جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

سرنخ دروغ شاخ‌دار دولت در اتاق بازرگانی

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 468973
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه نقل قول روحانی درباره بازگشایی 1000 ال‌سی از جانب رئیس اتاق بازرگانی ایران بوده است، گفت: رئیس‌جمهور دیگر مدعی خروج از رکود نیست و امروز رکود نسبت به گذشته عمیق‌تر هم شده است.
 به گزارش جهان، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در نشست خبری اخیرش درباره بازگشایی 1000 ال‌سی در روز تعطیل، اظهار داشت: ظاهراً نقل قول بازگشایی 1000 ال‌سی در روز تعطیل از آقای جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران بوده که آقای رئیس‌جمهور در نشست خبری اعلام کرده است.
 
وی افزود: با وجود آنکه آقای جلال‌پور فردی نیست که نسبت به مسائل تجارت بین ایران و کشورهای دیگر و مناسبات مالی ناآشنا و ناآگاه باشد، اما باید از او توضیح و پاسخ این سؤال را خواست که چگونه در روزهای شنبه و یکشنبه که تعطیل است، 1000 ال‌سی گشایش یافته است.
 
مصباحی‌مقدم یادآور شد: خبری که بنده دارم مبنی بر این است که درست است که روزهای شنبه و یکشنبه بانک‌های خارجی تعطیلند اما احتمالاً مقدمات بازگشایی 1000 ال‌سی از قبل فراهم شده بوده و منتظر موافقت سوئیفت برای جابجایی این پول بوده است؛ اگر چنین اتفاقی افتاده باشد دور از ذهن نیست و 1000 ال‌سی در مجموعه مبادلاتی که سوئیفت به صورت روزانه یا ساعتی انجام می‌دهد، اندکی از بسیار است.
 
وی در ادامه با اشاره به اظهارات سال گذشته آقای رئیس‌جمهور درباره خروج کشور از رکود، متذکر شد: در مورد خروج از رکود باید بگویم امروز خود آقای رئیس‌جمهور هم معتقد به خروج کشور از رکود نیست، این سخنی بود که سال گذشته آقای روحانی گفت که البته بر اساس گزارشاتی بود که به آقای رئیس‌جمهور داده شده بود.
 
مصباحی‌مقدم عنوان کرد: آن گزارش‌ها نشان می‌داد که در سه ماهه اول سال 93 نسبت به سه ماهه اول سال 91 حدود 3 درصد رشد اتفاق افتاده است، به همین دلیل اعلام شد که کشور از رکود عبور کرده است، در حالی که خروج از رکود درست نبوده است.
 
مصباحی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: این معنا از آن گزارش‌ها واقع نشده بود که کشور از رکود خارج شده است، اخیرا دیگر آقای رئیس‌جمهور مدعی خروج از رکود نیستند بلکه در اظهارات‌شان می‌گویند ما همچنان در رکود هستیم، این واقعیتی است که وجود دارد و باید گفت رکود نسبت به گذشته عمیق‌تر هم شده است، البته امیدواریم بر اساس منابع مالی که در راستای اجرای برجام قرار است آزاد شود، به تدریج شاهد خروج کشور از رکود باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


السلام. اقای مصباحی مقدم درود بر شما قبلا که روی سخنان رییس جمهور روحانی تفسیر نمی گذاشتید. این مطالب که شما فرمودید مردم خودشان در اخبار مطلع شده اند. این که شما سخنانشان را تکراتر میکنید چه وجهی دارد؟ اگر سخنان ایشان را از باب تایید تکرار میکنید که سخنان متناقض را تایید کردن چه معنی میدهد؟ اگر منباب انتقاد اظهار فرمودید که هیچ رنگ وبوی انتقاد نداشت. واز باب یاد اوری اینکه رییس جمهور ودولتشان از این قبیل حرفها میزنند که از ابتدا مشهورند به ماستمالیزاسیون. ماستمالی شما چه احتیاجی بود. لطفا اگر کسی میداند ویا خود حاج اقا مصباحی مقدم مارا از این وضع در بیاورند. والسلام.