شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

مداحی مطیعی برای اولین‌سالگرد جهادمغنیه

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 470355
جهاد مغنیه درخواست کرد که میثم مطیعی در مراسم سالگرد شهادت پدرش به مداحی بپردازد اما پیش از رسیدن به سالگرد حاج عماد، با شهادتش به پدر ملحق شد. حالا میثم مطیعی در سالروز شهادت خود جهاد مغنیه، خواسته او را اجابت کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شهید «جهاد مغنیه» فرزند فرمانده قهرمان حزب‌الله لبنان است، او سال گذشته به‌همراه چند تن از اعضای حزب الله لبنان و یک فرمانده ایرانی در جریان یک حمله موشکی از جانب رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. بعد از شهادت، جهاد مغنیه هم به یکی دیگر از قهرمانان مقاومت تبدیل شد. قهرمانی که هنوز عکس‌هایش دست به دست می‌چرخد و هنوز هم هرجا نامی از شهادت باشد، نام شهید جوان حزب‌الله نیز در صدر آن می‌درخشد. با وجود آنکه مدتی از شهادت او می‌گذرد.

چندی پیش بود که سید کمیل باقرزاده روایتی از آخرین دیدار خود با شهید جهاد مغنیه را نقل کرد که در آن روایت جهاد مغنیه درخواست می‌کند که میثم مطیعی در مراسم سالگرد پدرش به مداحی بپردازد اما پیش از رسیدن به سالگرد حاج عماد، با شهادتش به پدر ملحق شد. حالا میثم مطیعی در سالروز شهادت خود جهاد مغنیه، خواسته او را اجابت کرده و در این مراسم مدیحه سرایی کرد.

شب گذشته دوشنبه پنجم بهمن ماه 94 نخستین مراسم سالگرد شهادت جهاد مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه(حاج رضوان) در لبنان برگزار شد. این مراسم با حضور پرشور جوانان لبنانی بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام کاظم(ع) برپا بود. میثم مطیعی، مداح مشهور ایرانی در این مراسم به دو زبان عربی و فارسی به نوحه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداخت. همچنین در این مراسم فیلمی از زندگی شهید جهاد مغنیه پخش شد و با استقبال مخاطبان روبرو شد.

شهید «جهاد مغنیه» فرزند فرمانده قهرمان حزب‌الله لبنان است، او سال گذشته به‌همراه چند تن از اعضای حزب الله لبنان و یک فرمانده ایرانی در جریان یک حمله موشکی از جانب رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. بخشی از شهرت جهاد به‌خاطر پدرش عماد مغنیه است. این فرزند در خانواده‌ای رشد پیدا کرده است که اعضای بسیاری از آن در راه مقاومت اسلامی نقش ارزنده‌ای ایفا کرده‌ و در همین مسیر نیز به شهادت رسیده‌اند. مقاومت در این خانواده سنت حسنه‌ای است که در خون پدران او نیز وجود داشته است.

«عماد فایز مغنیه» مشهور به "حاج رضوان" معاون جهادی حزب الله لبنان بود، عموی او حجت‌الاسلام و المسلمین جواد مغنیه از علما و برجستگان شیعه در لبنان است. او در بهمن ماه 1386 در منطقه کفرسوسه سوریه به‌دنبال انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده، توسط سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. از عماد مغنیه به‌عنوان مغز متفکر به اسارت در آوردن سربازان رژیم صهیونیستی در تابستان سال 1385 و همچنین فرمانده جنگ 33روزه رزمندگان مقاومت اسلامی علیه تهاجم همه‌جانبه اسرائیل نام برده می‌شود. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان پس از شهادت مغنیه گفت: «خون حاج عماد مغنیه موجودیت اسرائیل را نابود می‌کند». به این ترتیب مردم دریافتند «حاج رضوان» همان رئیس شورای جهادی و فرمانده نظامی مقاومت و عقل متفکری است که پیروزی‌های مقاومت را به ثمر می‌نشاند، نصرالله از او تحت عنوان فرمانده دو پیروزی بزرگ یاد کرد. خانواده وی متشکل از پدر، مادر و جهاد و فؤاد دو برادر وی بود که هر دوی آنها قبل از شهید عماد مغنیه به شهادت رسیدند و «جهاد» نیز به نام یکی از عموهای خود که در یازدهم رمضان به شهادت رسید، نام‌گذاری شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *