جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۹
۱۹

پیش‌بینی‌زیباکلام از شانس‌روحانی برای دوباره رئیس جمهور شدن!

اگر وضعیت فعلی ادامه یابد شانس انتخاب مجدد روحانی کم می‌شود
شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 469321
تئوریسین اصلاحات گفت: فکر می‌کنم یک دوره بودن یا دو دوره بودن دولت آقای روحانی چندان به انتخابات مجلس مرتبط نیست و اینکه دولت چهار ساله شود یا نه، بستگی به موفقیت اقتصادی دولت دارد.
پیش‌بینی‌زیباکلام از شانس‌روحانی برای دوباره رئیس جمهور شدن!
به گزارش جهان، روزنامه آرمان امروز شنبه 94/11/3 گفت و گویی با صادق زیباکلام از چهره های مطرح اصلاح طلبان انجام داده است.

زیباکلام در بخشی از این مصاحبه در خصوص استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو گفت: تمامی اصلاح‌طلب‌ها قصد دارند به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند. شرکت در انتخابات به عنوان یک استراتژی کلی مد نظر نیروهای اصلاح‌طلب و دموکراسی خواه و همه نیروهایی است که به پیشرفت و ترقی کشور می‌اندیشند. اصلاح‌طلب‌ها به خوبی به این نتیجه رسیده اند که تنها سازوکاری که برای آنها وجود دارد این است که در انتخابات مجلس شرکت موثر داشته باشند، به این شکل که اصلاح‌طلبان و جریانات دموکراسی خواه کشور از افرادی که صلاحیت آنها در حوزه‌های مختلف تایید شده است، حمایت کنند. لازم است در زمان باقی‌مانده افراد تایید صلاحت شده پالایش شوند؛ زیرا افرادی هستند که چهره شاخص اصلاح‌طلب نیستند اما می‌توان از آنها حمایت کرد.

این تئوریسین اصلاحات در خصوص لزوم همکاری مجلس با دولت تاکید کرد: اساسا با این اندیشه که مجلس آینده باید با دولت همراه و هماهنگ باشد، موافق نیستم. وظیفه مجلس این است که در حقیقت نظارت بر کار قوه مجریه را انجام دهد و از قوه مجریه بخواهد تا در برابر عملکرد خود پاسخگو باشد و در امور کلان کشور نظارت داشته باشد.

وی راجع به حضور وزرا و استانداران احمدی‌نژاد در انتخابات آینده معتقد است: طرفداران احمدی‌نژاد تا آنجایی که بتوانند سعی خواهند کرد کرسی‌های مجلس دهم را به دست آورند. در اینکه احمدی‌نژاد در سال 96 چهره اصلی جناح راست در برابر آقای روحانی خواهد بود نباید تردید کرد و یقینا رقیب اصلی و عمده‌ترین رقیب روحانی درسال 96 آقای احمدی‌نژاد خواهد بود.

زیباکلام همچنین درباره یک دوره بودن یا دو دوره بودن دولت آقای روحانی تصریح کرد: من فکر می‌کنم یک دوره بودن یا دو دوره بودن دولت آقای روحانی چندان به انتخابات مجلس مرتبط نیست.

وی افزود: اینکه دولت چهار ساله شود یا نه، بستگی به این دارد که موفقیت اقتصادی دولت تا چه اندازه است و اینکه اگر بتوانند مقداری کشور را از رکود خارج کنند شانس موفقیت زیادی خواهند داشت، ولی اگر رکود فعلی همچنان ادامه یابد و روحانی نتواند در طول سال 95 از میزان رکود بکاهد آن گاه شانس احمدی‌نژاد بیشتر خواهد بود.

وی در پایان عنوان کرد: این مهم است که روحانی بتواند یخ رکود اقتصادی را بشکند وگرنه اگر رکود باقی بماند کمترین تبعاتش این خواهد شد که هفت میلیون فعلی نه تنها کمتر نمی شود بلکه در 95 به 9 میلیون می‌رسد و این احساس نا امیدی و سرخوردگی است که در واقع خطر عظیمی است و ممکن است راه را برای رئیس جمهور پوپولیست دیگری باز کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دور بعد هرکسی رئیس جمهور بشه روحانی نمیشه
احمدی نژادم نمیشه مطمءن باش، این شیطنت زیبا کلامه
مردم دیگه از این دولت ناامیدند استاد
اگه احمدی نژاد رقیب اصلی روحانی در انتخابات باشه هزاران نفر امثال من که به روحانی رای دادیم صد در صد به احمدی نژاد رای می دهیم. ..
انتخابات 96
وعده های پوچ انتخاباتی ،توهین به رقبا و منتقدان داخلی ،وضعیت بد اقتصادی، پایین آمدن قدرت خرید مردم،از کار انداختن چرخ سانترفیوژها ،گرانی ،بی ارزش شدن پاسپورت ها، سکوت در مقابل توهین مسئولین کشور های متخاصم ترکیه ،عربستان و... از عوامل شکست در انتخابات آتی خواهد بود.
امیر
Iran, Islamic Republic of
زیبا جان اینقدر بخودت فشار نیار
برو تو کوچه وبازار ببین مردم چی میگن
رکود ،مالیات،قطع یارانه،افزایش قبوض،وعده های توخالی و....
علی
پیش بینی های ایشون هم که اکثرا اشتباه هست.
منتظر بازگشت دکتر احمدی نژاد عزیز هستیم
Iran, Islamic Republic of
روحانی اگر هزار بارهم درانتخابات شرکت بکند بازهم منتخب ملت خواهد بود ...
Romania
بسی خنده دار بود
Iran, Islamic Republic of
چطورشده که شما به زیباکلام علاقه مند شده اید...
ما گفتیم علاقه مند شدیم؟!!! ما غیر از نقل قول ایشون، چیز بیشتری گفتیم؟!
احسان
زنده باد همه رئیس جمهورهای...
majid
Iran, Islamic Republic of
با سلام چرا به این آقا بها می دیدد...
فرهاد
واقعا به این جمله توجه کنید تا ببینید که هنوز این آقایان در توهم احمدی نژاد هستند.
((در اینکه احمدی‌نژاد در سال 96 چهره اصلی جناح راست در برابر آقای روحانی خواهد بود نباید تردید کرد و یقینا رقیب اصلی و عمده‌ترین رقیب روحانی درسال 96 آقای احمدی‌نژاد خواهد بود.))
احمدی نژاد تا زمانی که تابع ولایت بود مردم مومن و انقلابی با او بودند .زمانی که خط او از خط ولایت جدا شد و برنگشت از چشم همه ی حزب اللهی ها افتاد.
شماها چگونه استاد علوم سیاسی شدید؟
Romania
پوپولیست و هوچی گر خود این به اصطلاح ...
علی
غیر مستقیم گفته مجلس دست اصولگراهاست ۰ یعنی شکست اسلاح طلبها
مهمان
آنقدرآش شورشده که آشپزهم فهمیده.
مجتبی
قومی که یک نابینا چراغ دارشان هست؟!