‌ای و موضوعات استراتژیک بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی اکبر ولایتی روز دوشنبه ۱۲ بهمن ماه به دعوت رییس مرکز تحقیقات استراتژیک و طی سفری رسمی وارد روسیه شد.

مشاور مقام معظم رهبری به هنگام ترک تهران و در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این سفر به طور رسمی و به دعوت موسسه مطالعات استراتژیک روسیه به منظور دیدار و گفتگو با تعدادی از مقامات عالی و شرکت در کنفرانس و میزگرد همکاری روسیه و ایران در شرایط ژئوپولتیک مدرن انجام می شود.

ولایتی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اهداف سفر تصریح کرد: رابطه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ روابط دوجانبه بی سابقه بوده و در زمینه های مختلف از جمله هسته ای، دفاعی و به ویژه همکاری های منطقه ای گسترش یافته و نمونه آن را در ائتلاف ایران، روسیه، عراق و سوریه می توان ملاحظه کرد؛ ضمن آنکه در این سفر سیاست های راهبردی مقام معظم رهبری در نگاه به شرق دنبال خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این سفر و در ملاقات های مختلف با مقامات عالی در زمینه های سیاسی، امنیتی، همکاری های منطقه ای و موضوعات استراتژیک بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

مشاور مقام معظم رهبری در پاسخ به سوال دیگری  به سفر قبلی خود به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور کشورمان و ملاقات با پوتین اشاره و افزود: همکاری های دو طرف راهبردی و در حال گسترش بوده ضمن آنکه رییس جمهور روسیه از عضویت ایران در شانگهای و بریکس حمایت جدی کرده و در سفر رییس جمهور چین و رییس جمهور روسیه به ایران و ملاقات با رهبر معظم  انقلاب در این خصوص تاکید شد و این همکاری ها روز به روز در حال گسترش است.

ولایتی صبح روز دوشنبه وارد مسکو شد و از سوی مقامات محلی، سفیر و تعدادی از مسئولان نهادهای ایرانی مورد استقبال قرار گرفت.

در این سفر محمد فروزش معاون مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و چگینی زاده استاد دانشگاه، ولایتی را همراهی می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایکاش ولایتی بازنشست میشد