پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

اصلاح طلبان برنامه ثبت نام فله ای داشتند

شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 469393
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: از ابتدا پیش بینی می شد که اصلاح طلبان برنامه دارند و می خواهند ثبت نام فله ای در انتخابات داشته باشند و حتی یقین هم داشتند که رد خواهند شد و در این مورد حتی در جلسات خود صحبت می شد.
اصلاح طلبان برنامه ثبت نام فله ای داشتند
 به گزارش جهان به نقل از افکار خبر، دکتر حسن غفوری فرد نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به رد صلاحیت برخی نامزدهای انتخابات توسط شورای نگهبان و فضاسازی های اصلاح طلبان اظهار داشت: از ابتدا پیش بینی می شد که  اصلاح طلبان برنامه دارند و می خواهند ثبت نام فله ای در انتخابات داشته باشند و حتی یقین هم داشتند که رد خواهند شد و در این مورد حتی در جلسات خود صحبت می شد.

وی افزود: بسیاری از افرادی که ثبت نام کردند حداقل های لازم و مشهود را هم نداشتند مثلا برخی خانم ها حجاب لازم را نداشتند و یقین داشتند که رد صلاحیت خواهند شد و برنامه ای ظاهرا داشتند که تعداد ثبت نام را به بالای 12 هزار نفر رساندند و صد در صد نسبت به دور قبل شاهد افزایش بودیم.

غفوری فرد بیان داشت: در مجلس خبرگان نیز شاهد افزایش 62 درصدی افزایش ثبت نام برای انتخابات بودیم و این با توجه به اینکه در امتحان های قبلی بودند،باز هم شرکت کردند و مقداری این حضور برای تحت تاثیر قرار دادن شورای نگهبان و شایعات مختلفی که گفته می شود بود.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی تنها مرجع صلاحیت داوطلبان فقط شورای نگهبان است و افرادی ممکن است توصیه و نظر و پیشنهادی بدهند اما تنها مرجع رسیدگی شورای نگهبان است .

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: اینگونه نیست که فقط اصلاح طلبان رد صلاحیت شده باشند بلکه اصلاح طلبان بیشتر ثبت نام کردند و بیشتر هم رد صلاحیت شدند اما از اصولگرایان نیز تعداد زیادی رد صلاحیت شدند.

وی افزود: شورای نگهبان تحت تاثیر جو سازی ها قرار نمی گیرد و سابقا هم دیده ایم که به وظایف خود به خوبی عمل می کند و به هیچ وجه تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

غفوری فرد اظهار داشت: ثبت نام کنندگان با توجه به فرصتی که شورای نگهبان گذاشته می توانستند اعتراض خود را اعلام کنند  و شورای نگهبان بررسی کند و دیده ایم که شورای نگهبان در برخی مواقع پس از رد صلاحیت ها زمانی که مجددا بررسی می کنند برخی افراد تائید می شوند و مسیر عادی این موضوع باید طی شود.

وی افزود: اصولا شورای نگهبان مرزبندی اصلاح طلب یا اصولگرا ندارد بلکه به وظایف خود عمل می کند و شش فقیه مجتهد در انجا هستند که آخرت خود را به دنیای دیگران نمی فروشند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری  گفت: شورای نگهبان تحت تاثیر حرفهای هیچ یک از مقام های مسئول قرار نخواهد گرفت و اعضای این شورا معتقدند باید در مقابل مردم پاسخگو باشند و هرگز از وظایف خود تخطی نخواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *