جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آمریکا و انگلیس در پی اعزام نیرو به لیبی

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 471330
آمریکا و انگلیس به بهانه مقابله با تکفیری‌های داعش، تلاش می‌کنند تا یکهزار نظامی انگلیسی را به لیبی اعزام کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رسانه‌های انگلیسی روز دوشنبه (امروز) گزارش کردند که مقامات آمریکا و انگلیس در حال اعمال فشار به لیبی برای پذیرفتن یکهزار نظامی انگلیسی می‌باشند.

بنا به گزارش اسپوتنیک، آمریکا و انگلیس مدعی هستند که این تعداد نظامیان، دفاع ارتش لیبی را برای مقابله با تکفیری‌های «داعش» تقویت می‌کنند.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» رهبر سابق این کشور در سال ۲۰۱۱، درگیر جنگ داخلی است. خلاء قدرت موجب شده است که گروههای شبه‌نظامی در سراسر این کشور برای به دست آوردن قدرت به پاخیزند به ویژه آنکه تکفیری‌های داعش حملاتی را علیه زیرساخت‌های نفت لیبی صورت داده‌ است.

روزنامه «تایمز» انگلیس گزارش کرده است که لندن و واشنگتن ارتش و دیپلمات‌های خود را به لیبی اعزام کرده‌اند تا همپیمانانی را در میان دولت‌های رقیب لیبی و نیروهای شبه‌نظامی که موافق دریافت کمک از ارتش انگلیس برای مقابله با حدود ۳ هزار تکفیری‌ داعش در این کشور هستند، بیابند.

«ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه در ماه دسامبر سال گذشته میلادی هشدار داد که داعش در حال گسترش قلمرو خود در سواحل شمال لیبی است. این امر می‌تواند موجب موجب جدیدی از مهاجرت به اروپا شود.

هفته گذشته، رسانه‌های آمریکا گزارش کردند که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، طرح‌هایی را برای آغاز جبهه سوم علیه تکفیری‌های داعش در لیبی به دنبال عملیات نظامی در سوریه و عراق، آماده کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *