پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

امضای رسمی قرارداد ایران خودرو و پژو

پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 470574
گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت پژو فرانسه قراردادی همه جانبه را برای همکاری های جدید به امضا رساندند.
 به گزارش جهان به نقل از تسنیم، همزمان با سفر حسن روحانی و هیات همراه به فرانسه، قرارداد از سرگیری همکاری های گروه صنعتی ایران خودرو و پژو که پس از مذاکراتی طولانی، نهائی شده بود با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران، نخست وزیر فرانسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران ارشد صنعتی دو کشور به امضای مدیران عامل دو خودروساز رسید.

هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دور جدید همکاری‌ها را کاملا متفاوت با رویکرد گذشته توصیف کرده است.

این برای نخستین بار است که یکی از خودرو سازان برتر دنیا از طریق سرمایه گذاری مالی مستقیم در صنعت خودرو ایران حضور پیدا می کند.

براساس این گزارش، ایجاد شرکت مشترک ایرانی فرانسوی با سهامداری 50درصدی هر یک از طرفین مهمترین بخش این قرارداد است که به انتقال تکنولوژی به روز دنیا، تولید محصولات جدید و همچنین استفاده از بازارهای صادراتی خواهد انجامید.

به گزارش تسنیم، در حالی هنوز خبری رسمی از جزئیات قرارداد هنوز اعلام نشده که خبرهای غیررسمی حاکی است، در این قرارداد سه نوع خودروی 208، 2008 و 301 قرار دارد که قرار است دو شرکت در ایران شرکتی با نام جدید را با سهم هرکدام پنجاه درصد تأسیس کنند و سی درصد محصولات را صادر کنند و بقیه در بازار ایران به فروش برسد.

تولید خودرو براساس این قرارداد از اردیبهشت 96 آغاز می‌شود که این شرکت جدید 200هزار خودرو در سال تولید و روانه بازار خواهد کرد.

سهم سرمایه گذاری هر شرکت در این قرارداد چهارصد میلیون یورو مشخص و نهایی شده است. با این شرایط گفته می‌شود هنوز تکلیف قرارداد رنو مشخص نیست و دو طرف نیاز به گفتگوی بیشتری دارند و در این باره امروز قراردادی ممکن است امضاء نشود تا رضایت هر دو کشور جلب شود.

براساس گفته‌ها موضوع سهم هر کشور در سرمایه گذاری شرکت رنو و بهره برداری و فروش آن در بازار یکی از بزرگترین مشکلات پیش پای رنو است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
باز هم پژو!!! باز هم آت و اشغال های فرانسوی!
این چه مافیایی هست که تنها قطب خودروسازی دنیا رو فرانسه میدونه!!!

جالبش اینه!! قرار شده دوستان ایران خودرو و سایپا که اسمشون تو ایران بد در رفته و پژو سیتروئن که اسمشون تو دنیا!!! یه شرکت به یه اسم دیگه بزنن و محصولات و در ایران (تولید!!!!!!) بفروشند!!! خخخخ
طالقانی
United States
راستی بنظر شما پژو فرانسه چه چیزی را می خواست افشا کند البته قرار داد قبلی را