سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲۱
۱۰۵
تاریخ «عبرت» است برادر، «ابزار» نیست

پشت پرده اظهارات انتخاباتی روحانی/ فرار از مطالبات معیشتی جامعه

مردم منتظر معجزه فتح‌الفتوح برجام هستند برادر!
شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 469284
روحانی تلاش می‌کند برای فرار از مطالبات اقتصادی باز به همان شیوه دوران مذاکرات، تطبیق‌های بعضا تحریف شده تاریخی به خورد مردم بدهد تا شاید مساله اصلی (انتظارات معیشتی پسابرجام) فراموش شود.
پشت پرده اظهارات انتخاباتی روحانی/ فرار از مطالبات معیشتی جامعه
گروه سیاست جهان نيوز ـ محمدرضا کردلو: 1- اردیبهشت 92وقتی هنوز نتایج تایید و رد صلاحیت‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام نشده بود، به حسن روحانی می‌گویند: «به نفع هاشمی کنار برو.» روحانی پاسخ می‌دهد: «تایید بشوم کنار می‌روم. البته نمی‌دانم من به نفع آقای هاشمی کنار می‌روم یا آقای هاشمی به نفع من کنار می‌رود». (این روایت وزیر اطلاعات هاشمی، علی فلاحیان از شرایط قبل از خرداد92 است). گزاره «تایید بشوم، کنار می‌روم» گزاره مهمی است. روحانی خود اطلاع دارد که در کدام فرآیند تایید صلاحیت شده است و بیش از هرکس دیگری می‌داند که چگونه ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکار آمدند تا به ناگاه و در هفته آخر و البته با کمی سیاست‌ورزی در قبال عدم اتفاق اصولگرایی، پیروز میدان باشد. آن هم فقط با 7/50 درصدآرا. چند روز پیش بود که حسین دهباشی، عضو ارشد ستاد انتخاباتی و سازنده فیلم تبلیغاتی و نویسنده متن مراسم تنفیذ روحانی گفته بود: «... از پاس گل آقای قالیباف گرفته در 18 قدم تا اینکه جوی ایجاد شد که آقای هاشمی آمد و بعد آرای‌شان به حساب ایشان ریخته شد و همچنین آقای عارف کنار کشید که همه اینها برای من که جزو دو ـ  سه نفر نزدیک به آقای دکتر بودم قطعی نبود، حالا در کنار این ماجراها فیلم‌های من هم بود... در حوزه رسانه‌ای مؤثرترین فرد در رای آوردن روحانی بودم و سوای پاس گل آقای قالیباف، من روحانی را از پنجم، اول کردم». اینکه آرای روحانی آنقدر شکننده و غیر گفتمانی و بدون پایگاه اجتماعی است که یک عضو ستاد انتخاباتی می‌تواند مدعی شود یکی از اصلی‌ترین دلایل پیروزی روحانی او بوده است، شاهد دیگری بر ماجرای «چگونه رئیس‌جمهور شدن» آقای روحانی است.

2- ادعای انتخاباتی روحانی مبنی بر حل مشکلات در 100روز، به درازا می‌کشد، 200 روز، 300روز و همینطور روزها می‌گذرد. نزدیک به 900روز می‌گذرد. اتفاقا برجام و حاصل مذاکرات 900روزه، 40روز پیش از انتخابات 7 اسفند94 اجرایی می‌شود. دولت که بیش از 2 سال است با «حلوا، حلوا»ی توافق در ژنو و لوزان و وین و درنهایت برجام نتوانسته دهان ملت را شیرین کند، به روزهایی رسیده است که دیپلماسی، قیمت نفت را به زیر 30 دلار رسانده است. دلایل فراوانی برای افت شدید قیمت نفت وجود دارد اما ناظران سیاسی و کارشناسان بین‌المللی در پاسخ به این سوال که منشا آغاز این کاهش قیمت کجاست نظرات قابل تاملی دارند؛ عربستان چرا توطئه کاهش قیمت نفت را علیه ایران اتخاذ کرد؟ این سیاست چرا دقیقا در روزهای پیاده‌روی جان کری و جواد ظریف و روزهای اوج بروز و ظهور همگرایی دولت یازدهم با غرب از سوی دولت سعودی اتخاذ می‌شود؟ و آیا دیپلماسی نمی‌توانست جلوی این فاجعه را بگیرد؟ ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا، نمی‌توانست مقابل فروش نفت ارزان داعش از طریق ترکیه به اروپا را بگیرد؟ سیاست‌های غرب، در روزهای همگرایی دولت یازدهم با غرب تا چه اندازه به ایران خسارت وارد کرد؟ توافق نهایی (برجام) حتی در صورت اجرایی شدن خواهد توانست هزینه‌های وارد به کشور پس از کاهش شدید قیمت نفت را جبران کند؟ پاسخ همه این سوال‌ها را نمی‌توان از دولت پرسید، چرا که این روزها بازار تبریک دولت به خاطر «آفتابه لگن هفت دست» برجام  گرم است و دولت اساسا «شکست» را نخواهد پذیرفت، چرا که برجام را فتح‌الفتوح می‌داند و نشان داده انتقاد به آن را برنمی‌تابد.

3- اظهارات و سیاست‌های اقتصادیِ منهای توافق، در این 900روز، عموما با انگاره‌های پوپولیستی همراه بوده است. از توزیع سبدکالا تا ادعای تورم صفر و عبور از رکود و نیز تخصیص وام 25میلیونی جهت خالی کردن انبارهای خودرو، هیچ کدام بروز و ظهور قابل قبولی در کلان اقتصاد نداشتند. تورم را نیز اگر به احتساب «جیب مردم» حساب کنیم، آنچنان  تغییری نکرده است. حالا که برجام اجرایی شده، انتظار افکار عمومی از دولت فزون‌تر نیز شده است. نشان به آن نشان که به‌رغم تبلیغات گسترده و حتی جشنی که تلویزیون به راه انداخت، استقبالی از نتیجه اجرای برجام نشد. کسی در خیابان‌ها شادی نکرد و البته نواخته شدن زنگ اقتدار در مدارس هم، نه برای اولیا و نه برای مربیان، نان و آب نشد. به واقع حتی شادی‌های دولتی نیز تصنعی بود، چرا که به‌رغم ادعاهای پیشین نه از ابتدا تحریم مبنا و باعث مشکلات بود و نه از این پس قرار است «فتح‌الفتوح» برجام معجزه کند!

4- ادعای فتح‌الفتوح اما به همان روزهای آغازین و بعد از ژنو بازمی‌گردد. دولت که برای توجیه مذاکرات از «کربلا درس مذاکره بود» تا «صلح امام حسن(ع)» و «صلح حدیبیه» را مستمسک قرار داده بود تا «دولت مذاکرات» را که «آب خوردن را نیز به تحریم گره زده»، پیش ببرد، درنهایت با قراردادی شبیه هیچکدام از گزاره‌های تاریخی مورد اشاره توانست به «برجام» کنونی برسد. توافقی پرابهام که حتی حالا که اجرایی شده است، قوانین کنگره با امضای اوباما به راحتی می‌توانند آن را نقض کنند. شبیه آنچه اخیرا در ماجرای محدودیت ویزا رخ داد.

5- این روزها در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، روحانی خود را در معرض مطالبات فراوان اقتصادی می‌بیند. از سویی دولت وی در حل معضلاتی چون آلودگی هوا و حمله ریزگردها هم نتوانسته است حتی متوسط ظاهر شود! به استناد نامه 4وزیر و اظهارات خود روحانی در 29دی ماه، رکود پابرجاست. دولت هم گویا هیچ راهی جز بریدن یارانه مردم سراغ ندارد که زنگنه و طیب‌نیا از شب پرداخت یارانه به شب کابوس دولت تعبیر می‌کنند و آقای سخنگو کرامت انسانی مردم را لگد مال کرده و در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی می‌گوید: یارانه کسانی که از چندساعت قبل کارت به دست در صف بانک هستند قطع نمی‌شود، خیالشان راحت!

با این همه روحانی تلاش می‌کند برای فرار از مطالبات اقتصادی باز به همان شیوه دوران مذاکرات، تطبیق‌های بعضا تحریف شده تاریخی به خورد مردم بدهد تا شاید مساله اصلی (انتظارات معیشتی پسابرجام) فراموش شود. تاریخی که باید «عبرت» باشد، حالا «ابزاری» است برای فراموشی انگار. مردم منتظر معجزه فتح‌الفتوح برجام هستند برادر! ما منتظریم.
منبع: وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سمانه
امیدواریم با این انتقاد جز لبو فروشان و جهنمی ها لقب نگیرید
United States
شماها هم زرنگی میکردن و با رد صلاحیت نکردن این بهونه رو ازش میگرفتین اگه راست میگین
چقدر تو زرنگی! اینجا هم که دائم پلاسی
بنده که فکر میکنم فروش خودروها ی تلمبار شده هم یه جورایی به انتخابات مربوط میشه !..
یاشار
جهان نیوز که همیشه از پشت پرده ها خبر میدهد.
جهان نیوز انقدر رو دادی به بعضی ها که حتی نظراتی که نمی تونن در سایت های اصلاح طلب بزارن میان اینجا
موسوی
اتفاقا من به عنوان یکی از رای دهندهگان به اقای روحانی اصلن مطالبه اقتصادی نداشتم در غیر این صورت به اقای جلیلی،قالیباف ،رضایی و شاید هم ولایتی رای میدادم مطالبه ما سیاسی و اتفاقا همین موارده...
خیلی ممنون از اینکه با شجاعت، بیخ و بن فکری تان را گفتید و اینکه به دنبال ضربه زدن به نظام و حذف مؤمنانی که می توانند به حفظ ارزش های اسلامی کمک کنند و تغییر فرهنگ اسلامی بودید. ما می گفتیم اصلاح طلبان به دنبال براندازی نرم هستند، اما عده ای میگفتند نه هدف آن ها کمک به معیشت مردم و بهبود اقتصاد است!
ضمن تشکر از شما، از این به بعد برخورد با شما وارد فاز سخت خواهد شد. چون اعتراف کردید که ساختار سیاسی نظام را هدف گرفته اید.
سرور
بارک الله دوباره هم به اش رای بده!
تو و چند نفر سیر مثل تو برای مطالبات سیاسی رای دادید ... مردم که برای وضع اقتصادی رای دادند
یک جانباز
United States
این همه جنگ و دعوا برای قدرت است ...
قدرت اگر بد است، شما نداشته باش. یعنی ضعیف باش. حاضری ضعیف باشی؟!
قدرت بسیار خوب است. به شرط آنکه در دست انسان مؤمن متدین با تقوای کاردان باشد تا از آن استفاده کند، نه سوء استفاده.
درخشان
United States
راه معیشت از مجلس می‌گذرد...
شما هر کاری دوست دارید انجام دهید.
Iran, Islamic Republic of
... تحریم قبول نداری که تحریمها مملکت رو اذیت کرد
ما میدانستیم وقتی حرف از اطاعت از خدا و حضرت رسول الله و حضرات معصومین علیه السلام بزنیم، اذیتمان میکنند. رفتار دشمن برای ما تعجبی نداشت.
انتخابات 96
آقای روحانی مردم منتظر اجرای وعده های انتخاباتی و وعده های پسا برجام و تحریم شما هستند. الان بیش از دو سال از انتخابات ریاست جمهوری می گذرد ...
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر نیرنگ جهان نیوز
م
United States
چشامون روشن باریکلا به ادب مجیزگویان دولت
جهان نیوز آزاد تایید می کنی ای ول ولی نطار بعضی ها ادب واقعیشون رو تبلیغ کنند
نیرنگ برای آمریکاست بی معرفت. سایتی که به مردم اطلاعات سیاسی میدهد تا در جهل نمانند، دشمن نیست. کاش یک روز، فرق دوست و دشمن را بفهمی
مرگ بر نیرنگ آمریکا و آمریکایی ها
حسین
این دقیقا همان روش و شیوه ای است که در زمان خاتمی روبرو بودیم -...
خدا، مرا ببخشد. از روی غفلت، منفی دادم.
حرف شما صحیح است حسین آقا.
به گفته ی امام خمینی میزان رای ملت است
همان امام خمینی، برای اسلام قیام کرد. پس جمع این دو میشود رأی مردم بر پایه قوانین اسلام.
روحانی بای بای در سال 96
محمد
پشت و رویی ندارد جای تاسف است خیلی جواب دارد
امیدی
باید حواسمان جمع باشد ...
Iran, Islamic Republic of
وعده ديدار ما حداقل 10مليون ...
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت بخیر بگذرون
بی سواد افراطی لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
بنزین 400 تومنی کمتر از دو سال شد 1000 تومن!
نون 400 تومنی کمتر از دوسال شد 800 تومن!
شیر 1200 تومنی کمتر از دوسال شد 2500 تومن!
قیمت آب مصرفی کمتر از دوسال دوبرابر شده!
قیمت برق مصرفی کمتر از دوسال دو برابر شده!
قیمت گاز مصرفی کمتر از دو سال دو برابر شده!
بی کاری 2 برابر شده!
سفره های مردم کوچکتر شده!
هزینه های درمان چند برابر شده!
پروژه ها و کارخانه ها همه تعطیل شدن!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
فتح الفتوح برجام دست كمي از ....
هجمه‌ به شورای‌نگهبان برنامه‌ریزی شده‌است ...
رضـــــــــــــــــــــــــــــــا
Romania
رفع تورم و بیکاری و رکود چی شد؟
مردم در واکنش به این حرفها اعلام کرده اند روحانی بدش نمیاد که 4ساله بشه
روحانی وعده ما انتخابات 96 تا شمارو اولین رئیس دولت 4ساله کنیم
ان شاء الله کمتر از...
اگر دولت اینقدر بد عمل کرده باید تایید صلاحیت می کردن اصلاح طلبارو تا رای نیارن...
مگر شورای نگهبان مثل شما دنبال بچه بازی و لجبازی های کودکانه است؟! اگر دولت بد عمل کرده، اصلاح طلبان رو تأیید کنید تا فلان بشود!
Iran, Islamic Republic of
چرا روحانی میگه و میره 1000 ال سی باز شد و برداشت تحریم سوئیفت و دریافت 1.7 میلیارد و .... در حالی که هیچ کدام از آن تحقق نیافته؟!
کار اگر سخت بود حرف که سهل است
محسن
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم...
روحانی منتظر باش
مشکل از روحانی نیست مشکل از ...
فتح الفتوح رو شما کردید که یه شبه ارز ش پول مملکت روکردید یک سوم
Iran, Islamic Republic of
این فتح الفتوح برای مردم آب نداشت ولی برای دولتمردان نان داشت نمونه آنهم قراردادهای جدید نفتی
Romania


بی زحمت چند وقت تحمل کنید بینید چی میشه!
روحانی دیگه ازت مچکر نیستیم
بابا دلمون پوسید از بس تو سایت های اصلاح طلب زنجیره ای اخبار دروغ شاد دیدیم

خوبه جهان بازهم تحلیل های واقع بینانه بزار
يك فتنه گر مسلمان ايراني
نگذاريد كار به جايي برسه كه سخت پشيمان شويد. همچون سال 88.
بعضی ها جو گرفتتشون
جهان نیوز درود بر افشاگری تو
شما افراطيها بايد بدانيد كه عصرتان كاملا رو به اتمام است.
چیه میخواهید عصر امام خمینی را به موزه بسپارید ؟ فکر کردید اینجا کشور مصره ؟
عصر وطن فروشها هم خیلی وقته تموم شده اما از رو نمیرن !
... خبر داری رییس جمهور چین ایرانه
والله ملتو خسته کردن،چقدر این ۴سال داره دیر میگذره.
مطمینم سال ۹۶سال خیلی بهتری خواهد بود
بگو انشاءالله
شهروند درجه چندم
هرچی مردم ازدست این دولت بکشند به جان آقای ولایتی دعا می کنند ...
Iran, Islamic Republic of
مشکلات اقتصادی مولود ... دولت سابق ...
غافل جان! دیگه کسی برای این جمله تره هم خورد نمیکنه. فرافکنی نهایت دو سال جواب میده. الان از دو سالتگی تون گذشته!
تا کی میخواهید این حرف را بزنید ؟ خسته نشدید ؟ والله ملت از این حرفها خسته شدند
اگر مشکلات اقتصادی از دولت قبل بود چرا روحانی وعده اقتصادی 100 روزه داد ؟ آیا برای فریب نبود ؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم که بازهم آب به لانه مورچه های تندرو و دلواپس و کاسب تحریم ریختی .
این مفسدان افسادطلب میترسن بگن آب به لانه مؤمنین وطن دوست ریختیم ضایع باشه. چاره ای ندارن یک لقب زشت هم برای مردم مقید حزب اللهی بسازن. ولی در واقع منظورشون اینه که نه دین میخوایم نه وطن، نه مردمی که این دوتا رو میخوان.
حمید
حالا که کاسبان برجام پیروز شدند و سر سفره برجام نشستند و موریانه های افساد طلب دارند ریشه انقلاب را میجوند و با هوچیگری اجازه انتقاد و مخالفت را به کسی نمیدهند !!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی نماینده و رییس جمهور منتخب ملت است و حق دارد درباره هرموضوعی نظربدهد ....
چقدر حق دارد؟
United States
به بزرگی ملتی که به ایشان رای دادند
احمدی نژاد هم بود. پس حق داشت هر کاری بکند؟! پس چرا آن موقع و حتی الان، دهان کثیفتان را به قدر درب گاراژ باز میکنید و او را نقد میکنید؟! شما یک روز نقد مسئولان را درست می دانید، فردا می گویید مسئول رأی آورده که هر کاری دلش خواست بکند؟!
خودت بگو قشر شما، چه نوع جانداری هستند!
رئیس جمهور باید پایش را به اندازه گلیمش دراز کند نه بیشتر !
کاش رئیس جمهور بلد بود جواب اتهامات و بی ادبیهای مقامات غربی را هم بدهد
رئیس جمهور حق دخالت در سایر قوا و نهادهایی که به او مربوط نمیشوند را ندارد
محمد
جهان چرا کامنت ها را نمی گذاری؟
ایرانی
1.عجب رفتاری؟

2. و عجیب تر رفتار سیمای سرافراز که این سخنان انتخاباتی خطرناک را چندبار رپورتاژ کرد!

3. کی سیما جرات میکرد در دولت قبل شبیه این حرفها را پخش کند؟

4. اصلا چه به سر احمدی نژاد می آوردند؟

5. و الان همه سکوت....

6. همه سکوت! چه در تهران و چه در قم و ....

7. این خصلت جریان تزویر است که بخاطر ظاهر و ادعایش همه حتی خواص در برابر خطاهایش سکوت میکنند و یا حتی تحسین!؟

Iran, Islamic Republic of
آخه آش اینقدشور شده که کسی نمیتونه حرفی بزنه
این سخن تزیپی لیونی را بخوانید: «ایران در حال بازگرداندن مشروعیت جهانی خود است، این در حالی است که اسرائیل در حال از دست دادن مشروعیت خود است.»
دلواپسان را چه می شود برادر !؟سفارتی ،حمله به شخصی ،توهین وتهمت و فحاشی به کسی و..... نبود .......!؟حالا طلبکار شده اید !؟...
چقدر دل آدم میسوزد که بعضی ها در تب نادانی میسوزند. البته شاید هم خودشان را به راه نافهمی می زنند تا مردم را با خود همراه کنند.
جمله اون زن خبیث رو خواندیم. گفته ایران در حال بازگرداندن مشروعیت خود است. حالا از نظر صهیونیست ها، شرع چه معنایی دارد و مشروعیت چه معنایی دارد و دولت ایران دارد چکار میکند که یک صهیونیست دارد از بازگشت مشروعیت ایران با تعریف خودش سخن می گوید، جوابش را شما می دانید!
دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را ؟
دلواپسان ... تندرو ... افراطی .... امام شهدا کجائی که فرزندانت به بدترین القاب و تهمتها نامیده میشوند !
برای دلخوشی تو گفته لیونی جونت !
شاید دیده باشید گاهی اوقات کودک درخواستی دارد که امکان براوردن ان وجود ندارد و برای منصرف کردن ان جقجه را به صدا در می اورند تا تمرکز کودک را بهم بزنند و کودک ان خواسته خود را فراموش کند . حالا بعضی از مسئولین تصور می کنند می توانند با مطرح کردن مسائل جنجالی تمرکز ملت را مانند کودک بهم زد تا خواسته هایش را به فراموشی بسپارد .
متاسفم برای رئیس جمهور همین و بس
بی تدبیری
رئیس جمهور مسئول وعده های انتخاباتیش و پسا برجام نیست؟! چرا فکری برای بیکاری ،گرانی، رکود، آلودگی هوا،سفره نان مردم و... نمی کند! ضمنا قانون اساسی به صراحت مسئولیت همه نهادها را مشخص کرده است.
جناب ايشان با اتخاذ مواضع نادرست ،غير قانوني،جناحي،سليقه اي ،متضاد با ساختار يك عنصر .....
امیر
Iran, Islamic Republic of
معجزه روحانی ...
United States
خخخخخخخخخخ
دولت مذاکرات فعلا در فکر تسخیر صندلی های مجلس است رکود و تورم مشکلات اقتصادی...
درود بر روحانی عزیز.
جهان اخبار امروز ایران را جهت اطلاع .
1.ورود رئیس جمهور بزرگترین کشور جهان به ایران
2.دیدار رئیس جمهور چین با رهبر عزیز.
3.دیدار روسای جمهور ایران وجین.
ضمنا دکتر روحانی دور بعدی هم رئیس جمهور است.
United Kingdom
تا کل کشور را ...
1. درودت پوچ و غلط است.
2. ورود رئیس جمهور چین به ایران هم مسئله خاصی نیست و در همه دولت ها، ورود رؤسای جمهور، بوده است.
3. شما مگر نمی گفتید مرگ بر چین؟!
4. رهبر عزیز در مورد خسارات برجام چه فرمودند؟
5. رأی آوردن و نیاورد روحانی در دور بعد، چه ربطی به اخبار امروز دارد؟!
6. اگر رئیس جمهور نبود، چی؟! شیرینی اش با من.
این همون چینی نبود که علیه اش شعار میدادید ؟
این مردم عادت کردند از یک سوراخ دوبار گزیده شوند و عجیب نخواهد بود اگر دور دوم به ایشون رای بدهند !
عجب !!!! تا دیروز مرگ بر روسیه و چین و حالا شده بزرگترین کشور جهان !
رسول مشهدي
يك سوال اساسي از نويسنده محترم اين متن داشتم و آن اين است كه آيا اقتصاد ما قبل از تحريمها خيلي گل و بلبل بود كه شما انتظار معجزه از آقاي روحاني داري؟
آقاي روحاني خيلي هنر كرده كه وضعيت بحراني زمان آقاي احمدي نژاد را به حالت قبل از تحريمها برگردانده.
و آن سنگي را كه آقاي احمدي نژاد به ياري دوستانش در چاه انداخته بود را از چاه در آورده.
آن زمان که اقتصاد ایران که مشکل ساختاری داشت را گردن احمدی نژاد انداختی، مشکل ساختاری نداشت و دولت تحویلی به احمدی نژاد گل و بلبل بود؟! پس جفا کردی. پس احمدی نژاد بد هم نبود. پس روحانی بهتر از او هم نیست. این یک.
در ثانی، هر کسی را با وعده هایش می سنجند. وقتی وعده های گل و بلبل دادید که همه مردم یادشان است، باید فکر ارزیابی عملکردتان مطابق با وعده های داده شده می کردید. در 14 خرداد 92، حضرت امام خامنه ای فرمودند کاندیداها، وعده ای ندهند که نتوانند عمل کنند. حال که روحانی به لطف وعده ها رأی آورد، حق حکم میکند درست راجع به همان چیزی که باعث رأی آوری اش شد، ارزیابی و مؤاخذه شود.
ثالثاً عادت انسان های دروغگویی است که غذایشان حیله و نوشیدنی شان نیرنگ است، گفتن عبارت مبهم و غیر قابل اثبات است. مثل عبارت"سنگی که احمدی نزاد به چاه انداخت". نه معلوم است قد این چاه چقدر است، نه معلوم است سنگی که انداخته چقدر است. عادت منافق این است.
دوست من اگر احمدی نژاد انرژی هسته ای را دودستی تقدیم میکرد که روحانی چیزی در دستش نبود که بخواهد برای آن مذاکره کند و این چند امتیاز فانتزی را در قبال اونهمه امتیاز داده شده بگیرد
آخه آخه بنده خدا روحانی که مجبوره دائم پروژه های دولت قبل را افتتاح کنه ! عجب وضعیت بحرانی احمدی نژاد برجا گذاشته که روحانی اینهمه تو زحمت میافته ! میگم خسته نشه از اینهمه سنگی که داره از تو چاه در میاره !
United States
شايد هم وفا به عهد به " جك... "
کلا نااامید شدیم از دولت
علی
Iran, Islamic Republic of
میگم شما بعد از اون همه تلاش طاقت فرسا که کردین تا برجام رای نیاره حالا هم تلاش طاقت فرسا میکنین که اجرا نشه
ما منتظر اجرای برجام و گل و بلبل شدن کشوریم !!! نخند راست میگم ! کسی که کشور را دوسال تعطیل کرده بود تا جام برجام را در دست بگیره باید الان خیلی احساس غرور بکنه و دوسال بعدی را هم فقط با فخر فروشی سپری کنه نه با کار و تلاش برای مردم !
United States
این روزها در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، روحانی خود را در معرض مطالبات فراوان اقتصادی می‌بیند. از سویی دولت وی در حل معضلاتی چون آلودگی هوا و حمله ریزگردها هم نتوانسته است حتی متوسط ظاهر شود! به استناد نامه 4وزیر و اظهارات خود روحانی در 29دی ماه، رکود پابرجاست. دولت هم گویا هیچ راهی جز بریدن یارانه مردم سراغ ندارد که زنگنه و طیب‌نیا از شب پرداخت یارانه به شب کابوس دولت تعبیر می‌کنند و آقای سخنگو کرامت انسانی مردم را لگد مال کرده و در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی می‌گوید: یارانه کسانی که از چندساعت قبل کارت به دست در صف بانک هستند قطع نمی‌شود، خیالشان راحت!
احسنت
United States
چرا فرار به جلو؟
United States
واجعا جرا