شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

۱۰چالش عمده داخلی و جهانی اسرائیل

يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 471170
برخلاف تصویری که تلاش می شود از درون رژیم صهیونیستی برای جهانیان مخابره شود این رژیم هم اکنون در بن بستی همه جانبه از حیث هویتی، سیاسی، نظامی و امنیتی، اقتصادی، حقوقی، اجتماعی، داخلی(انتفاضه فلسطینی‌ها) و بین المللی (تحریم و انزوا) قرارگرفته است.
رژیم و جامعه صهیونیستی هم اکنون در بن بستی همه جانبه درابعاد هویتی،سیاسی،نظامی و امنیتی، اقتصادی، حقوقی، اجتماعی، داخلی (شکاف های اجتماعی و انتفاضه فلسطینی ها) و فشارهای بین المللی قرارگرفته است.

الف)ابعاد داخلی بن بست جامعه و رژیم صهیونیستی:

1- بن بست امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی (ارتش در سطح شهر) :

ارتش قاعدتا نیروی نظامی است که باید از یک جامعه دربرابر دشمن خارجی دفاع کند و حافظ مرزها باشد و درکنار آن پلیس و نیروهای انتظامی باید از امنیت و توازن داخلی حفاظت کنند .

اما با آغاز انتفاضه اخیر فلسطینیان موسوم به قدس و ادامه و تشدید آن، رژیم صهیونیستی در استقرار امنیت و توازن داخلی به بن بست کشیده شده و شدیدا دچار ناکارآمدی و استیصال شده است.فلذا برای مهار انتفاضه از ارتش استمداد جسته است.

به گزارش جهان، هم اکنون ارتش درکنار پلیس رژیم صهیونیستی به سطح شهر و به کف خیابانها گسیل شده است تا شاید بتواند به زور سرنیزه انتفاضه قدس را مهار کند.

حضور ارتش در خیابانها به معنای بن بست امنیتی و اجتماعی و نظامی جامعه و رژیم صهیونیستی است.

انجمن مدافع حقوق اسرائیلی ها ، مورخ94/11/1 در گزارشی باعنوان "اوضاع حقوق بشر در اسرائیل در سال2015 م" به حضور مستمر و روز افزون نظامیان رژیم صهیونیستی در سطح شهرها و جنایات متعدد آنان علیه ملت فلسطین بویژه در قدس شریف و کرانه باختری از آغاز انتفاضه تاکید می کند.

در این گزارش آمده است:

ارتش و نیروهای امنیتی اسرائیل از اقدامات خشونت آمیز برای سرکوب تحرکات فلسطینی های قدس استفاده دائمی می کنند.

در قسمتی دیگر از این گزارش تاکید شده است که از آغاز انتفاضه قدس تاکنون شرایط شهر اشغالی قدس وخیم و به مرحله انفجار رسیده است، چرا که ارتش و پلیس اسرائیل خشونت را بدون دلیل علیه فلسطینی ها درپیش گرفته و اعمال می کنند و ارتش اسرائیل علاوه بر این از گلوله های پلاستیکی و دیگر وسایل برای سرکوب تظاهرات فلسطینی ها استفاده می کند و با قرار دادن موانعی بر سر راه ها و بستن خیابان ها مانع رسیدن آمبولانس ها برای منتقل کردن مجروحان به بیمارستان ها شده اند. نظامیان اسرائیلی همچنین با اقدامات خود زندگی شهروندان فلسطینی در شهر را مختل کرده اند.

حضور ارتش در شهر به منظور تامین امنیت یعنی اوج استیصال رژیم صهیونیستی و بیانگر بن بست امنیتی،اجتماعی و نظامی رژیم و جامعه صهیونیستی در مقابل انتفاضه اخیر قدس است.

2- فقدان امنیت و حضور ترس و وحشت در درون خانه های صهیونیست ها:

انتفاضه اخیر فلسطینیان موسوم به قدس و عملیات شهادت طلبانه مبارزین فلسطینی جوی آکنده از ترس و وحشت و حس فقدان امنیت را در تمامی سطوح جامعه صهیونیستی بویژه در بین شهرک نشینان حاکم ساخته است.

ترس و وحشت و حس عدم امنیت هم اکنون حتی در قلب تل آویو نیز حاکم شده و در زوایای پنهان زندگی صهیونیست ها ساری و جاری شده است.

حس امنیت و آرامش از ضروری‌ترین پیش نیاز های شکل گیری یک جامعه و تکامل آن است و اکنون شاهد فقدان این حس در جامعه صهیونیستی هستیم.

صهیونیست ها در هرکجا از سرزمین اشغالی که باشند چه در مناطقداشغالی 1948،کرانه باختری،قدس شریف ویا حتی در حصار شهرک های صهیونیستی در هیچ مکانی و هیچ زمانی امنیت ندارند و هرلحظه شبح مرگ را در بالای سر خود احساس می کنند.

هر لحظه ممکن است یک فلسطینی مظلوم و جان برکف با عملیات استشهادی خود ،آنان را به کام مرگ بکشاند.

عملیات شهادت طلبانه یک فلسطینی در روز اول سال 2016 م (اول ژانویه) و درقلب رژیم صهیونیستی یعنی تل آویو، امنیت و استقرار رژیم صهیونیستی را از بنیان لرزاند و پیامد کوتاه مدت آن وحشت و خانه نشینی بیش از 1000000صهیونیست در تل اویو بود.

ودربلند مدت نیز به چالش کشیده شدن امنیت رژیم صهیونیستی در قلب آن یعنی تل آویو و ایجاد ناامنی پایدار .خیابانهای شهر تل اویو کاملا تخلیه شده بود و ساکنان این شهر حتی در و پنجره های خانه هایشان را بسته بودند و کسی بیرون نمی امد و در همین حال هزاران نفر از نیروهای نظامی و انتظامی صهیونیست در مناطق مختلف شهر پخش شده بودند.مجری عملیات در حالی که لبخند لب داشت صهیونیست های حاضر در مکان را به رگبار بسته بود در اوج ایمان ،اعتماد به نفس و آرامش .

زندگی صهیونیست ها باترس و وحشت و حس عدم امنیت قرین شده و رژیم صهیونیستی دچار ناتوانی و عدم کارآمدی در خصوص مهار انتفاضه قدس شده است .

دیگر عملیات شهادت طلبانه فلسطینی ها فقط منحصر به خیابانهای اصلی کرانه باختری نیست بلکه حتی به داخل شهرک های صهیونیستی کشیده شده است.

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی"نفتالی بنت" (ریاست حزب خانه یهود)در اجلاس امنیت ملی در تل آویو گفت:《جنگنده های گران قیمت اف 35 در مقابل 5 کوماندوی حماس که از زیر زمین وارد شهرک "نتیف هعسراه" شوند، هیچ گونه کارایی برای ما ندارند.》

روزنامه صهیونیستی معاریو در شماره مورخ 94/11/1 خود در گزارشی به قلم "خوفی عاموس" به رعب و وحشتی که بر شهرک های صهیونیستی پس از انتفاضه قدس حاکم شده است اشاره کرد در این باره نوشت: رعب و وحشت در شهرک "تکوع" حاکم است و نبود احساس امنیت در آن منطقه به مرحله جنون رسیده است.

در این گزارش آمده است موضوعی که نگرانی های شهرک نشینان را افزایش داده است، روش های جدیدی است که فلسطینی ها در انجام عملیات خود اتخاذ می کنند.

روزنامه نگار "معاریو" با بیان اینکه شهرک نشینان این شهرک با حالت رعب و وحشت در این شهرک رفت و آمد می کنند، تاکید کرد که این شرایط تهدیدی بزرگی برای شهرک نشینان به شمار می رود، چراکه در این مناطق برخلاف تل آویو، نسبت به احتمال وقوع عملیات هشداری داده نمی شود.

از سوی دیگر، "دیوید بیرل" رئیس شورای شهرک نشینان "گوش عتصیون"، با اشاره به گسترش دامنه انتفاضه قدس تصریح کرد که عملیات شهادت طلبانه فلسطینی ها علیه شهرک نشینان دیگر در خیابان های اصلی و مناطق عمومی کرانه باختری انجام نمی شود، بلکه به خود شهرک ها و حتی مناطق شهرک نشنینان رسیده است و در آنجا انجام می شود.

وی افزود: وقت آن رسیده است که اسرائیل با این عملیات فلسطینی ها مقابله کند.

رئیس شورای شهرک نشینان گوش عتصیون، چندی پیش نیز در واکنش به عملیاتی که فلسطینی ها در شهرک ها انجام می دهند، از ارتش این رژیم خواست که عملیات «سپر دفاعی دوم» در تمام مناطق کرانه باختری آغاز کند.

"شلومی هیلفی" مشاور رسانه ای در شورای شهرک های "شومرون" نیز با اشاره به رعب و وحشت حاکم بر شهرک های اسرائیلی  تصریح کرد که حکومت "نتانیاهو" به وظیفه خود مبنی بر تامین امنیت اسرائیلی ها عمل نکرده است در حالی که وظیفه دارد امنیت آنها را تامین کند.

وی ادامه داد: وقت آن رسیده است که با سیاستی که حکومت نتانیاهو اتخاذ کرده است، مخالفت کنیم؛ دیگر سیاست مقابله با عملیات فلسطینی ها پس از وقوع عملیات را قبول نداریم. ما یک دشمن فلسطینی داریم که باید بر آن پیروز شویم، و به تمام اسرائیلی ها در تمام مناطق از جمله تل آویو، رعانا و کریات گات بخصوص در ایستگاه های اتوبوس، باید امنیت را احساس کنند».

نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که دو سوم صهیونیست ها، از عملکرد دولت راستگرای "بنیامین نتانیاهو" در مقابله با عملیات های مقاومتی فلسطینیان رضایت ندارند و بر این باورند که او در برابر فلسطینیان شکست خورده است.

روزنامه عبری زبان "یدیعوت احرونوت" مورخ94/11/4 یک نظرسنجی برگزار کرده است که نتایج آن حاکی از آن است دو سوم اسرائیلی ها نتانیاهو را در مقابله با عملیات های مقاومتی فلسطینیان شکست خورده می دانند.

در جزئیات نتایج این نظرسنجی آمده است که 68 درصد از اسرائیلی ها سیاست های دولت نتانیاهو را شکست خورده دانسته، 28 درصد از عملکرد او اعلام رضایت کرده و 4 درصد نیز نظری نداده اند.

از سوی دیگر، 30 درصد از اسرائیلی ها معتقدند که "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی بهترین گزینه برای مقابله با عملیات های مقاومتی فلسطینیان و انتفاضه کنونی است، 15 درصد نیز "گابی اشکنازی" رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش صهیونیستی و 13 درصد نیز "نفتالی بنت" وزیر آموزش و پرورش این رژیم را گزینه های مناسب می دانند و تنها 11 درصد گفته اند بنیامین نتانیاهو گزینه ای مناسب برای مقابله با فلسطینیان است. همچنین 5 درصد گفته اند وظیفه تامین امنیت و حل ناامنی و بحران های داخلی را باید به "اسحاق هرزوگ" رهبر حزب اردوگاه صهیونیستی و رئیس اپوزیسیون اسرائیل سپرد.

جامعه صهیونیستی عمیقا احساس ناامنی می کند و حس ترس و وحشت و ناامیدی کرده و شبح مرگ در هرزمان و هر مکانی حتی در درون خانه ها به پرواز درآمده است.

تازه ترین پژوهش دانشگاهی در رژیم صهیونیستی از افزایش چشمگیر میزان افسردگی، ترس و وحشت صهیونیست ها به خاطر انتفاضه قدس پرده برداشت.

این پژوهش را دانشکده "تل حای" واقع در شمال سرزمین های اشغالی 1948 انجام داده است.

این تحقیق نشان داد که میزان اسرائیلی های مبتلا به بیماری های روحی و روانی از جمله استرس، اضطراب، افسردگی و غیره به خاطر انتفاضه قدس نسبت به دوره پیش از انتفاضه به طور چشمگیر افزایش یافته است.

پرفسور شائول کیمحی، پرفسور یوحانان ایشیل و پرفسور مولی لاهد از گروه روان شناسی این دانشکده در چارچوب یک جستار علمی به بررسی تاثیرات منفی انتفاضه بر جامعه صهیونیستی پرداختند.

آنان در این تحقیق آورده اند: آمارها نشان می دهد که میزان وحشت زدگی و ترس و استرس اسرائیلی ها به خاطر انتفاضه قدس به شدت افزایش یافته است.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان "یدیعوت آهارانوت" نوشت: بر اساس این پژوهش میزان وحشت زدگی و ترس و استرس در میان صهیونیست ها در قیاس با 4 ماه گذشته افزایش یافته است، در ماه ژوئیه گذشته تعداد صهیونیست هایی که نسبت به رخدادهای امنیتی احساس نگرانی می کردند به یک میلیون نفر رسید، ولی اکنون تعداد آنان به یک میلیون و 500 هزار نفر می رسد.

این منبع افزود: بیش از 126 هزار صهیونیست به شدت احساس ترس و نگرانی و وحشت می کنند و همین مساله موجب شده است که آنان به مراکز مشاوره روانشناسی مراجعه کنند. این افراد توان کار کردن ندارند ، وضعیت روحی و روانی آنان هر لحظه دستخوش تغییر می شود.

پرفسور کیمحی در مصاحبه با این روزنامه گفت: صهیونیست ها از دنبال کردن اخبار مربوط به عملیات های مقاومتی فلسطینیان در کرانه باختری و قدس از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی می ترسند.

علاوه بر این میزان بالای خودکشی در جامعه صهیونیستی هم معنادار بوده و بیانگر تاثیر مخرب و فزاینده انتفاضه اخیر فلسطینیان بر امنیت روانی، جامعه صهیونیستی است.

لازم به ذکر است، در زوایای زندگی خصوصی صهیونیست ها نیز ترس از عقوبت اشغالگری ،تجاوزگری ،خشونت ورزی وکشتار و آوارگی در قبال فلسطینیان؛ حاکم شده است.

اشغال سرزمین اسلامی، غصب سرزمین پدری و آوارگی مسلمانان عاقبتی معادل ترس و وحشت بی پایان و سپس مرگ را به همراه دارد و از عقوبت سخت گریزی نیست.

با شروع انتفاضه قدس ،زندگی عادی صهیونیست ها در کلیه سرزمین های اشغالی بطرز وسیعی مختل شد و شبح مرگ ،ناامیدی و ترس و وحشت عمیق در جامعه صهیونیستی حاکم شده است و این یعنی بن بست امنیتی ،نظامی،اجتماعی و سیاسی.

در هر لحظه و هرجا ممکن است فلسطینی غیور و از جان گذشته با ساده ترین وسیله دفاعی یعنی یک کارد آشپزخانه با عملیاتی شهادت طلبانه، انفرادی ،غیر قابل پیش بینی و خلاقانه طومار زندگی یک صهیونیست را بر هم بپیچد و مرگ را برای او به ارمغان بیاورد و این یعنی ترس و وحشت و حس ناامنی پایدار برای جامعه و رژیم صهیونیستی.

3- نژاد پرستی و نفرت و دشمنی در بالاترین حد ممکن:

در گزارش "انجمن مدافع حقوق اسرائیلی ها" که مورخ 94/11/1 منتشر شد از افزایش نژاد پرستی در جامعه صهیونیستی و نیز اعمال سیاست های نژاد پرستانه و مغایر با حقوق بشر و دمکراسی توسط رژیم صهیونیستی سخن گفته است.

این گزارش بویژه از افزایش حس نفرت و نژاد پرستی در اسرائیل و همچنین سیاست های نژادپرستانه و مغایر با دموکراسی بخصوص در میان کهنسالان و قشر نوجوان پرداخت و نوشت که 35 درصد اظهارت نژادپرستانه سال گذشته در اسرائیل علیه عرب ها (فلسطینی ها) بوده است، که این اظهارت حتی علیه فلسطینی های ساکن اراضی اشغالی عملی شده و به مرحله اجرا درآمده است.

از سوی دیگر نظر سنجی که توسط "اتاق فکر تل آویو" در خصوص 600 صهیونیست و توسط "انستیتوی مطالعات امنیت ملی" در تل آویو، انجام شده است و حتی از ماحصل این تحقیقات در کنفرانسی با همین عنوان در تل آویو استفاده کرده اند، نشان می دهد بیش از یک سوم یهودیان صهیونیست ،شهروندان عرب اسرائیلی را "دشمن" می دانند و تنها 20 درصد صهیونیست ها معتقدند که عرب های اسرائیلی با آنها برابر هستند.

این مطالعات همچنین نشان می دهد که 44 درصد از یهودیان صهیونیست ، عرب های اسرائیلی را به عنوان «مردمی می دانند که لازم است به آنها احترام گذاشته شود اما همچنان باید تحت مراقبت باشند و با احتیاط با آنها برخورد گردد.

از طرفی در این نظر سنجی با 200 عرب اسرائیلی نیز مصاحبه شده است که در نتیجه 19 درصد از آنان گفته اند رابطه ای با یهودیان ندارند یا علاقه مند به ارتباط نیستند. و 70٪ نیز گفته اند "تبعیض و نابرابری" بزرگترین مشکل ایشان است.

البته تحقیقات فوق را نهادی صهیونیست انجام داده است و بنابراین وضعیت نژاد پرستی و عمق نفرت در سرزمین های اشغالی بین متجاوزین صهیونیست و فلسطینی های مظلوم بسیار بیشتر و عمیق تر از این است.

اوج نژاد پرستی و تبعیض و نابرابری در جامعه صهیونیستی وقتی شفاف و روشن می گردد که بدانیم در میان خود صهیونیست ها نیز این نژاد پرستی و نابرابری ها و تبعیضات رواج دارد و پایدار است.

شکاف اشکنازی -سفاردی

شکاف دیندار-سکولار

شکاف های اقتصادی و فرهنگی

شکاف راستگرا-چپگرا

شکاف های فوق و دیگر شکاف ها ؛بستر هایی پایدار و مساعد در جامعه صهیونیستی برای تعمیق و گسترش حس نفرت و نژاد پرستی و نابرابری در جامعه صهیونیستی هستند.

اوج تبعیض و نابرابری و نژاد پرستی را حتی می توان در خصوص دفن مردگان و حتی سربازانی که برای جامعه صهیونیستی کشته شده اند ،مشاهده کرد.

اگر سربازی که برای جامعه و رژیم صهیونیستی کشته شده است دارای ریشه های یهودی مشخص و آشکار نباشد در اطراف گورستان صهیونیست ها دفن می گردد و نه در خود گورستان.

این سرباز در میدان جنگ دوشادوش بقیه سربازان جنگیده و نهایتا کشته شده است اما در هنگام دفن بعلت ابهام در یهودی بودن در اطراف گورستان دفن خواهد شد و مشمول قدردانی برابر با همتای یهودی اش از طرف مجامع رسمی رژیم صهیونیستی نخواهد شد.

چندین سال پیش "یوگینیف تولو خکو"که در 6 سالگی همراه پدر و مادرش به اسرائیل مهاجرت کرده بود و آخرین سربازی بود که قبل از روز یادبود کشته شده بود و در اطراف آرامگاه نظامی"تپه هرتسل"دفن شده بود مشمول افتخار متداول نشد و طبق سنت رئیس ستاد مشترک وقت ارتش اسرائیل "ژنرال بنی گانتر"پرچمی بر گور او قرارنداد زیرا او با این که آخرین سرباز دفن شده بود اما در اطرافدگورستان دفن شده بود و این افتخار شامل حال"شلومونیتزانی"که در خود گورستان دفن شده و یهودی بودنش قطعی بود،شد.

جامعه صهیونیستی درمیان مردگان خودش هم سیاست آپارتاید و نژاد پرستی را اعمال می کند.

حتی اگر این مرده ،سربازی کشته شده برای رژیم صهیونیستی باشد اما ریشه های یهودی اش مشخص نباشد درخصوص او نابرابری و تبعیض اعمال می گردد.

به گزارش مرکز مطالعات فلسطین ؛ "اوری سافیر"، دیپلمات سابق و سیاستمدار صهیونیست می گوید: «بیشتر کشورهای دنیا به اسرائیل به عنوان آپارتاید نگاه می کند که دلیل آن نیز سیاست های سرکوبگرانه و بیدادگری های تل آویو در اراضی فلسطینی است.»

روزنامه معاریو به نقل از «اوری سافیر» نوشت: «دلیل شعله ور شدن موج عملیات های کنونی که سراسر اسرائیل را در بر گرفته است، تمایل بنیامین نتانیاهو در همپیمانی با شهرک نشینان یهودی است.»

وی در ادامه ابراز داشت که دولت کنونی سیاست های غیر دموکراتیک را پیش گرفته و با صدور مصوباتی که وزرا با حمایت کامل نتانیاهو ارائه می کنند، آزادی بیان و حقوق بشر را سرکوب می نماید. کابینه نتانیاهو سیاستی را پیش گرفته است که به اعتقاد جهانیان، نژادپرستانه و از جنس پاک سازی نژادی می باشد.

روزنامه معاریو به نقل از "عوفر کسیف" ، استاد دانشگاه عبری نوشت : "آیلید شاکید، وزیر دادگستری اسرائیل مجسمه نازیسم جدید است. دولت کنونی، اسرائیل را به یک رژیم فاشیست مبدل نموده است. تاریخ خواهد نوشت که نتانیاهو و کابینه متبوعش، اسرائیلی ها را به ورطه نابودی کشاندند."

این نژاد پرستی و نابرابری و تبعیض پایدار و عمیق در جامعه صهیونیستی یعنی بن بست.

4- نقض گسترده و پایدار حقوق بشر در رژیم صهیونیستی:

نقض فراگیر حقوق بشر بیانگر بن بست رژیم صهیونیستی در مواجهه با انتفاضه قدس است و هزینه های سنگین و غیر قابل جبران بین المللی و داخلی برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت. بررسی روانشناختی جامعه صهیونیستی مشخص می کند که آنها تجاوزگری و اعمال خشونت علیه فلسطینیان را نشانه ای از اقتدار دولتشان ارزیابی می کنند.

هردولتی که متجاوز تر و خشن تر با فلسطینی ها برخورد کند از نظر رای دهندگان صهیونیست مقتدر تر و مطلوب تر جهت ایجاد فضایی آرامش بخش و ایمن تر برای آنان محسوب می شود!!!

از این رو نتانیاهو بعد از ناکامی های متعدد داخلی و خارجی کارنامه خود ، به تنها راه برون رفت از بن بست خودساخته ، یعنی تشدید فشارها و تجاوزات علیه فلسطینی ها و بویژه مظهر و نماد مسلمانان و فلسطینی ها یعنی مسجد الاقصی و تعرض و هتک حرمت مستمر و سیستماتیک به ساحت قدسی آن روی آورد.

نقض گسترده حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی بیانگر استیصال این رژیم در مهار انتفاضه قدس و بن بستی است که راستگرایان اسرائیل به رهبری نتانیاهو ایجاد کردند.

مصادیق نقض بی سابقه و گسترده حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی:

1- اعدام های میدانی فلسطینی ها:

    سازمان عفو بین الملل(AMNESTY) در بیانیه ای ضمن انتقاد از رژیم صهیونیستی اعلام کرد آنها در فلسطین اعدام های میدانی انجام می دهند.

2-زنده سوزی فلسطینیان: (از خردسال تا جوان)

علی سعد دوابشه خردسال زنده زنده در گهواره اش توسط صهیونیست ها سوزانده شد

دراقدامی دیگر جسد سوخته "فاضی هوشی" جوان 22 ساله در مورخ 29/8/94 داخل خودرویی در شهرک کفر کنعا در شهرک غیرقانونی جلیلی پیدا شدکه مشخص شد جمعی از شهرک نشینان به این جوان حمله و سپس وی را در خودرو سوزاندند.

3- طرح ساخت 2200واحد مستعمراتی و 6 شهرک جدید در کرانه باختری و قدس اشغالی

علاوه برساخت شهرک های جدید در مناطق اشغالی اخیرا ساخت 5 شهرک جدید در نقب نیز کلید خورده است و "یواف گالانت" وزیر ساختمان از حزب کولانو به وضوح اعلام کرده است که ساخت آنها به معنای دست کشیدن از سرمایه گذاری در شهرک های موجود درکرانه باختری نیست.

20 هزار واحد مسکونی در بئرالسبع،30هزار در عسقلان،4هزار در یروحام ،ونیز طرحی مشابه در دیمونا

4-قانون حبس کودکان فلسطینی سنگ انداز :

هاآرتص اعلام کرد بین 2 تا 4 سال حبس برای هرکودک فلسطینی لحاظ خواهد شد بعلاوه غرامت 10هزار شیکل معادل 2500دلار برای والدین کودک

5- احداث دیوار های حائل جدید:

لاپید رهبر حزب یش آتید :زمان برای اخراج ابدی فلسطینی ها از زندگی مان فرارسیده است از طریق ساخت دیوار حائل.

تهدیدات جمعیتی از تهدیدات امنیتی و عملیات فلسطینی ها خطرناک تر است و دیوار حائل ما را از آنان جدا خواهد کرد.

"نفتالی بنت "وزیر آموزش و رئیس حزب خانه یهودی نیز راه مهار قیام های فلسطینی ها را ساخت دیوار حائل جدید دانست.

"افیر اکونیس"وزیر مشاور از حزب لیکود :خواستار ایجاد دیوار حائل میان شهر الخلیل و روستاهای اطراف آن شد و بعلاوه بصورت موقت در مسیر شماره 60الخلیل جدایی تردد ماشین های فلسطینی از اسرائیلی را خواستار شد.

6- اخراج فلسطینی ها و لغو کارت اقامت آنها دربیت المقدس:

کابینه رژیم صهیونیستی درحال بررسی طرح لغو اقامت بیش از 80 هزار فلسطینی ساکن بیت المقدس است زیرا شاباک اعلام کرده است که پلیس نمی تواند انتفاضه اخیر را کنترل کند.

7- درخواست برای تبعید خانواده های مجریان عملیات شهادت طلبانه به نوار غزه و اردن:

"افیراکونیس"وزیر مشاور از حزب لیکود ،درخواست کرده است علاوه بر تخریب منازل فلسطینی های شهادت طلب باید خانواده های آنان رانیز به نوار غزه و اردن تبعید کرد.

8- "آیلید شاکید"وزیر دادگستری از حزب خانه یهود خواستار حمله به روستاها و پاکسازی آنها و نیز تخریب خانه های فلسطینی هایی که عملیات شهادت طلبانه انجام می دهند شد و لشگرکشی به الخلیل و گوش عتصیون را خواستار شد. او همچنین عنوان کرد اسرائیل باید اقدامات نظامی اش را گسترش دهد و ارتش را به روستاهای فلسطینی کرانه باختری وارد کند و تنها محاصره روستاها کافی نیست بلکه باید آنها را از سلاح گرم پاکسازی کرد زیرا فلسطینیان مقادیر بالایی اسلحه گرم دارند و ما درحال جنگ هستیم .

9- "یواف گالانت" وزیر ساختمان از حزب کولانو گفت: باید عملیات نظامی گسترده ای را آغاز می کردیم و به این مرحله به زودی خواهیم رسید .

10- "نفتالی بنت"وزیر آموزش و رئیس حزب خانه یهودی در واکنش به ادامه انتفاضه گفت راهی جز ساخت دیوار حائل جدید و اشغال کامل کرانه باختری وجود ندارد و باید نیروهای زیادی را به کرانه باختری گسیل کرده و آنجا را از مقاومت تهی کنیم.

لازم به ذکر است شهرک نشینان نیز در مواجهه با اوج گیری انتفاضه خواستار آغاز عملیات سپر دفاعی دوم درکرانه باختری شدند.

رئیس شورای شهرک نشینان گوش عتصیون خواستار آغاز حمله نظامی گسترده توسط

ارتش علیه کل کرانه باختری شد و گفت اوضاع امنیتی در اراضی اشغالی از کنترل خارج شده است و عملیات شهادت طلبانه روبه افزایش است و رژیم صهیونیستی درحال جنگ است و شرایط هرگز تغییر نخواهد کرد.

 نقض بی سابقه حقوق بشر و عدم التزام به کنوانسیون حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی:

و در آخر برای خلاصی از بن بست ایجاد شده در مقابل رژیم صهیونیستی و در پاسخ به خواست اکثر صهیونیست ها اعم از اعضای دولت و سرشناسان جامعه صهیونیستی ؛ نخست وزیر این رژیم بنیامین نتانیاهو به نیروهای نظامی و امنیتی برای مهار انتفاضه اختیارات کامل داده است و اعلام کرد : حتی خویشاوندان کسانی که عملیات شهادت طلبانه انجام می دهند از اجازه کار محروم خواهند شد .

او سپس افزود ما به هرجایی درکرانه باختری وارد خواهیم شد و دستگیری های گسترده خواهیم داشت.

بر وسائل نقلیه فلسطینی ها هم کنترل شدید خواهیم داشت و جاده های عبور و مرور فلسطینی ها و صهیونیست ها را از هم جدا خواهیم کرد.

در ضمن اعلام کرد برای مهار انتفاضه جدید به رسانه ها و شبکه های اجتماعی مجازی نیز رسیدگی خواهیم کرد و درصورت لزوم آنها را فیلتر و یا سانسور خواهیم کرد.

انجمن مدافع حقوق اسرائیلی ها، مورخ 94/11/1در گزارشی با عنوان "اوضاع حقوق بشر در اسرائیل در سال 2015" به جنایات متعددی که نظامیان ارتش رژیم اشغالگر قدس علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و بخصوص قدس مرتکب شدند، پرداخت.

در این گزارش بر جنایات ارتش رژیم اشغالگر قدس از زمان آغاز انتفاضه جدید فلسطینیان و تحرکات آنها در شهر اشغالی قدس تاکید شده و آمده است:  نیروهای امنیتی اسرائیل از اقدامات خشونت آمیز برای سرکوب تحرکات فلسطینی های قدس استفاده کردند و همچنین از گلوله های جنگی"روجر" برای هدف قرار دادن تظاهرات کنندگان استفاده کرده اند؛ در حالی که استفاده از این گلوله برای سرکوب تظاهرات ممنوع است.

در قسمتی دیگر از این گزارش تاکید شده است که از آغاز انتفاضه قدس تاکنون شرایط شهر اشغالی قدس وخیم و به مرحله انفجار رسیده است، چرا که ارتش و پلیس اسرائیل خشونت را بدون دلیل علیه فلسطینی ها اتخاذ کرده اند. ارتش اسرائیل علاوه بر این از گلوله های پلاستیکی و دیگر وسایل برای سرکوب تظاهرات فلسطینی ها استفاده می کند و با قرار دادن موانعی بر سر راه ها و بستن خیابان ها مانع رسیدن آمبولانس ها برای منتقل کردن مجروحان به بیمارستان ها شده اند. نظامیان اسرائیلی همچنین با اقدامات خود زندگی شهروندان فلسطینی در شهر را مختل کرده اند.

در این گزارش همچنین به اقدامات خشونت آمیز شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی

ها از جمله سوزاندن خانواده دوابشه توسط شهرک نشینان تندرو، اشاره شده است.

این انجمن اسرائیلی تاکید می کند که جمعیت های تروریستی زیادی از فعالیت های گروه تروریستی موسوم به "پرداخت بها" حمایت می کنند و اقدامات علیه فلسطینی ها تشویق می کنند.

لذا نقض گسترده و پایدار حقوق بشر در رژیم صهیونیستی بویژه در مواجهه با انتفاضه اخیر قدس با توجه به هزینه ها و عواقب سنگین بین المللی و داخلی برای این رژیم ،بیانگر بن بستی دیگر برای جامعه و رژیم صهیونیستی محسوب می گردد.

5- خسارات شدید اقتصادی رژیم صهیونیستی ناشی از انتفاضه اخیر قدس:

اقتصاد رژیم صهیونیستی خسارت 4 میلیارد دلاری با وقوع انتفاضه اخیر فلسطینیان موسوم به قدس متحمل شده است.

به گزارش "مرکز الزیتونه" انتفاضه قدس اقتصاد اسرائیل را فلج کرده است و تنها در سه ماهه اول حدود چهار میلیارد دلار به اقتصاد این رژیم خسارت وارد کرده است.

و امتداد منطقی این روند به همراه گسترش حس فقدان امنیت و ناامیدی مفرط به افق اقتصادی رژیم صهیونیستی سبب مشکلات فزاینده اقتصادی اعم از فرار سرمایه ها و کاهش سرمایه گذاری،فلج شدن صنعت توریسم و ...خواهد شد و به نوعی بن بست در وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی در دراز مدت منجر خواهد شد.

 

ب) ابعاد خارجی بن بست های جامعه و رژیم صهیونیستی:

1- محکومیت ها و فشار های بین المللی:

جامعه و نهادهای بین الملل اعم از سازمان ملل متحد ،شورای امنیت ، اتحادیه اروپا و آمریکا، حضور اسرائیل درمناطق اشغالی کرانه باختری، نوار غزه، قدس شرقی و بلندی های جولان را به رسمیت نمی شناسد و آن را بر اساس قطعنامه های سازمان ملل مصداق اشغال میداند. بطور مثال اخیرا دستورالعمل برچسب زنی بر روی محصولات شهرکهای صهیونیستی در سرزمین های اشغالی نقطه عطفی در مناسبات اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی محسوب می گردد و بیانگر اذعان اروپا بر ماهیت و خصلت نژاد پرست و اشغالگر رژیم صهیونیستی است.

این اقدام اتحادیه اروپا پیامدهای پیچیده و چندوجهی بسیار منفی برای اقتصاد و وجهه بین المللی رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

به نحوی که حتی رهبر جناح مخالف دولت نتانیاهو یعنی اسحاق هرزوگ، از ائتلاف میانه رو "اتحاد صهیونیستی" این تصمیم را(صدور دستورالعمل برچسب زنی به محصولات شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری) "خطرناک و مضر” خواند و گفت به مذاکرات به اصطلاح صلح آسیب خواهد زد. وی این حرکت را با تصمیم چهل سال پیش سازمان ملل که صهیونیسم را با نژادپرستی برابر دانسته بود، مقایسه کرد و سخنان پدرش – حیم هرزوگ که در آن زمان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد، و سپس رئیس جمهور رژیم اشغالگر شد– نقل کرد.

اوبه نقل از پدر خود،نوشت "این تصمیم بر اساس نفرت، دروغ، و جهالت است و عاری از هرگونه ارزش اخلاقی است. برای ما، برای قوم یهود، این چیزی به جز یک  """ورقه کاغذ""" نیست، و به همین مبنا هم با آن برخورد می کنیم.”

الف- تبعات چند وجهی این تصمیم اتحادیه اروپا:

1- تحریم اقتصادی کالاهای صهیونیستی صادره از مناطق اشغالی و مضرات اقتصادی آن برای اسرائیل

2- تاکید بر اشغالگری و نژاد پرستی رژیم صهیونیستی نزد ملت ها و دولت های اروپایی

3-تبلیغ منفی و مستمر برای کلیه کالاهای اسرائیلی اعم از صادره از مناطق اشغالی و مناطق 1948

4-حساسیت شدید مردم و مصرف کنندگان به روی کالاهای رژیم صهیونیستی اعم از صادره از مناطق اشغالی 1967 و یا صادره از مناطق 1948.

وبه نوعی آگاهی بخشی و جستجو گری غیر مستقیم مردم را در اروپا نسبت به فرایند اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها و وضعیت فعلی ملت فلسطین  را سبب خواهد شد.

اگرچه  اشغال سرزمین های 1967 مورد اذعان بین المللی است و در قطعنامه های سازمان ملل هم تاکید شده است.

ب) مجموعه اقداماتی که اخیرا غرب اعم از اتحادیه اروپا وآمریکا در قبال مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی انجام داده است:

1- فرایند به رسمیت شناختن کشور فلسطین در بین کشورهای اروپایی شدت گرفته است.

پارلمان های اروپا بحث به رسمیت شناختن فلسطین را مطرح کرده اند و در 3 و 4 سال گذشته به رسمیت شناختن کشور فلسطین مورد تاکید بی سابقه قرار گرفته است.

علاوه برآن فلسطین بعنوان عضو ناظر در سازمان ملل به رسمیت شناخته و پذیرفته شد.

پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل در نیویورک، ژنو و وین برافراشته شد.

2- تصمیم اخیر اتحادیه اروپا درخصوص برچسب گذاری برروی محصولات تولیدی رژیم صهیونیستی درکرانه باختری رود اردن بعنوان سرزمین اشغالی:

نفرت از اسرائیل دراروپا و آمریکا در میان مردم در خصوص محصولاتی که در شهرک های صهیونیستی ساخته می شوندوجودداردو مردم و بویژه جامعه مدنی و افکار عمومی غرب علیه کالاهای اسرائیل صادره از شهرک های صهیونیستی کرانه باختری مقاومت می کنند.

3- تصمیم سازمان ملل دردهه 70 میلادی مبنی براینکه صهیونیسم معادل نژاد پرستی است.

4- اتحادیه اروپا حماس راازلیست گروه های تروریستی خارج کرد:

توسط دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا این اقدام صورت گرفت و سبب خشم رژیم صهیونیستی شدبه نحوی که نتانیاهو با عصبانیت عنوان کرد: اروپا هیچ درسی از هلوکاست نگرفته است و مفهوم  آن را به درستی نمی داند.اروپا منافق است و حماس یک گروه تروریستی تمام عیار است و قطعا اروپا در این خصوص تجدید نظر خواهد کرد.مسئولیت سنگین این اقدام بردوش اتحادیه اروپا است و باید حماس را به این لیست بازگرداند.

لازم به ذکر است که مجموعه اقدامات سیاسی،اقتصادی، حقوقی، آکادمیک و آموزشی و ....غرب اعم از اتحادیه اروپا و آمریکا در خصوص فشار به رژیم صهیونیستی در چهارچوب گفتمان سازش معنا داشته و قرار می گیرد.

والبته آگاهی روزافزون جامعه مدنی و افکار عمومی در غرب و فشار آنها به سطوح بالاتر سیاسی،اقتصادی و ... را نیز نباید نادیده گرفت.

جامعه مدنی و افکار عمومی غرب روز به روز در خصوص نقض سیستماتیک و هدفمند حقوق بشر فلسطینیان توسط اسرائیل اعم از کشتار،اعدام های میدانی،زندانی کردن،غصب زمین ها،آوارگی آنان،تبعیض های گوناگون اقتصادی،اجتماعی،سیاسی،اداری،فرهنگی و ...آگاه تر می شود.

جنگ های 33روزه،22 روزه،8 روزه و 51 روزه اسرائیل علیه مردم مظلوم لبنان و فلسطین و جنایات جنگی و ددمنشی های رژیم صهیونیستی نیز بر این آگاهی ها دامن زده است.

توده مردم در غرب و بویژه جامعه مدنی و افکار عمومی روبه تصحیح نگرش اش درخصوص رژیم صهیونیستی و نژاد پرستی و اشغالگری آن آورده است.

تظاهرات وسیع در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مثل انگلیس (2014 میلادی) و فرانسه علیه اسرائیل و درحمایت از ملت مظلوم فلسطین و اقبال گسترده به جنبش بایکوت و تحریم های اقتصادی و آکادمیک اسرائیل بیانگر این روشنگری و تغییر نگرش مردم در غرب است.

البته دولت ها و سیاستمدار ها کمافی السابق حامی اسرائیل هستند اما ملت ها و بویژه نخبگان و جامعه مدنی و افکار عمومی غرب روز به روز بیدار تر می شود.

الف- تحریم آکادمیک اسرائیل در امریکا و اروپا:

اخیرا انجمن انسان شناسی آمریکا تحریم اسرائیل را تصویب کرد.طی یک رای گیری در نشست 1000سازمان در دنوور بااکثریت آراء به تصویب رسید و براین اساس این انجمن از هرگونه همکاری و ارتباط با موسسات آموزشی اسرائیلی منع شده است.

چندی قبل نیز بیش از 300شخصیت دانشگاهی انگلیس با امضای نامه ای به دلیل رفتارهای نژادپرستانه اسرائیل علیه فلسطینیان خواستار تحریم اسرائیل شدندو تاکید کردند که در موسسات آموزشی اسراییل حضور نخواهند یافت.

مجمع صهیونیستی ضد افترا : جزئیات افزایش قابل ملاحظه فعالیت ها و حرکت های ضد صهیونیستی در محیط های دانشگاهی آمریکا در طول سال تحصیلی 2014 و 2015 را فاش کرده و اعلام کرد تنها در پائیز 2015 حداقل 150 حرکت صریح ضد صهیونیستی انجام شد که نسبت به 105 رخداد مدت مشابه سال 2014 افزایش قابل ملاحظه داشته است.

رئیس این مجمع افزود:گروهای دانشجویی در دانشگاه ها باهدف انزوا،خوار کردن ،مشروعیت زدایی از اسرائیل این فعالیت ها را سامان میدهند و حتی هیات علمی نیز دربرخی موارد حمایت می کند.

استراتژی های انتخاب شده از سوی جنبش جهانی تحریم BDS موسوم به بایکوت در ایجاد فضای ضد اسرائیلی در دانشگاه ها بسیار موثر هستند.

انجمن مطالعات آمریکا، انجمن مطالعات آسیا نیز سیاست مشابهی در پیش گرفته و اسرائیل را تحریم کرده بودند.

ب - جنبش جهانی تحریم :(BDS-بایکوت)

این جنبش  در سال های اخیر به شدت درحال گسترش در اروپا و امریکا است .این جنبش خواستار عدم سرمایه گذاری اقتصادی در شرکت هایی است که درتداوم اشغالگری صهیونیست ها سهیم هستند.

این جنبش ریشه در مبارزه علیه آپارتاید و سیاست های استعماری بریتانیا در ایرلند،افریقای جنوبی و فلسطین دارد.

پس هنگامی که ملت ها و بویژه جامعه مدنی و افکار عمومی غرب آگاه تر می شوند؛بطور طبیعی به لایه های سیاسی و دولت ها فشار خواهند آورد و آنها ناچارا در سیاست های خود در قبال اسرائیل تاحدزیادی مجبور به تجدید نظر خواهند شد.

استعفای وزیر کابینه جیمزکامرون نخست وزیر انگلیس بارونس "سعیده وارسی" و چند نماینده مجلس عوام انگلیس به حمایت از فلسطینی ها و محکومیت اسرائیل پدیده ای بی سابقه و معنادار است و ناشی از فشار افکارعمومی و جامعه مدنی غرب به سطوح سیاسی ارزیابی می شود.

یا موج کاروان هایی از سراسر جهان خصوصا از اروپا برای شکستن محاصره غزه نیز ناشی از آگاهی روزافزون جامعه مدنی و افکارعمومی در غرب بحساب می آید.

اخیرا؛ اعضای جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی "BDS" مورخ94/11/ 2مانع از سخنرانی "عامی ایالون" رئیس اسبق سازمان امنیت عمومی "شاباک" در دانشگاهی در لندن شدند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت ، فاش کرد که اعضای این جنبش درهای سالن محل سخنرانی ایالون را شکسته و مانع از سخنرانی او در این دانشگاه شده و خواستار محاکمه وی به خاطر ارتکاب جنایت های ضد بشری علیه ملت فلسطین شدند.

ایالون همان کسی است که گفته بود: « آنقدر از فلسطینی ها کشته ام که تاکنون حماس از یهودیان و اسرائیلی ها نکشته است.»

دامنه تحریم های بین المللی علیه رژیم صهیونیستی روز به روز گسترده تر می شود.

اخیرا دامنه تحریم اسرائیل به اسپانیا نیز رسید.

حزب چپ یکپارچه اسپانیا با حمایت حزب کارگر سوسیالیست به پویش تحریم بین المللی رژیم صهیونیستی " BDS" پیوست و اعضای شورای شهر کاستریون اسپانیا در ایالت استوریاس از عضویت در این پویش حمایت کردند.

به نقل از منابع اسپانیایی، "خوزه لوئیس گاریدو" رئیس حزب چپ یکپارچه ضمن تشریح دلایل پیوستن به این پویش، از دیگر شهرهای اسپانیایی هم خواست که تصمیم مشابهی اتخاذ کرده و رژیم صهیونیستی را در تمامی عرصه ها تحریم کنند تا مجبور به عقب نشینی از اراضی اشغالی فلسطین و رعایت قوانین بین المللی و حقوق ملت فلسطین در زمینه آزادی و استقلال شود.

اتحادیه اروپا نیز اخیرا تحریم های جدیدی علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرده است:پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص مورخ94/10/25 اعلام کرد که اتحادیه اروپا تصمیمات متعددی برای اعمال تحریم های بیشتر علیه شهرک های صهیونیست نشین اتخاذ می کند و در همین راستا قصد دارد "اسرائیل" را جدای از اراضی اشغالی سال 1967 معرفی کند.

این روزنامه خاطر نشان کرد که روز دوشنبه آینده در پایان نشست ماهیانه شورای وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم جدیدی در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

هاآرتص تاکید کرد که در این تصمیم بر تفاوت های رژیم صهیونیستی و شهرک های صهیونیست نشین و جدا بودن آنها از هم تاکید خواهد شد و اتحادیه اروپا اعلام خواهد کرد که اراضی اشغالی سال 1967 مشمول هیچ کدام از توافقنامه های امضا شده میان اسرائیل و اتحادیه اروپا نیستند.

 در ادامه این گزارش هاآرتص آمده است که تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر روی این تصمیم اتفاق نظر دارند و خواستار اتخاذ ادقامات عملی برای نجات راهکار تشکیل دو کشور و ایجاد شرایط جدید در عرصه میدانی هستند.

اتحادیه اروپا همچنین از طرح فرانسه برای تشکیل هیات بین المللی حمایت از روند سازش میان طرفین صهیونیستی و فلسطین و برگزاری کنفرانس بین المللی صلح به عنوان تنها وسیله از سر گیری مذاکرات سازش با حمایت طرف های عربی و منطقه ای حمایت خواهد کرد.

هاآرتص اعلام کرده است که اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه آینده خود خواستار مقابله رژیم صهیونیستی با اقدامات خشونت آمیز شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان خواهد شد و بر لزوم محاکمه عاملان جنایت سوزانده شدن اعضای خانواده دوابشه تاکید خواهد کرد.

یک مسئول بلند پایه صهیونیستی هم تاکید کرد که سفرای رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف اروپایی و نمایندگان این رژیم در نهادهای اروپایی در بروکسل سعی در اعمال فشار علیه طرف های اروپایی به منظور کم رنگ کردن این تصمیم دارند، اما برخی کشوهای اروپایی مانند سوئد، ایرلند و فرانسه مخالفت خود با این فشارها را اعلام کرده اند و در صورتی که چنین تصمیمی علیه شهرک های صهیونیست نشین اتخاذ شود، مقابله با موج تحریم ها علیه این شهرک ها کار سختی است.

متودیست ها به جنبش تحریم رژیم صهیونیستی پیوستند: صندوق بازنشستگی کلیسای متودیست های آمریکا تصمیم به تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی و توقف سرمایه گذاری در شرکت های مختلف صهیونیستی از جمله 5 بانک بزرگ این رژیم به خاطر نقض حقوق بشر از سوی آن گرفت.

به نقل از منابع آمریکایی، این صندوق تقریبا 7 میلیون شهروند آمریکایی را تحت پوشش دارد و املاک زیادی در سراسر جهان در اختیار دارد که ارزش آنها بیش از 20 میلیارد دلار برآورد شده است. البته این تحریم ها تنها محدود به شرکت های صهیونیستی نیست،‌ بلکه شرکت های فعال در کشورهای شاهد درگیری های داخلی را هم شامل می شود.

اسلوونی به جنبش تحریم رژیم صهیونیستی پیوست: بزرگ ترین شرکت تجاری اسلوونی "مرکاتور" که بخشی از سهام آن در اختیار دولت است، تمامی کالاهای صهیونیستی را تحریم کرد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوث مورخ 94/10/20 در گزارشی نوشت که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به دنبال این اقدام سفیر اسلوونی در اسرائیل را فراخواند تا در این مورد توضیح دهد.

تحریم پزشکی رژیم صهیونیستی در انگلیس: پزشکان انگلیسی مورخ 94/10/20 در راستای موج تحریم های بین المللی علیه رژیم اشغالگر قدس، خواستار اخراج سازمان نظام پزشکی این رژیم از عضویت سازمان نظام پزشکی بین المللی شدند.

به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی "واللا"، کمیته علوم و فناوری کنست صهیونیستی امروز چهارشنبه جلسه ای را به منظور بررسی تحریم های آکادمیک بین المللی علیه موسسات این رژیم برگزار کرد که "زئیف ولدما" نماینده سازمان نظام پزشکی اسرائیل هم سخنرانی کرد.

کمپین مردم دانمارک در مخالفت با زندانی کردن کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی نیز در چارچوب آگاهی روزافزون مردم و جامعه مدنی اروپا در خصوص آپارتاید و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین ارزیابی می گردد.

تظاهرات فعالان حقوق بشر درلندن در اعتراض به زندانی کردن کودکان فلسطینی و درخواست برای آزادی فوری آنها نیز درچارچوب فشار علیه رژیم صهیونیستی ارزیابی می گردد.

اخیرا اتحادیه اروپا خواستار رفع محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی شده است:  اتحادیه اروپا خواستار برچیدن محاصره نوار غزه، بازگشایی کامل گذرگاه رفح و اجرای عملیات عمران و بازسازی این باریکه شد و بار دیگر بر نامشروع بودن شهرک های صهیونیست نشین در اراضی فلسطینی تاکید کرد و آن را مانعی اصلی بر سر راه تحقق صلح و سازش در منطقه دانست.

شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا ، در بیانیه ای پیرامون اوضاع حاکم بر فلسطین تمامی طرف ها را به تلاش و انجام اقداماتی فوری و اساسی در زمینه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی در نوار غزه از جمله پایان بخشیده به محاصره نوار غزه و بازگشایی کامل گذرگاه زمینی رفح فراخواند.

درمقابل بنیامین نتانیاهو گفت:نماینده اتحادیه اروپا در رژیم صهیونیستی ضد اسرائیلی است و باید تغییر کند.

بنیامین نتانیاهو همچنین در گفتگو با "فرید زکریا" خبرنگار شبکه "سی ان ان" در حاشیه اجلاس اقتصادی بین المللی که در شهر داووس سوئیس در حال برگزاری است، از کشورهای اروپایی و به ویژه اتحادیه اروپا خواست که مانند عربستان سعودی و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به رژیم اشغالگر قدس به چشم یک همپیمان نگاه کنند.

وی افزود:« عربستان سعودی و برخی کشورهای دیگر عربی به رژیم صهیونیستی به چشم همپیمان خود و نه تهدید، نگاه می کنند و من امیدوارم که این روابط میان تل آویو و کشورهای عربی به حل منازعه با فلسطینی ها کمک کند.

موضع گیری وزیر امورخارجه سوئد در محکومیت اعدام های بدون محاکمه فلسطینیان: وزیر خارجه سوئد خواستار تحقیق درباره اعدام بدون محاکمه فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر شد که اراضی اشغالی فلسطین شاهد انتفاضه گسترده ملت فلسطین علیه تجاوزات این رژیم به مسجد مبارک الاقصی و شهروندان فلسطینی است.

"مارگوت ولستروم" این اظهارات را در جریان نشست پارلمان سوئد بیان کرد و البته این اولین باری نیست که وی چنین سخنانی بیان می کند که باعث خشم و ناراحتی رژیم اشغالگر قدس و مقامات آن می شود، بلکه یک ماه قبل نیز تاکید کرده بود که این رژیم فلسطینیانی را که دست به اجرای عملیات می زنند، بدون محاکمه اعدام می کند.

در مقابل نتانیاهو نیز گفت:اظهارات وزیر امورخارجه سوئد درباره اعدام های بدون محاکمه توهین آمیز است .

و درمقابل این اظهارات نتانیاهو و توبیخ شدید وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ، سفیرکشور سوئد ،فلسطین اشغالی را ترک کرد.

موافقت اتحادیه اروپا با کمک 9.5 میلیون یورویی به تشکیلات خودگردان : اتحادیه اروپا در جلسه ای با مقامات تشکیلات خودگردان موافقت کرده است تا 9.5 میلیون یورو کمک بشر دوستانه به برنامه های توسعه ای در کرانه باختری اختصاص دهد. که درراستای فشار بر رژیم صهیونیستی ارزیابی می گردد.

حمایت 200 استاد برزیلی از جنبش تحریم رژیم صهیونیستی(BDS): 200 شخصیت دانشگاهی از سراسر برزیل، با امضای یک طومار اینترنتی، حمایت خود را از تحریم دانشگاهی موسسات آموزشی رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

نهایتا واکنش اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی: بان کی مون از موافقت کابینه اسرائیل با اعلام 370 هکتار از اراضی در کرانه باختری به عنوان سرزمین دولتی این رژیم این بار "شدیدا ابزار نگرانی" کرد.

درمقابل، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سخنان دبیر کل سازمان ملل درباره حمایت از مقاومت فلسطینی ها و انتقاد از شهرک سازی اسرائیل به شدت انتقاد کرد.

2-خشم و نفرت و انزجار بین المللی علیه رژیم صهیونیستی:

وزیر آموزش تندروی رژیم صهیونیستی اخیرا در جلسه هفتگی هیات دولت صهیونیستی گزارشی را ارائه کرد که نشان می دهد 40 درصد از شهروندان اروپایی "اسرائیل" را شبیه "نازی ها" می دانند و معتقدند که این رژیم دست به نسل کشی علیه فلسطینیان می زند.

"نفتالی بنت" وزیر آموزش دولت بنیامین نتانیاهو که همزمان پرونده رسیدگی به اوضاع اقلیت های یهودی کشورهای دیگر را هم بر عهده دارد، برای سرپوش گذاشتن بر روی مسئولیت رژیم اشغالگر قدس در قبال جنایت های خود، بهانه قدیمی را مطرح کرد و مدعی شد که اروپا همچنان در مسیر "یهودی ستیزی" گام بر می دارد و سران اتحادیه اروپا نیز در قبال این وضعیت سکوت اختیار کرده اند و هیچ کاری برای مقابله با روند یهودی ستیزی نمی کنند.

در گزارش مذکور آمده است که آمار شهروندان اروپایی که معتقدند رژیم صهیونیستی دست به نسل کشی علیه فلسطینیان می زند، افزایش یافته است و دلیل اصلی این مساله جنگ تبلیغاتی است که در فضای مجازی و پایگاه های اینترنتی و ارتباط جمعی به راه افتاده است و هدف از این موج جدید یهودی ستیزی، سلب مشروعیت از رژیم صهیونیستی است.

تهیه کنندگان این گزارش در توجیه این افزایش مخالفت ها با رژیم صهیونیستی مدعی شده اند که این مساله ناشی از افزایش جمعیت مهاجران مسلمان در اروپا و افزایش قدرت راستگرایان تندرو در کشورهای اروپایی است که سیاست خصمانه ای در قبال اقلیت ها و مهاجران در کشورهای اروپایی در پیش گرفته اند. از دیگر دلایل افزایش آمار مخالفان سیاست های رژیم اشغالگر قدس که گزارش مذکور به آن اشاره کرده است می توان سیاست های جنبش های چپگرای رادیکال در اروپا در راستای تحریم رژیم صهیونیستی و سلب مشروعیت از آن در کنار درخواست های طرف های مختلف برای تحریم موسسات و شخصیت های حامی این رژیم را ذکر کرد.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است که میزان برنامه های آموزشی مخالف رژیم صهیونیستی در دانشگاه های آمریکا 30 درصد افزایش یافته است و جنبش های حامی فلسطینیان مانند "دانشجویان حامی فلسطین" با حمایت گسترده اساتید دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشگاه ها مواجه شده اند و برنامه های مختلفی با هدف تحریک علیه رژیم صهیونیستی و تلاش برای سلب مشروعیت از آن برگزار می کنند.

در پایان گزارشی که نفتالی بنت در جلسه اخیر هیات دولت صهیونیستی ارائه کرد، آمده است که جنبش تحریم بین المللی رژیم صهیونیستی " BDS " تنها سعی در تحریم رژیم صهیونیستی ندارد، بلکه تحریم برنامه ها و افراد حامی این رژیم را نیز در دستور کار خود قرار داده است و تاکنون موفقیت های زیادی در اروپا و مناطق دیگر جهان کسب کرده است و این در حالی است که رژیم صهیونیستی از طریق همکاری با کانادا سعی در مقابله با این تحریم های گسترده بین المللی علیه خود را دارد.

لازم به ذکر است افزایش آگاهی روزافزون مردم و جامعه مدنی در اروپا درخصوص آپارتاید رژیم صهیونیستی و جنایات و تجاوزگری های آن علیه ملت مظلوم فلسطین علت اصلی خشم و انزجار آنها علیه رژیم صهیونیستی است.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
اینقدر طولانی بود نتونستم بخونم. مطلب آنلاین باید کوتاه و جامع باشد.