جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
کمالوندی اعلام کرد؛

آغاز ساخت دو نیروگاه هسته‌ای تا آخر سال

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب: 470471
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، از مبادله پیش‌نویس همکاری‌های هسته‌ای با کشور اسپانیا خبر داد و گفت: همچنین ساخت دو نیروگاه هسته ای در نیمه نخست اسفند ۹۴ آغاز می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بهروز کمالوندی خبر از مبادله پیش‌نویس همکاری‌های هسته‌ای با کشور اسپانیا داد و گفت: بر اساس این پیش‌نویس‌ها که در حال نهایی شدن است، قرار است دو کشور در حوزه‌های نیروگاهی، ظرفیت‌سازی، آموزش نیروی انسانی، شبیه‌سازی و مقابله با شرایط اضطراری همکاری کنند.
 
وی با بیان اینکه تقریباً مقدمات لازم برای کلنگ‌زنی این نیروگاه‌ها نهایی شده است، گفت: البته در نظر داشتیم این نیروگاه‌ها در دهه فجر کلنگ‌زنی شود، اما با توجه به اینکه دو کار توأمان داشتیم، تحویل نیروگاه اول به مهندسان ایرانی مثل تحویل کار از پیمانکار است و باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشیم، بهتر است عجله نکنیم و فکر می‌کنم بتوانیم اوایل تا اواسط اسفند ماه امسال، کلنگ‌زنی این نیروگاه‌ها را داشته باشیم.
 
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تاریخ دقیق کلنگ‌زنی این نیروگاه‌ها را به‌زودی اعلام می‌کنیم، افزود: با وجود اینکه تغییر چند هفته‌ای در این زمینه داشتیم، اما هنوز در محدوده‌ای هستیم که در یک سال گذشته اعلام کردیم و گفتیم کلنگ این نیروگاه‌ها در طول سال جاری بر زمین زده می‌شود.
 
کمالوندی همچنین گفت: بعد از برجام، زمینه بسیار زیادی برای همکاری بین‌المللی ایجاد شده و ما با بسیاری از کشورهای هسته‌ای مواجه هستیم.
 
وی یادآور شد: بخشی از این‌ها قبل از برجام و زمانی که اطمینان پیدا کردند که برجام اجرایی می‌شود ارتباط با ما را برقرار کرده بودند که اسپانیا از جمله این کشورها بود که هم هیئتی به ایران فرستادند و هم از ما دعوت کردند. حدود یک ماه قبل سفری به این کشور داشتیم و از شهرها و تأسیسات این کشور بازدید کردیم.
 
به ‌گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی، پیش‌نویس این همکاری‌ها تهیه شده و ظرف یک تا دو ماه آینده نهایی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *