چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۶
۹

شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!

يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 469562
سوء استفاده از جایگاه هنری اساتیدی چون سالار عقیلی که سالهاست با تولید قطعات فاخری در کشور و آلبومهای متعدد به رشد و غنای فرهنگی کشور کمک کرده است نباید از چشمها پنهان بماند.
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز، روز گذشته سالار عقیلی هنرمند کشورمان در اقدامی غیر منتظره در استودیو شبکه ماهواره ای من و تو حضور پیدا کرد و دقایقی را به بیان برنامه هایش و نکات دیگری از موسیقی ایرانی پرداخت. حضور این هنرمند از روز گذشته در این برنامه با حواشی بسیاری همراه بوده است.

خواننده تیتراژ سریال معمای شاه که برای برگزاری کنسرت به لندن سفر کرده است به بیان توضیحاتی درباره کنسرت مزبور و مقایسه امکانات موسیقی در داخل و خارج کشور پرداخت. موضوعی که از چشم رسانه ها و مردم نیز دور نماند.

فارغ از دلایل این اتفاق ذکر این نکته ضروری است که حضور در شبکه ای که پایه و اساس برنامه های آن ضدیت با اصول و ساختارهای فرهنگی کشورمان است به نوعی آب به آسیاب دشمن ریختن می تواند تلقی گردد. هرچند چنین حضوری با اصرار فراوانی از سوی مسئولین این شبکه همراه بوده باشد نباید فراموش کنیم که حضور در این شبکه ها می تواند شرایط را برای استفاده ابزاری چنین شبکه هایی فراهم کند.

بر اساس قوانین طبیعتا حضور در شبکه ای همچون من و تو  می تواند تایید محتوای چنین شبکه هایی تلقی شود. شبکه ای که محتوای مجرمانه و منافی عفت آن و همچنین برنامه ریزی های دقیق و موشکافانه آن برای ضربه زدن به هویت ایرانی و اسلامی در بخش های مختلف آن مشهود است نمی تواند ابزار مناسبی برای معرفی یا گزارش دهی تلقی شود.

سوء استفاده از جایگاه هنری اساتیدی چون سالار عقیلی که سالهاست با تولید قطعات فاخری در کشور و آلبومهای متعدد به رشد و غنای فرهنگی کشور کمک کرده است نباید از چشمها پنهان بماند. از سویی دیگر کسب چنین جایگاهی که در اعتلای آن نهادهای فرهنگی و رسانه ای کشور قطعا در آن مؤثر بوده اند نباید مورد بی توجهی و غفلت قرار بگیرد.

هر چند حضور تعدادی از بازیگران رده چندم در تلویزیونها و شبکه های ماهواره ای و بستن قرارداد با آنها با اتفاق مزبور و مصاحبه ای کوتاه قابل مقایسه نیست، اما از اشتراکات آن می توان به این نکته اشاره نمود که حضور در چنین برنامه هایی را می توان به منزله مهر تاییدی بر محتوای آن متصور شد که این موضوع شاید از دید استاد سالار عقیلی پنهان مانده باشد.

شایان ذکر است ضمن حفظ شأن برای هنرمندانی همچون سالار عقیلی با برنامه ریزی و مدیریت و گاه تشویق ها و توبیخ ها می توان از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تشویق که تا حالا نبوده تا ببینیم تنبیه چطور میشه!!! بازم میگم از ماست که بر ماست...
United States
به شما چه مربوطه ؟ باید از شما اجازه میگرفته ؟
شرکت در یک تلوزیون مبتذل ، مخرب و هرزه به شکل شبانه روزی و پرهزینه و البته بدون تبلیغات و درآمد با مدیریت کشوری که بابت تماشای تلوزیون از مردم خودشان هزینه دریافت میکند، آن هم کشوری که خباثتش نیازی به گفتن ندارد و ندیدن خباثت های فراوانش از یک خفته یا یک احمق یا یک خائن بر می آید
چه معنایی دارد
وطن دوستی به ساز و آواز نیست
به عمل کار برآید
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بيم آن ميرود كه مخ استاد را بزنند مثل شجريان بشه !!!
اين شبكه و سبكه‌ي بي بي سي و ديگر شبكه هاي اينچنيني اساسا با موسيقي فاخر چه ايراني و چه خارجي به شدت مخالفن. فقط دنبال ابتذال هستن. از سالار عقيلي بعيد بود اينو ندونه.
اسماعیل
Germany
سرانجام،
میکشد آنجا که خاطرخواه اوست...
آقای شجریان رفت من و تو . حالا خودش و پسرش همه کاره موسیقی شدن و مسئولین شخصا به دیداش و کنسرتهاشون میرن.
پس چرا بقیه نتونن برن؟
ناشناس
سالار برات توطئه چیدن. شبکه من و تو ، جای استادی بی بدیل مثل شما نیست.
سالار عقیلی یا شجریان فرقی نداره!