کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شریعتمداری:کنگره‌کپی‌مجلس‌ششم است

10 بهمن 1394 ساعت 8:40

مدیرمسئول کیهان گفت: اکثریت مجلس ششم دقیقا همان مأموریتی را برعهده داشت که امروزه کنگره آمریکا برعهده دارد، چنانکه گویی کنگره آمریکا از مجلس ششم کپی‌برداری شده و دقیقا مانند مجلس ششم هر روز مصوبه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب می‌کند.


به گزارش جهان به نقل از کیهان، حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان که پنج‌شنبه شب در همایش همدلی امت حزب‌الله در اصفهان شرکت کرده بود گفت: مجلس شورای اسلامی یکی از کانون‌های اصلی سیاست‌پرداز و برنامه‌ساز نظام است بنابراین انتخابات مجلس می‌تواند از نگاه دشمن، یک روزنه نفوذ تلقی شود، عوامل نفوذی اگر به خانه ملت که به قول حضرت امام(ره) در رأس امور است، راه پیدا کنند، اهداف دیکته شده دشمن را دنبال می‌کنند و در پوشش دروغین «نیاز ملت»، به حریف «امتیاز» می‌دهند که تاکنون نمونه‌های فراوانی از آن را شاهد بوده‌ایم و نمایندگانی را می‌شناسیم که در مجلس تابلوی دفاع از منافع ملی را روی دست گرفته بودند ولی امروزه بعد از افشای چهره واقعی آنان، به آمریکا و انگلیس و فرانسه پناهنده شده و آشکارا در خدمت سرویس‌های اطلاعاتی و تبلیغاتی دشمنان مردم و انقلاب هستند.

 وی افزود: امروز با جریانی روبرو هستیم که برخی از سردمداران آن در گذشته از سوابق مثبت برخوردار بوده‌اند ولی مدتی است که به هر علت، از جمله آلودگی به چرب و شیرین دنیا، قدرت‌طلبی و بلندپروازی از اصول و مبانی شناخته شده نظام فاصله گرفته و هویت جدیدی پیدا کرده‌اند. این جریان سیاسی، به دلیل سوابق مثبت قبلی، تابلوی خودی دارد ولی از آنجا که تغییر هویت داده است، تحت پوشش این تابلوی به ظاهر خودی، اهداف و مواضع دشمنان بیرونی را دنبال می‌کند.

مدیرمسئول کیهان گفت؛ شناخت این جریان آلوده و سایر شخصیت‌ها و جریانات آلوده دیگر، دشوار نیست و کسانی که «نقشه راه» یعنی اصول و مبانی اسلام و انقلاب را در دست داشته باشند، در مقایسه مواضع و عملکرد این جریان آلوده با نقشه راه نظام، به آسانی می‌توانند هویت واقعی این جریان را کشف و به دیگران معرفی کنند.

شریعتمداری به این آیه از سوره بقره اشاره کرد که درباره منافقین می‌فرماید «هنگامی که به آنها گفته می‌شود فساد نکنید، می‌گویند ما اصلاح‌طلب هستیم» و گفت؛ می‌توان نتیجه گرفت که منافقین با وجود تلاش برای پنهان کردن چهره واقعی خود، دست به اعمالی می‌زنند که از نگاه اهل بصیرت پنهان نمی‌ماند و به آنها  اعتراض می‌کنند که چرا در زمین فساد می‌کنید؟

وی از شناخت خط نفاق جدید به عنوان یک ضرورت یاد کرد و گفت؛ این روزها که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، کمترین غفلت در شناخت جریان سیاسی مورد اشاره می‌تواند خطر نفوذ آنان به خانه ملت را در پی داشته باشد. شریعتمداری افزود؛ اگرچه شورای نگهبان به عنوان دروازه‌بان امین از تائید صلاحیت داوطلبان بیرون از چارچوب نظام جلوگیری می‌کند و به همین علت از داخل و خارج کشور مورد حمله قرار دارد ولی باید به این ترفند حریف توجه داشت که به گفته خودشان، افراد سفید را به میدان می‌فرستند. این افراد در صورت تائید صلاحیت با فرمول دیگری قابل شناسایی هستند و آن مراجعه به حامیان اینگونه نامزدهاست. مدیرمسئول کیهان در توضیح این فرمول به نظر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرموده بودند؛ «لیست کسانی که  دلشان با آمریکاست قابل اعتماد نیست» و گفت: با استفاده از این فرمول، اگر حامیان یک لیست انتخاباتی، سوابقی نظیر حضور در فتنه 88 و یا سکوت و همراهی با فتنه‌گران داشته باشند، بدون ذره‌ای تردید نباید به آنها رأی داد. شریعتمداری افزود؛ ما به قول حضرت آقا در بیعت با انقلاب و امام(ره)، با رسول خدا(ص) بیعت کرده‌ایم، بنابراین رأی تک‌تک ما امانتی است که نمی‌توانیم و نباید به کسانی بدهیم که با اسلام و انقلاب فاصله دارند.

مدیرمسئول کیهان از مجلس ششم به عنوان نمونه‌ای از حضور پیاده‌نظام دشمن در خانه ملت یاد کرد و گفت، در مواضع و عملکرد مجلس ششم دقت کنید،  اکثریت مجلس ششم دقیقا همان مأموریتی را برعهده داشت که امروزه کنگره آمریکا برعهده دارد، چنانکه گویی کنگره آمریکا از مجلس ششم کپی‌برداری شده و دقیقا مانند مجلس ششم هر روز مصوبه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب می‌کند، شریعتمداری گفت: نامزدهای مجلس ششم از صافی شورای نگهبان هم رد شده بودند. بنابراین احتمال نامزدهای تأیید صلاحیت شده‌ای که به علت همراهی با جریانات آلوده شایسته حضور در خانه ملت نباشند، امروز هم وجود دارد.

مدیر مسئول کیهان در ادامه سخنان خود به برخی از حاشیه‌سازی‌های این روزها که هدف اصلی آن، دور کردن افکار عمومی از مطالبات برزمین مانده است، اشاره کرد و گفت: حاشیه‌ها به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که قابلیت انحراف افکار عمومی از موضوع اصلی را داشته باشند و برای این منظور سعی می‌شود که حاشیه مورد نظر، با یکی از باورهای مقدس مردم تلاقی داشته باشد. مدیر مسئول کیهان افزود؛ مثلاً سخن از رهبری شورایی یکی از همین حاشیه‌هاست زیرا مردم با توجه به اصول قانون‌اساسی و تاکید حضرت امام(ره) بر غیر شورایی بودن رهبری، وقتی این اظهارات را از زبان کسی می‌شنوند که درگذشته خود را پیرو بی‌چون و چرای حضرت امام(ره) می‌دانست، طبیعی است که نسبت به یک حرکت مرموز برای مقابله با خط امام(ره) دچار نگرانی می‌شوند و در مقابل آن موضع می‌گیرند.

مدیرمسئول کیهان گفت؛ در اینگونه موارد، نگرانی مردم مقدس است و پاسخگویی آنان نیز نشانه غیرت‌دینی و انقلابی آنها است ولی باید توجه داشت که اینگونه اظهارات فقط با هدف حاشیه‌سازی تهیه شده و به میدان فرستاده می‌شود و کمترین زمینه‌ای برای عملیاتی شدن ندارد. شریعتمداری به نمونه‌های دیگری از اینگونه حاشیه‌سازی‌ها اشاره کرد و گفت؛ باطل‌السحر این حاشیه‌سازی‌ها، اول اشاره به سوابق افراد و دوم؛ تاکید و انگشت‌ گذاشتن روی مطالبات اصلی است.

به عنوان مثال باید به سرپیچی آشکار و بعضاً اعلام شده برخی از همین آقایان از اصول و مبانی امام و انقلاب اشاره کرد و به یاد آنها و مردم آورد که آنها شایسته هیچ اظهارنظری در این زمینه‌ها نیستند و قبل از اینگونه اظهارنظرها باید پاسخگوی برخی از دشمنی‌ها و قانون‌شکنی‌های خود علیه مردم و نظام باشند. شریعتمداری درباره بخش دوم این فرمول گفت؛ این حاشیه‌سازی‌ها در آستانه انتخابات برای به فراموشی سپردن وعده‌هایی است که به مردم داده‌اند و نه فقط تاکنون بسیاری از این وعده‌ها بر زمین مانده است، بلکه برخی از آنها نتیجه معکوس هم داشته است، مثل حفظ حرمت پاسپورت ایرانی، فتح‌الفتوح بودن برجام، مقابله با رکود، چرخش چرخ معیشت مردم در کنار چرخش سانتریفیوژها و امثال آن.

مدیر مسئول کیهان در بخش دیگری از سخنان خود به تجربه سه دولت هاشمی، خاتمی و روحانی در اعتماد به آمریکا اشاره کرد و توضیح داد که نتیجه این نزدیکی در هر سه مورد، آسیب‌های جدی به منافع ملی و حرمت ایران و ایرانی بوده است و گفت؛ ماهیت آمریکا را نباید در فلان سریال تلویزیونی جستجو کرد که در آن برای نجات یک گربه از چاه فاضلاب، دو هلی‌کوپتر امداد به صحنه می‌آیند! چهره واقعی آمریکا را باید در جنگ تحمیلی، تحریم‌ها، حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران و یا جنایات آمریکا در غزه، فلسطین، یمن، عراق، افغانستان و لبنان دید.


کد مطلب: 470785

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/470785/شریعتمداری-کنگره-کپی-مجلس-ششم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com