سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

‌درسی‌ برای‌سیاستمداران ایرانی‌از مالزی

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 470349
قانونگذاران مالزیایی از 'ماهاتیر محمد' نخست وزیر اسبق مالزی خواستند با توجه به اینکه وی نیز سروزیر ایالت کداح را در دوره خود برکنار کرده، اکنون برکناری فرزندش را مورد سئوال قرار ندهد.
‌درسی‌ برای‌سیاستمداران ایرانی‌از مالزی
به گزارش جهان به نقل ازایرنا، 'موخریز ماهاتیر' فرزند 'ماهاتیر محمد' هم اکنون سروزیر ایالت کداح مالزی است و تلاش هایی از سوی حامیان 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر برای برکناری وی طی چند روز گذشته انجام شده است و رسانه ها این تحولات را در صدر خبرهای خود قرار داده اند.

همزمان با تلاش ها به منظور برکناری 'موخریز محمد' از این سمت به دلیل مخالفت های 'ماهاتیر محمد' با دولت نجیب تون رزاق'، برخی سیاستمداران برکناری 'عثمان آروف' سروزیر ایالت کداح مالزی در سال 1996 همزمان با تصدی پست نخست وزیری توسط ماهاتیر محمد را مطرح می کنند و به شباهت این دو برکناری می پردازند.

به نوشته 'مالیزیا اینسایدر'، 'ماهریز خالد' از حقوقدانان 'آمنو' حزب حاکم مالزی و نماینده پارلمان، گفت که ماهاتیر در زمان تصدی خود که ریاست حزب آمنو را در اختیار داشت، بدون موافقت نمایندگان ایالتی کداح به برکناری سروزیر اقدام کرد.

این نماینده پارلمان گفت که به خاطر دارم در آن زمان 22 نماینده ایالتی با صدور نامه ای حمایت آمیز خواستار بازنگری در این تصمیم شدند، اما ماهاتیر بدون توجه به درخواست آنها وی را برکنار کرد.

ماهاتیر محمد روز گذشته تلاش های شاخه حزب آمنو در کداح را برای برکناری 'موخریز ماهاتیر' فرزند خود که اکنون سروزیری ایالت کداح را در اختیار دارد، مورد انتقاد قرار داد.

ماهاتیر محمد همچنین با ادعای اینکه جنبش شکل گرفته انتقادی علیه فرزندش شامل کسانی است که سابقه مدیریتی خوبی ندارند، اعلام کرد که این اقدام می تواند باعث مغلوب شدن آمنو در انتخابات سراسری آینده باشد.

تنش های برسر برکناری 'موخریز ماهاتیر' از سروزیری ایالت کداح پس از آن آغاز شد که شاخه حزب آمنو در این ایالت اعلام کرد اعتماد خود را به وی از دست داده و خواستار کناره گیری موخریز شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *