جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

اظهارات تازه صادق خرازی درباره حزب ندا

پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 469084
[خرازی]رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: این حزب در جهت تخریب احزاب رفیق یا رقیب برنمی‌آید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در دومین کنگره سراسری این حزب که صبح امروز پنجشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: آقای عارف با درسی که در سال 92 به حیات سیاسی ایران داد، آغاز یک جریان جدیدی را در کشور پدید آورد و همواره پدیده‌هاست که می‌تواند تأثیرگذار باشد و بر عمیق‌ترین لایه‌های عاطفی مردم بنشیند.

وی ادامه داد: اصلاحات امروز زنده است، به دلیل اینکه مردانش با غرور تمام و با قامتی بلند ایستاده‌اند. اصلاحات امروز تداوم دارد به دلیل اینکه مردان و بزرگانش در این تداوم ایستادگی و مقاومت کرده و در دوران جهل و جمود مردانه از اصالت و کرامت انسان دفاع کردند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: سلام بر مردان بزرگی که امروز در جمع ما هستند یا نیستند و نام‌شان همواره بر شبستان تاریخ این سرزمین درخشیده‌ است.

خرازی گفت: تصور می‌کنم که اصلاحات را به قول خودشان دفع کرده‌اند غافل از اینکه اصلاحات بذری است که در دل خاک کاشته‌اند و به نهال تبدیل شده و امروز درخت تناوری می‌شود که این درخت تناور تأثیرگذارترین جبهه و نحله فکری امروز و فردای این سرزمین هستند.

وی تصریح کرد: می‌توان ادعا کرد که اصلاحات و دولتش پاک‌ترین دولت در تاریخ ایران بوده است؛ روز ظهور و بلوغ، دوم خرداد روزی است که رأی مردم تحولی بزرگ و بنیادین را در کشور ایجاد کرد و روز پیروزی عقلانیت، خرد و حاکمیت رأی مردم بود. روزی بود که ناوهای آمریکایی و همه اردوگاه‌ها و موشک‌های ایالت متحده آمریکا در 26 مکان در منطقه لوله‌های توپ و موشک خود را با هدف ضربه زدن به ایران انتخاب کردند ولی تأثیر شگرف رأی مردم این است که تمام سازمان رزم دشمن از حالت پدافند به آفند رسیده بود و سال 86 مقام معظم رهبری دستور دادند هیچ کس از مقامات به مرخصی نرود.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه تهدید اول امنیت ملی ایران اهداف مشخصی بود که شناسایی نیز شده بود، گفت: سه ماه بعد رأی مردم و حماسه بزرگ دوم خرداد کاری کرد که همه اغطاب قدرتهای جهانی در صف مراودات با ایران قرار گرفتند.

خرازی ادامه داد: هر کسی نغمه شعار مخالفت با رأی مردم دهد، مطمئناً به آرمان‌های اصلاح‌طلبانه مردم خدمت نکرده است. اگر ما قهر کنیم مکان و موقعیت بیان نظرات اصلاح‌طلبانه وجود نخواهد داشت. باید از تاریخ درس بگیریم.

وی با اشاره به تأسیس حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: سال گذشته حزب ندای ایرانیان در تداوم حرکت اصلاح طلبانه ملت ایران پا به عرصه ظهور گذاشت و جوانان قدرتمندی مهمترین گام‌های خود را اینگونه برداشتند که توسعه اقتصادی و همه جانبه کشور بدون توسعه سیاسی محال است و توسعه سیاسی بدون وجود احزاب قدرتمند و شناسنامه‌دار محال است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: در یک سال گذشته ایستادگی و مقاومت و سنگ صبوری بچه‌های ندا از حزب ندای ایرانیان قهرمانانی ساخت که توانستند با صبوری در صحنه اجتماعی و سیاسی ایران از خود گام‌های موثری را نشان دهند.

خرازی گفت: ندای ایرانیان به هیچ‌وجه در جهت رقابت با هیچ حزبی در جامعه اصلاح‌طلبی ایران نخواهد بود و هدف حزب ندا تقویت منویات اصلاح‌طلبی است و ما به هیچ‌وجه در جهت تخریب هیچ حزبی اعم از رفیق یا رقیب برنمی‌آییم.

وی با بیان اینکه علت موجد یک حزب در کشور ما گام مثبت و مهمی است، افزود: اگر به آینده فردای این سرزمین می‌اندیشیم، چاره‌ای نداریم که حتی از احزاب مخالف خود حمایت کنیم. تا تمام تفکرات و اندیشه‌ها در چارچوب و قالب حزبی نقش پیدا کند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: اگر چه اصلاحات جبهه اعظیم و چتر بلندی در دستان مردان بزرگی است اما احزاب سیاسی در زیر این چتر گام خود را با اهداف مشخص و آرمان‌ها برمی‌دارد. همان شکیبایی و صبوری که طی یک سال گذشته در مواجهه با برخی نغمه‌های دوستان و برخی دشمنان شنیدیم صبوری پیشه کردیم و در حرکت سیاسی آینده نیز همان صبوری را خواهیم داشت.

خرازی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و اجرای برجام گفت: کشوری که توان گفتگو در سطح جهانی را داشت و قابلیت مذاکره و گفتگو در سطح بین المللی را دارد و دولتی که توانسته میراث گفتگوی دولت اصلاحات را احیا کند این توان را دارد که در حل مشکلات نامزدهای مجلس نیز گفتگو را آغاز کند و بدون هرگونه جبهه بندی بزرگان اصلاحات مذاکرات خود را با مسئولان آغاز کرده و ادامه می‌دهند و مطمئناً راهی جز این کار نداریم.

وی ادامه داد: باید تمام توان و انگیزه خود را به کار بسته تا خیل عظیمی از چهره‌های موجه و شخصیت‌های مثبتی که در شبستان تاریخ این سرزمین درخشیده‌اند، مورد بی توجهی قرار نگیرند و اگر ما اهتمام کنیم، موفق می‌شویم و مطمئن باشید که اصلاحات برآیند مجلس آینده را تأمین می‌کند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: سال گذشته کشور ما هنوز در گیرودار مشکلات سیاسی و بین المللی بود. اما با همت بلند مردان دولت و شخصیت‌های کم نظیر کشور برجام به فرجام رسید؛ کشوری که اگر در آن مسیر حرکت می‌کرد، بدون تردید ایران را به دروازه‌های جنگ و خشونت برده بودند. اما اینک ایران از مهمترین و تعیین کننده ترین کشورها در سطح منطقه و جهان است.

خرازی تأکید کرد: قدر این دیپلماسی عقلانی و مقاومتی را باید دانست و باید در کنار آن واقع بینانه به تلاش سترگ و بزرگی که مردانی همچون قاسم سلیمانی در سطح منطقه تلاش می‌کنند را ستود. سردار سلیمانی و یارانش در منطقه اقداماتی انجام داده‌اند که باعث ارتقای قدرت فزاینده و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران شد لذا حزب ندای ایرانیان به پیشنهاد دبیرکل آقایان محمد جواد ظریف و سردار سرلشگر قاسم سلیمانی را به عنوان دو شخصیت سال 94 معرفی کردند و امیدواریم احزاب دیگر نیز با ما همراهی کنند.

وی در پایان گفت: راهی که آغاز کرده‌‌ایم پایان آغازش در اختیار ما بوده اما پایانش در اختیار ما نیست؛ ما بستری را ساخته‌ایم تا جوانان یعنی این چهره‌های آینده ساز ایران آینده ایران را رقم بزنند و امیدواریم همه کنش گران سیاسی بدانند مهمترین مولفه قدرت در جهان امروز چهره های جوان کشور هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تقاضای خفت بار از جرج بوش و "غرور تمام و با قامتی بلند"!!! هه هه هه ههه
سرور
Romania
عارف مثلا چه درسی داد.غیر از وارفتگی و کنارکشیدن اصلاح طلبان به نفع رقیب قدیمی یعنی راست سنتی؟
علی
Iran, Islamic Republic of
این آقا متخصص فرار به جلو با ...