جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

شاگرد کی روش بودم مرا دعوت نکردند !

شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 469420
هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید که برخی در تیم امید بودند که برای این تیم حاشیه درست کردند و باعث از دست رفتن زحمات بازیکنان و کادرفنی هم شدند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،شاید خیلی‌ها این دوره به صعود تیم امید به المپیک امیدوار بودند. با حضور بازیکنانی مانند علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی، مهدی ترابی، میلاد و مهرداد محمدی، محمدرضا اخباری و... خیلی‌ها می‌گفتند تیم امید به المپیک می‌رود، اما لژیونرها فرصت حضور در این میدان را پیدا نکردند.

سعید عزت‌اللهی، هافبک جوان تیم روستوف هم که با وجود بازی در تیم ملی هیچ‌وقت فرصت حضور در تیم امید را پیدا نکرد، یکی از این بازیکنان بود. هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص تیم امید و حذف شدنش صحبت‌های جالبی مطرح می‌کند.

سعید عزت‌اللهی در خصوص آخرین شرایطش پس از مصدومیت، آمادگی‌اش برای همراهی روستوف، حل شدن مشکل ITC اش، نتایج تیم امید و دلیل دعوت نشدنش به این تیم، وضعیت تیم ملی و... صحبت کرده است.

پس از بازی ایران و ترکمنستان، به دلیل مصدومیتی که در بازی با ژاپن داشتی روند درمانی‌ات را پیگیری کردی و از تمرینات دور بودی. اکنون شرایطت به چه شکل است؟

خوشبختانه به شرایط خوبی رسیده‌ام و چند روزی است که تمریناتم را به طور اختصاصی دنبال می‌کنم. حدود 25 روزی که در ایران بودم، فیزیوتراپی و آب درمانی کردم و برای اینکه بدنم افت نکند، برنامه بدنسازی داشتم که البته روی پا فشاری نمی‌آوردم و فقط برای بالای تنه وزنه می‌زدم. در کلینیک دکتر نوروزی فیزیوتراپی کردم و در انزلی هم با دکتر جلالی همین کار را انجام دادم. خوشبختانه وضعیتم بهتر است. اکنون هم در روسیه تمریناتم را دنبال می‌کنم.

اردوی روستوف در دبی برگزار می‌شود و تو به همراه سردار آزمون نتوانستید در این اردو همراه تیم باشید.

ما به دلیل مشکل ویزا نتوانستیم به اردو برویم. با این حال مربی بدنساز تیم برنامه‌ای را برای من تعیین کرده است که طبق این برنامه در باشگاه تمریناتم را دنبال می‌کنم. تیم هم فردا (یکشنبه) از دبی برمی‌گردد و بعد از چهار روز تعطیلی، اردوی ما در اسپانیا آغاز خواهد شد.

در اردوی اسپانیا می‌توانی همراه با سایر بازیکنان تمرین کنی یا همچنان نیاز داری اختصاصی تمرینات را پشت سر بگذاری؟

هنوز روی پایم فشار نیاوردم که ببینم می‌توانم تمرین سنگین انجام دهم یا نه، اما مطمئناً کادرپزشکی و فنی تیم قبل از آغاز اردو در این خصوص تصمیم خواهند گرفت و آنها بهتر می‌توانند تصمیم بگیرند و نظر بدهند. خودم فکر می‌کنم مشکل خاصی نباشد و به امید خدا تمریناتم را به زودی آغاز کنم.

مشکلت برای همراهی روستوف هم حل شد و ITC تو از باشگاه اتلتیکومادرید و فدراسیون فوتبال اسپانیا ارسال شده تا با شروع بازی‌ها تیمت را همراهی کنی. این موضوع چقدر می‌تواند روی عملکردت در تیم ملی تأثیر بگذارد؟

صددرصد این موضوع بسیار تأثیرگذار خواهد بود و باعث می‌شود عملکردم بهتر شود. من یک نیم فصل ITC نداشتم و در این مدت هم در بازی‌های رسمی باشگاهی بازی نکردم، اما باید از کارلوس کی‌روش تشکر کنم که به تیم ملی دعوتم کرد و به من بازی داد. اکنون هم ITC من با تلاشی که کسرایی کرده به فدراسیون فوتبال رسیده و سه چهار روز دیگر که پنجره نقل و انتقالات زمستانی فوتبال روسیه باز شود، ITC من ارسال خواهد شد تا کارهای مربوط به آن انجام شود.

 

یک نیم‌فصل از بازی‌های رسمی باشگاهی دور بودی، اما در بازی‌های دوستانه و تمرینات روستوف حضور داشتی. با تیم هماهنگ هستی و هارمونی تاکتیکی را داری یا باید کمی زمان بگذرد تا با بازیکنان هماهنگ شوی؟

من در بازی‌های دوستانه بازی کردم، تمرینات را منظم پشت سر گذاشتم و از نظر تاکتیکی و شرایط تیمی، با سایر بازیکنان هماهنگ هستم، اما مسلماً کمی زمان نیاز است. حتی در بازی‌های خارج از خانه هم کنار تیم بودم و تمرین می‌کردم تا در شرایط تیمی باشم. من درست شش ماه بازی نکردم، اما قربان بردیف شرایطی را ایجاد کرد تا از تیم عقب نباشم و این مسئله برای من ارزشمند بود. بخشی از موفقیتم در تیم ملی هم به دلیل کارها و تمریناتی بود که اینجا انجام می‌دادم.

 در غیاب تو هم روستوف نتایج خوبی گرفت و رتبه دوم جدول، عملکرد تیمت در پایان نیم فصل اول بود. این اتفاق در حالی رخ داد که پس از انتخاب روستوف انتقادهای زیادی نسبت به تو شده بود و می‌گفتند به تیمی رفته‌ای که در لیگ روسیه برای سقوط نکردن می‌جنگد و باعث عقبگردت می‌شود. ارزیابی‌ات از انتخاب روستوف چیست؟

اول فصل که اینجا آمدم به خاطر حضور بردیف در روستوف بود. او به سبک بازی‌ام اعتقاد دارد و از مربیان بزرگ در روسیه است که تاکنون کارنامه خوبی داشته است. برایم افتخاری بود که بتوانم از تجربیات بردیف استفاده کنم، چون برای اینکه بتوانم چند سال دیگر در سطح اول فوتبال اروپا باشم، نیاز به کسب تجربه دارم. اینجا می‌توانم به خوبی تجربه کسب کنم و خوشبختانه روستوف هم در این فصل توانسته عملکرد خوبی داشته باشد. روستوف طوری نتیجه گرفت که انتظار خیلی‌ها نبود و حالا هم بالاتر از زنیت در رتبه دوم جدول هستیم. امیدوارم در پایان فصل هم جایگاه خوبی داشته باشیم و بتوانیم سهمیه اروپا را بگیریم.

به تیم امید برسیم. این تیم بدون حضور لژیونرها که یکی از آنها هم خودت بودی مقابل ژاپن شکست خورد و حذف شد. ابتدا درباره اینکه چرا نتوانستی تیم امید را همراهی کنی صحبت کن.

در وهله اول باشگاه روستوف به ما اجازه حضور در مسابقات را نداد و در وهله دوم خودم مصدوم بودم و تمرینی هم نداشتم. کادرفنی روی من هم نظر داشت و صحبت‌هایی انجام داده بودیم که شاید اگر رایزنی می‌شد، می‌توانستم تیم امید را همراهی کنم. در این بین البته برخی‌ها مسائل شخصی خود را وارد مسائل ملی کردند و غرور خودشان را بیشتر از غرور ملی دیدند. امثال ما (لژیونرها) و احمد نوراللهی که آماده هم بود، می‌توانستیم به تیم امید کمک کنیم، اما خیلی‌ها که در تیم بودند، مصاحبه‌هایی انجام می‌دادند و می‌گفتند بدون این بازیکنان هم می‌توانیم نتیجه بگیریم. البته من خوشحال شدم، چون بازیکنان خوبی در تیم امید بودند و توانایی‌شان را در این مسابقات نشان دادند و در آینده هم مهره‌های تأثیرگذاری برای فوتبال خواهند بود، اما برخی دوستان شرایط را طور دیگری جلوه می‌دادند.

این اتفاقات از سوی چه کسانی رقم خورد؟

ابتدا باید از آقای کاشانی تشکر کنم و واقعاً دیدم که او چقدر برای تیم امید زحمت کشید. یک بار هم وقتی از بازی‌های تیم ملی برمی‌گشتم در ترکیه او را دیدم و با هم صحبت کردیم که از نزدیک دلسوزی‌اش را برای تیم امید دیدم. کاشانی از همه داشته‌ها استفاد کرد. آقای خاکپور هم مربی بسیار با اخلاقی بود و کاملاً بی‌حاشیه تیم را پیش برد، اما برخی، مسائل شخصی را وارد کردند تا خودشان و غرورشان را حفظ کنند. خواستند خودشان را بزرگ جلوه بدهند و مصاحبه‌هایی علیه سرمربی تیم ملی کردند. علیه کی‌روش مصاحبه می‌کردند که چرا نتیجه نگرفته، اما خودشان در یک میدان کوچک‌تر نتوانستند نتیجه بگیرند و در عین حال ادعای حضور در تیم ملی را هم داشتند. برخی بازیکنان را چون در تیم ملی حضور دارند و به این جرم که شاگرد کی‌روش هستند، از تیم امید خط زدند یا روی نیمکت نشاندند. البته اینجا به شخصه باید به کاشانی خسته نباشید بگویم.

 

بازی‌های تیم امید را در این مدت دیدی؟

به دلیل تمرینات نتوانستم همه بازی‌ها را کامل ببینم و تنها دیداری که به صورت کامل نگاه کردم، بازی شب گذشته با ژاپن بود. تیم‌مان مهره‌های خوبی داشت و همه بچه‌ها کیفیت خوبی داشتند که این را در آینده هم نشان خواهند داد. مسئله‌ای که به نظرم به تیم ضربه زد، نداشتن ترکیب با ثبات بود و به عنوان یک بازیکن جوان،‌ خودم تاکنون در تیمی این موضوع را تجربه نکرده بودم. بازیکنان در این سن رفته رفته و بازی به بازی خودشان را پیدا می‌کنند و از یکدیگر به درک متقابل می‌رسند، اما با تغییر ترکیب این مسئله از بین می‌رود. به هر حال هرکسی طرز تفکر خودش را دارد و این هم نظر کادرفنی بوده که تیم امید به این شکل بازی کند.

در بازی با ژاپن تیم امید به چه شکل بازی کرد؟

تیم ما خیلی خوب کار را شروع کرد، چون ژاپن بازیکنانی ندارد که به صورت یک به یک درگیر شوند و در نبرد یک به یک شرکت نمی‌کنند. آنها بیشتر سعی می‌کنند با پاسکاری پیش بروند که تاکتیک تیم امید برای پرس کردن به خوبی جواب داد و موقعیت‌هایی هم به دست آوردیم. ما در این بازی تا جایی که جنگیدیم موقعیت زیادی به دست آوردیم، اما وقتی عقب کشیدیم، ژاپنی‌ها جرأت کردند جلو بیایند. اگر موقعیت‌ها تبدیل به گل می‌شد، ژاپن را شکست می‌دادیم و فکر می‌کردم حداقل یک گل بزنیم، اما بدشانس بودیم. خدا به همه چیز عالم است و همه چیز را می‌بیند، شاید توپ نشدن گل‌ها به دلیل شیطنت‌هایی بود که برخی در این تیم انجام دادند. با حاشیه‌سازی برخی‌ها، بازیکنان هم سوختند.

البته محمد خاکپور هم بعد از حذف تیم ایران گفت بازیکنان هیچ تقصیری نداشتند و باخت را گردن گرفت. نظر خودت چیست؟

همانطور که گفتم نه بازیکنان مقصر هستند نه چیز دیگری، بلکه بازیکنان همه تلاش خودشان را کردند. آقای خاکپور هم هرچه در توان داشت گذاشت و هیچکس در این تیم کم کاری نکرد. ما هم نباید بازیکنان یا سرمربی تیم را مقصر بدانیم، چون به نظرم فقط حواشی دور تیم به امیدها ضربه زد و زحمات بازیکنان و کادرفنی را هم به باد داد.

تیم امید حذف شده و شاید خیلی از ستاره‌های این تیم قسمتی از فوتبال‌شان از دست رفت. حالا باید به تیم ملی فکر کنیم که در مقدماتی جام جهانی حضور دارد و شاید بسیاری از بازیکنان تیم امید هم بتوانند به تیم ملی کمک کنند. به نظرت کی‌روش پس از جوانگرایی در تیم ملی بازهم جوانگرایی خواهد کرد تا از بازیکنان تیم امید استفاده کند؟

کی‌روش هنرش را نشان داده و زمانی که نیاز به جوانگرایی بود، وارد عمل شد و این کار را در تیم ملی انجام داد. ترکیب تیم ملی، از بازیکنان باتجربه و جوان تشکیل شده و جوان‌تر شدن تیم یا اضافه شدن بازیکنان جدید هم به دیدگاه کادرفنی بستگی دارد. باید ببینیم در این خصوص تصمیم کی‌روش چیست.

تیم ملی فروردین‌ماه سال 95 باید دو بازی مقابل هند و عمان برگزار کند. فکر می‌کنی خودت در این بازی‌ها چه شرایطی داشته باشی؟

ابتدا خدا را شکر می‌کنم که امسال توانستم به تیم ملی وارد شوم. اوایل حضورم در تیم ملی کمی نیاز به هماهنگی داشتم و رفته رفته به سبک بازی تیم آشنا شدم. اکنون ترکیب تیم ملی خوب و روان بازی می‌کند و تقریباً تیم ملی به حالت اولیه برگشته و خوشبختانه در گروه‌مان هم صدرنشین هستیم. امیدوارم در این دو بازی هم با کمک هواداران و تلاش بچه‌ها بتوانیم صعودمان را روی کاغذ قطعی کنیم و برای دور بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی آماده شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
اقای عزت اللهی عزیز اگر میخواهی بزرگ شوی وارد بازی بزرگان نشو این پند را از یک ورزشکار پیر داشته باش
United States
لعنت بر این کینه و خودخواهی