جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲
امید ایران صفر- امید ژاپن 3 / المپیک کجایی، دقیقا کجایی؟

حسرت المپیک‌مان 44 ساله شد

جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 469251
تیم فوتبال امید ایران در وقت‌های اضافه مقابل ژاپن شکست خورد تا حسرت حضور در المپیک برای فوتبال کشورمان 44 ساله شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس،تیم فوتبال امید ایران از ساعت 17 در مرحله یک چهارم نهایی مقدماتی راه‌یابی به المپیک 2016 به مصاف تیم ژاپن رفت که مسابقه در 90 دقیقه وقت قانونی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. در نهایت تیم ایران با نتیجه 3 بر صفر بازی را به ژاپن واگذار کرد تا ملی‌پوشان امید ایران از صعود به نیمه نهایی باز بمانند.

در دقیقه 2 مسابقه امیرراسلان مطهری با عبور از مدافع ژاپنی خود را در موقعیت گلزنی قرار داد که شوت او را دروازه‌بان ژاپن به کرنر فرستاد و ضربه کرنر نیز تبدیل به یک فرصت عالی گلزنی برای ایران شد که ضربه سر کریمی با اختلاف اندکی از بالای دروازه ژاپن به بیرون رفت.

تیم امید ژاپن در دقیقه 5 صاحب موقعیت گلزنی شد و دو کرنر پیاپی روی دروازه ما زد.

در دقیقه 10 ضربه کاشته ژاپن را اخباری دروازه بان ایران به خوبی مهار کرد.

در دقیقه 11 شاهین ثاقبی در محوطه جریمه ژاپن صاحب توپ شد اما توپ به خوبی روی پایش جفت و جور نشد تا ضربه قیچی برگردانش تکمیل شود.

در دقیقه 22 شوت بازیکن ژاپنی با اختلاف کمی از کنار دروازه ما به بیرون رفت.

در دقیقه 33 ژاپن یک ضربه کاشته دیگر روی دروازه ایران زد که ضربه سر بازیکن ژاپنی با اختلاف نسبتا کمی از کنار دروازه ما به بیرون رفت.

در دقیقه 37 ایران صاحب چهارمین موقعیت گلزنی خود در این نیمه شد که مطهری قدر فرصت به دست آمده را ندانست و با بی‌دقتی به توپ ضربه زد که توپ به بیرون رفت.

در دقیقه 45+1 ایران پشت محوطه جریمه ژاپن صاحب ضربه کاشته شد که این ضربه را کریمی روی دروازه ژاپن ارسال کرد که دروازه بان  حریف توپ را برگشت داد.

نیمه دوم:

در نیمه دوم دو تیم محتاط‌تر بازی را شروع کردند و بازیکنان ایران بیشتر به دنبال حفظ توپ بودند. تا دقیقه 52 موقعیت گلی روی دروازه‌ها خلق نشد.

در دقیقه 53 شوت مطهری را دروازه‌بان ژاپن مهار کرد.

در دقیقه 57 ضربه سر محمدی به تیرک افقی دروازه ژاپن خورد و مدافعان توپ را به کرنر فرستادند و از این ضربه کرنر هم حاصلی نصیب تیم ما نشد.

در دقیقه 58 شوت مطهری از کنار دروازه ژاپن به بیرون رفت.

تا دقیقه 60 ایران 56 درصد صاحب توپ بود و ژاپن مالکیت 46 درصدی داشت.

در دقیقه 65 ژاپن صاحب یک ضربه کرنر شد که این کرنر حاصلی برای این تیم نداشت.

تا دقیقه 70 بازیکنان ایران مرتکب 13 خطا و بازیکنان ژاپن مرتکب 6 خطا شدند.

در دقیقه 72 ژاپن صاحب یک ضربه کرنر شد که توپ روی سر کاپیتان ژاپن اندو فرود آمد و ضربه او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 75 ژاپن در جناح راست محوطه جریمه ایران صاحب یک ضربه کاشته شد که این ضربه حاصلی برای ژاپن نداشت.

در دقیقه 78 ارسلان مطهری در یک موقعیت گلزنی قرار گرفت که مدافعان ژاپن توپ را دفع کردند. ضربه کرنر هم باز مدافعان ژاپن دور کردند.

در دقیقه 84 ژاپنی‌ها از تله آفساید مدافعان ما عبور کردند و در نهایت عبدالله‌زاده توپ را به کرنر فرستاد و ضربه کرنر را اخباری به خوبی مهار کرد.

تا دقیقه 87 ایران 10 شوت داخل چارچوب زد و ژاپنی‌ها 7 شوت.

عبدالله‌زاده و چشمی قبل از این ضربه با بازیکنان ژاپن درگیری لفظی پیدا کردند.

وقت اضافه اول:

در شروع وقت اضافه اول ارسلان مطهری پس از برخورد با دروازه‌بان ژاپن در محوطه جریمه سرنگون شد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

گل ژاپن: در دقیقه 96 ارسال بازیکنان ژاپن از جناح راست در محوطه جریمه روی سر تویوکاوا فرود آمد و او هم با یک ضربه سر راحت گل اول تیمش و این مسابقه را زد.

در دقیقه 101 ارسلان مطهری در محوطه جریمه ژاپن صاحب توپ شد که دروازه‌بان ژاپن توپ را مهار کرد.

در دقیقه 105 محسن کریمی داخل محوطه جریمه ژاپن صاحب توپ شد که ضربه او بعد از برخورد به پاهای دروازه‌بان ژاپن راهی کرنر شد و کرنر هم حاصلی برای ایران نداشت.

وقت اضافه دوم:

تیم امید ایران دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت و مدام روی دروازه ژاپن حمله کرد.

گل دوم ژاپن: در دقیقه 109 ناکاجیما از پشت محوطه جریمه با یک شوت زیبا گل دوم ژاپن را به ثمر رساند.

بازیکنان ایران خسته شد بودند و دیگر توان دویدن و رقابت با بازیکنان ژاپن رانداشتند.

گل سوم ژاپن: ناکاجیما در دقیقه 110 با یک شوت دیگر گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

در دقیقه 111 شوت بازیکن ژاپن را اخباری مهار کرد تا گل چهارم را نخوریم.

در دقیقه 115 شوت محسن کریمی به تیرک افقی دروازه ژاپن برخورد کرد تا برای دومین بار در این بازی تیرک دروازه ژاپنی‌ها را به لرزه دربیاوریم.

پاراکراما هماتونگا از سریلانکا داور مسابقه است که به محمد دانشگر، علیرضا نقی‌زاده و شاهین ثاقبی از ایران و اندو از ژاپن کارت زرد نشان داد.

ژاپن با پیروزی مقابل ایران به نیمه نهایی و جمع 4 تیم برتر زیر 23 سال‌های قاره آسیا راه پیدا کرد و در این مرحله  با برنده دیدار عراق و امارات بازی خواهد کرد. این رقابت‌ها به میزبانی کشور قطر برگزار می‌شود.

حسرت حضور در المپیک برای فوتبال ایران تا امروز 44 ساله شد.

ترکیب تیم امید ایران:

محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، روزبه چشمی، وحید حیدریه، علی عبدالله زاده( از دقیقه 98 احسان پهلوان)، علی کریمی، علیرضا نقی زاده، شاهین ثاقبی( از دقیقه 106 میلاد کمندانی)، مهدی ترابی، میلاد محمدی( از دقیقه 85 محسن کریمی) و ارسلان مطهری.

سرمربی: محمد خاکپور

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای مایلی کهن بیاد جواب بده ببینم. فقط بلده برای دیگران قلدری کنه
Iran, Islamic Republic of
چه حسرت احمقانه‌ای