سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۱

بیانیه تنها فرزند باقی مانده شیخ زکزاکی

جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۲۵
کد مطلب: 470656
«محمد ابراهیم زکزکی» در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی با تأکید بر مسالمت‌آمیز بودن راه و روش «جنبش اسلامی نیجریه» بار دیگر ارتش این کشور را مسئول اصلی جنایت کشتار شیعیان در این کشور دانست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «محمد ابراهیم زکزکی» تنها پسر باقی مانده شیخ زکزکی رهبر شیعیان نیجریه در بیانیه‌ای، با دعوت از مردم نیجیریه برای انتشار پیام «جنبش اسلامی نیجریه» ارتش این کشور را مسبب اصلی جنایت کشتار شیعیان دانست.
 
 در این بیانیه آمده است: با درود و سلام، من  از زمان بروز جنایت «زاریا» عادت کرده‌ام که پیام‌هایی به برادران و خواهرانمان ارسال کنم و دوست دارم تا این فرصت را غنیمت شمرده و از تمام کسانی را که در این جنایت وحشیانه ارتش نیجریه آسیب دیده و قربانی شدند، یاد کنم؛ جنایتی که صدها خانواده را تحت تأثیر قرار داد و کماکان تأثیرات آن ادامه دارد.
 
خداوند شهادت را از شهدای ما قبول و مجروحان را شفای عاجل عنایت کند. همچنین می‌خواهم تا از میلیون‌‌ها انسانی که در سرتاسر جهان ابراز همدردی کردند و پشتیبان دردهای ما بودند، تشکر کنم.
 
«محمد ابراهیم زکزکی» در ادامه پیام خود آورده است: همچنین دوست دارم تا با اعضای «جنبش اسلامی» برخی مسائل مهم در شرایط حاضر را در میان بگذارم. لازم است تا همه ما در اقدامات و سخنان خود ، مخصوصا در پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کنیم، جانب احتیاط را رعایت کنیم. در برخی مسائل مهم باید با خوشبینی بالا با آن برخورد کنیم و شایسته است تا تحت هیچ شرایطی پیام‌هایی را منتشر نکنیم که موجب بروز خشونت در جامعه می‌شود. پیام‌ها باید موجب فعالیت شود و هر عضوی، باید خود را سفیر جنبش بداند و به کشورهای مختلف سفر کند.
 
وی می‌افزاید: و این یعنی اینکه ما هر چیزی که می‌نویسیم، به حساب میلیون‌ها تن از برادران و خواهران ما نوشته می‌شود و ممکن است که به نفع دشمنانی باشد که سعی دارند چهره ما را مخدوش کنند. دوست دارم که بار دیگر تکرار کنم که «جنبش اسلامی» یک جنبش مسالمت‌آمیز است و به سمت تغییرات بهتر پیش می‌رود.
 
«محمد ابراهیم الزکزکی» در ادامه تأکید کرد: ارتش نیجریه مسئول حفظ جان شهرواندان کشور است و از سویی نیز این ارتش نیجریه است که مسبب اصلی این جنایت شنیع بود و در حالی که بسیاری از برادران و خواهران ما به قتل رسیدند و جسدشان تکه تکه شد، خانه هایشان تخریب و به مقدساتشان اهانت شد و از سویی بسیاری از مردم ما در بازداشت به سر می‌برند، مسببان این جنایت آزادانه در حال راه رفتن هستند.
 
تنها پسر باقی مانده شیخ زکزکی، در انتها در این بیانیه آورده است: از خداوند می‌خواهم تا شهادت برادران و خواهرانمان را بپذیرد، کسانی که بدون هیچ توجیهی کشته شدند و مجروحان ما را شفای عاجل عنایت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شما دختر رو فرزند نمیدونین؟ با این تیترتون