شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

برگزاری سومین نشست صلح‌ افغانستان

جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۹
کد مطلب: 470650
پایگاه اینترنتی «ای.بی.سی نیوز» از برگزاری سومین نشست مذاکرات صلح افغانستان در 6 فوریه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دور تازه گفتگوهای صلح افغانستان 6 فوریه در «اسلام آباد» پایتخت پاکستان برگزار خواهد شد.
 
ای.بی.سی نیوز نوشت: وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت که گفت‌وگوها در دور جدید با حضور چین، آمریکا، پاکستان و افغانستان برگزار خواهد شد.
 
پاکستان تاکید کرده اگر شرکت کنندگان در سومین نشست مذاکرات صلح به نقشه راه مطلوبی برسند، از گروه طالبان نیز برای شرکت در آن دعوت خواهد شد.
 
نخستین نشست چهارجانبه بین افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا در اسلام آباد برگزار شد و کابل نیز میزبانی دومین نشست را برعهده داشت.
 
4 کشور شرکت کننده در این مذاکرات با صدور بیاینه‌ای برای انجام هرچه سریع تر اقدامات لازم جهت برقراری مذاکرات صلح بین شاخه‌های مختلف گروه طالبان و دولت کابل و همچنین مبارزه با تروریسم و تلاش برای نابودی آن در منطقه به توافق رسیدند.
 
این در حالی است که یکی از اعضای گروه طالبان اعلام کرد اگر شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه مربوط به انسداد دارایی‌ها و محدود کردن سفر خارجی مقامات ارشد طالبان را لغو کند، این گروه در مذاکرات صلح شرکت می‌کند.
 
حال حاضر یک گروه انشعابی به سرکردگی «ملا محمد رسول آخوند» از شرکت در مذاکرات صلح اجتناب می‌کند و براساس این گزارش گروه اصلی طالبان به سرکردگی «ملا اختر منصور» نیز پیش‌شرط‌هایی برای شرکت در این مذاکرات دارد.