جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نوبخت:تولیدنفت افزایش می‌یابد،با هر قیمتی!

جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 470668
رئیس سازمان مدیریت با انتقاد از اوپک گفت: اگر لازم باشد عرضه نفت به بازار کاهش یابد، آن دسته از کشورهایی که در دوران تحریم ما اقدام به افزایش تولید کردند، باید تولید خود را کاهش دهند، آنها باید اجازه دهند ایران سهم خود را از بازار نفت داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: پس از رها شدن از سالها تحریم، ایران مصمم به بازستاندن سهم خود از بازار جهانی نفت به هر قیمتی است.

رئیس سازمان مدیریت گفت: اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) باید برای آن که جمهوری اسلامی ایران فضایی برای صادارات نفت خام خود داشته باشد، از مازاد عرضه خود بکاهند.

وی افزود: قیمت رو به کاهش نفت خام بدون شک آن چیزی نیست که مبنای تصمیم گیری ما باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران افزود: اگر لازم باشد عرضه نفت به بازار کاهش یابد، آن دسته از کشورهایی که در دوران تحریم ما اقدام به افزایش تولید خود کردند، باید تولید خود را کاهش دهند، آنها باید اجازه دهند تا ایران سهم خود را از بازار نفت داشته باشد.

نوبخت گفت: ایران از سیاست کنونی اوپک ناخرسند است و در تلاش برای کسب توافق در تغییر در این سیاست است.

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: معتقدیم اوپک باید عرضه نفت به بازار را کاهش دهد، ما نیازمند توازن میان عرضه و تقاضا هستیم.

سخنگوی دولت گفت: اعضای اوپک باید به سهمی که به آنها اختصاص داده شده پایبند باشند و ایران باید قادر باشد به سهمی که تا پیش از تحریمها داشت، دست یابد و اجازه فروش داشته باشد.

نوبخت در بخش دیگری از این مصاحبه به سرمایه گذاریهای خارجی در ایران اشاره کرد و گفت که ایران برای رسیدن به هدف رشد میانگین اقتصادی هشت درصدی در پنج سال آینده؛ به دنبال جذب سرمایه های خارجی تا ٣میلیارد دلار است.

وی درباره اشتغال عنوان کرد: ما راحت می توانیم ٩ هزار تا یک میلیون شغل ایجاد کنیم، بویژه برای جوانان تحصیل کرده، این یک آمار واقع گرایانه است، نه خوشبینانه.

نوبخت همچنین درباره باز بودن درها روی شرکتهای خارجی از جمله شرکتهای آمریکایی گفت: البته ملاحظات بسیاری درمورد انتخاب سرمایه گذارها وجود دارد اما در مجموع محدودیتی برای سرمایه گذاری شرکتهای آمریکایی درایران وجود ندارد، ما میان تجارت با آمریکاییها و سیاستهای دولت آمریکا که با آن مخالفیم، تمایز قائل هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *