پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اظهارات وزیرخارجه در کمیسیون امنیت ملی

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۳
کد مطلب: 471224
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دبیرخانه‌ای در کمیته نظارت بر حُسن اجرای برجام (که در شورایعالی امنیت ملی تشکیل شده بود) تأسیس شده است که گزارشات مربوطه و وضعیت موارد برجام را پیگیری و رصد می‌کند.
به گزارش جهان، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پرداخت و اظهار داشت: در این نشست مشترک، بودجه و اعتبارات وزارت خارجه در سال 94 و همچنین لایحه بودجه 95 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
وی افزود: آقای وزیر خارجه تأکید داشتند با توجه به گستردگی مأموریت‌های این وزارتخانه، نیاز است بودجه وزارت خارجه در سال 95 افزایش یابد.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه از بررسی نحوه اجرای برجام با حضور وزیر خارجه در این کمیسیون خبر داد و گفت: آقای ظریف در این جلسه گفت که برجام بالاخره به مرحله اجرایی رسیده و تعهدات طرف مقابل در حال اجرا شدن است.
 
وی یادآور شد: وزیر خارجه گفت که دبیرخانه‌ای در کمیته نظارت بر حُسن اجرای برجام (که در شورایعالی امنیت ملی تشکیل شده بود) تأسیس شده است که گزارشات مربوطه و وضعیت موارد برجام را پیگیری و رصد می‌کند.
 
آصفری ادامه داد: در این جلسه همچنین درباره اقدامات تروریست‌ها در منطقه و حمایت‌های عربستان سعودی از تروریست‌ها و ناامنی منطقه بحث تبادل‌نظر شد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای ظریف در این جلسه گفت که اکثر کشورها امروز نسبت به رفتار عربستان سعودی گلایه‌مند هستند، کشورهای اروپایی و غربی نیز امروز بیشتر به این موضوع پی برده‌اند و متوجه شدند که عربستان از حامیان تکفیری‌ها و تروریست‌های منطقه است و به این موضوع اذعان می‌کنند، عربستان بیشتر به دنبال ناامن کردن منطقه است،‌ آنان معتقدند ریشه بسیاری از خشونت‌ها در عربستان سعودی رقم می‌خورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *