سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ده‌کیلومتر ازبزرگراه‌ لاذقیه-حلب‌ پاکسازی‌شد

يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 471146
نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت موفق شدند 10 کیلومتر از بزرگراه اصلی لاذقیه ـ حلب را در شمال غرب سوریه به طور کامل آزاد کنند.
به گزارش جهان، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله پس از پاکسازی روستای «مزین» در تلاش هستند ارتفاعات «جبل الروس» را نیز به کنترل خود درآورند.

ارتفاعات جبل الروس اشراف کاملی بر شهرک کنسبا دارد و در صورت تسلط نیروهای سوری بر این ارتفاعات می‌توان گفت این شهرک از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می‌شود.

در همین ارتباط یک منبع آگاه در گفت‌وگو با گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس از تسلط نیروهای سوری بر تونل «قطار» در شهرک «برادون» در غرب شهرک «الغنیمیه» خبر داد.

روز گذشته نیز، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت پس از به دست‌گیری کنترل روستای «نوارة» در شمال شرق شهرک «عطیرة» و پاکسازی ارتفاعات راهبردی «البرکة» و «الخضراء» در استان «لاذقیه» به چندصد متری مرز ترکیه رسیدند که در نوع خود اتفاقی حائز اهمیت در شمال لاذقیه است.
 
 
 
استان لاذقیه در شمال غرب سوریه و هم مرز با کشور ترکیه تا چند ماه گذشته محل جولان تروریست‌ها به شمار می‌آمد و تحولات میدانی به سمتی پیش رفته بود که عناصر تروریستی از شهرک «سلمی» فرودگاه نظامی «حمیمیم» را هم با موشک هدف قرار می‌دادند و در رسانه‌های خود از اشغال قریب الوقوع شهر لاذقیه، مرکز استان خبر می‌دادند.

براساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت حزب الله در پنج ماه گذشته بیش از چهارصد کیلومتر مربع از مناطق شمالی استان لاذقیه را که اغلب کوهستانی هستند پاکسازی کرده‌اند که آزادی 100 کیلومتر مربع از این مناطق در ده روز گذشته محقق شده است.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *