شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۶
۲۹
فرض اشتباه اصلاح طلبان؛

تایید صلاحیت اصلاح‌طلبان و مستقلین ۸ برابر اصول‌گرایان/ آخرین جزئیات از دلایل ردصلاحیت‌ها

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 468938
خبرگزاری تسنیم آخرین آمار و جزئیات از دلایل ردصلاحیت‌ها و عدم احرازها از سوی هیئت نظارت بر انتخابات را منتشر کرد.
تایید صلاحیت اصلاح‌طلبان و مستقلین ۸ برابر اصول‌گرایان/ آخرین جزئیات از دلایل ردصلاحیت‌ها
گروه سیاست جهان نيوز ـ  آخرین آمار و جزئیات از دلایل ردصلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌های داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

پرونده 1204 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیئت نظارت بر انتخابات مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد 3113 داوطلب ردصلاحیت، 4720 داوطلب تأیید صلاحیت، 518 داوطلب نیز انصراف داده‌اند و 3528 داوطلب هم صلاحیت‌شان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از سوی هیئت نظارت بر انتخابات احراز نشده، این در حالی است که اصلاح‌طلبان و مستقلان نسبت به اصول‌گرایان 8 برابر بیشتر صلاحیت‌شان تأیید شده است.

اگر مقایسه‌ای از نظر تأیید صلاحیت داوطلبان اصلاح‌طلب نسبت به اصول‌گرا داشته باشیم، می‌بینیم که تعداد اصلاح‌طلبانی که صلاحیت‌شان در هیئت نظارت بر انتخابات تأیید شده، 2 برابر اصولگرایان است.

براساس این گزارش، برخی چهره‌های مشهور سیاسی هم به دلیل تشابه اسمی صلاحیت‌شان برای اعضای هیئت نظارت بر انتخابات احراز نشده است.

طبق این گزارش، 795 داوطلب در هیئت‌های اجرایی ردصلاحیت شده‌اند که از این تعداد 162 داوطلب نمایندگی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اعتراض به ردصلاحیت‌شان شکایت نکرده‌اند.

 عده‌ای از داوطلبان به دلیل اتهاماتی همچون قتل، سرقت، زنا، جعل سند، رشوه‌خواری و ارتشاء صلاحیت‌شان رد شده است.

به گزارش تسنیم، برخی از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم به دلیل غیرایرانی بودن و یا داشتن تابعیت دوگانه ردصلاحیت شده‌اند. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران افراد غیرایرانی و یا دارای تابعیت دوگانه نمی‌توانند در هیچ‌کدام از انتخابات‌ نامزد شوند.

همچنین از حدود 30 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره نهم که در انتخابات دوره دهم مجلس ثبت‌نام و ردصلاحیت شده‌اند، تعداد نمایندگان اصولگرا سهم بیشتری در ردصلاحیت‌ها را نسبت نمایندگان اصلاح‌طلبان به خود اختصاص داده‌‌اند.

نکته حائز اهمیت این است که اطلاعات تمامی داوطلبان اعم از تأیید صلاحیت‌شدگان، ردصلاحیت‌شدگان و یا آن دسته از داوطلبانی که صلاحیت‌شان احراز نشده به صورت لحظه به لحظه از مراجع چهارگانه(وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، ثبت احوال و وزارت دادگستری) به هیئت نظارت گزارش شده؛ علاوه بر این، افراد حقیقی و حراست سازمان‌ها و نهادها نیز گزارشات و مستندات لازم را درباره کاندیداها به هیئت نظارت ارائه می‌کنند.

براساس این گزارش، 2729 داوطلب در تهران ثبت‌نام کرده‌اند که 56 داوطلب در مرحله اول انصراف دادند و 852 داوطلب نیز صلاحیت‌شان تأیید و 634 داوطلب هم ردصلاحیت شده‌اند و از طرفی 1141 داوطلب صلاحیت‌شان احراز نشده است. در تهران 127 داوطلب در هیئت اجرایی ردصلاحیت شده‌اند که 46 داوطلب بابت ردصلاحیت‌شان شکایتی نکرده‌اند.

برخی از داوطلبانی که صلاحیت‌شان احراز نشده، آدرس دقیقی برای تحقیقات در پرونده ثبت‌نام‌شان ارائه نکرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
کسی که نظام رو قبول نداره نباید هم بره مجلس
جهان نیوز از پیروزی دولت تدبیر امید در برجا م سکوت کرده عجب
سرور
می خواید بریم جاتون جشن بگیریم.از اسمش معلوم است.از آن فقط اسمی برجامانده سرگرمی خوبی برای خلق الله است شام و ناهار هیچچچی.
مردم هم سکوت کردند!نیمدن تو خیابون روحانی بای بای
صفا
خوب راست میگن اعتدال یعنی زانو زدن مقابل ارباب ولی اصلاحطلبان مایه خجالت و آبروریزیند چون اعتدال رو رعایت نمی کنند و در برابر ارباب سجده میرن و بخاک میافتند
United Kingdom
((این در حالی است که اصلاح‌طلبان و مستقلان نسبت به اصول‌گرایان 8 برابر بیشتر صلاحیت‌شان تأیید شده است. )) استدلال منطقی و اماریی برای اثبات این گزاره ارائه نشده !!
میزان ثبت نام بقال سر کوچشونم ثبت نام کرده
مریم
Iran, Islamic Republic of
بنظر من کاش شورای نگهبان همشونو رد میکرد
اینا همینجوریشم ناراضین و حرفهای نامربوط میزنن
پس مرگ یه بار شیون یه بار
جوجه هارا اخر پائیز میشمارند !
حسن
شما باید تعداد اصولگراها و اصلاطلبان را با هم مقایسه کنید. مستقل ها ربطی به این دو جناح ندارد. مثل این است که اصلاح طلبان بگویند تعداد اصولگراها و مستقل ها 20 برابر اصلاح طلبان است.
محسن
دقیقا می خواستم همین رو بنویسم...
تعداد اصلاح طلبان تایید صلاحیت شده هشت برابر اصول گرایان است.
لطفاً در لغت نامه معنای واژه ی خجالت کشیدن رو توضیح دهید.
اينها خجالت نمي فهمند
چرا آمار ارائه نمیکنید؟
یک جمله تیتر وار بدون سند و مدرک ؟؟
علی
کلی خندیدیم با این خبر اصلاخ طلبها میگن از سه هزار کاتدیدا ۳۰ نفر تأیید شدن
امین
خود گویم و خود خندم.
من مرد هنرمندم
امیر
...تایید صلاحیت اصلاح‌طلبان و مستقلین ۸ برابر اصول‌گرایان...برا این جمله توضیح بیشتری بدید لطفا.من که مفهمیدم منظور چی هست.گفتم شاید شوخی کردید والا اگه جدی بود یه توضیحی هم راجعبش می دادید
ببخشید من اصلا قصد تعنه زدن ندارم ولی سایت های اصلاح طلبان نوشتن اصلاح طلبان تایید شده 50 نفر هم نمیرسن الان سوال من اینکه اصول گراها 25 نفر تایید شدن یا اینکه این سایت ها دروغ گفتن و اگر دروغ گفتن لطف کنید برای مثال 200 نفرد از اصلاح طلبان تایید شده رو در یک لیست در سایتتون منتشر کنید که من واقعا از اشتباه در بیام
عمران
United States
حاجی دمت گرم. راضی‌ به زحمت نبودیم.
هشت برابر تأیید صلاحیت رو چطوری حساب کردی؟ تاس انداختی، دو و شیش اومد؟
مستقلین رو با اصلاح طلب قاطی میکنید بعد فکر میکنید خیلی زرنگید؟!؟! چند درصد فقط اصلاح طلبا تایید شدن؟!
اصلاح طلب ضد انقلاب و برانداز نظام است. به جای مجلس، می فرستیمتون زندان. حالا صبر داشته باش.
ﻋﻤﺮاﻥ
United States
ﻋﺰﻳﺰﻡ ﺷﻤﺎ اﺯ ﺩﻳﻮاﺭ ﺳﻔﺎﺭﺕ ﺑﺎﻻ ﻧﺮﻭ, ﻧﻤﻴﺨﻮاﺩ ﻛﺴﻲ ﺭا ﺯﻧﺪاﻥ ﺑﻴﺎﻧﺪاﺯﻱ
mohammad
برخی چهره‌های مشهور سیاسی هم به دلیل تشابه اسمی صلاحیت‌شان برای اعضای هیئت نظارت بر انتخابات احراز نشده است؟؟؟؟!!!!!!!
آخه دوست عزيز، فكر كنم ده بيست سي چل مي كردن هم صلاحيت بعضيا احراز مي شد.
همچنین از حدود 30 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره نهم که در انتخابات دوره دهم مجلس ثبت‌نام و ردصلاحیت شده‌اند، تعداد نمایندگان اصولگرا سهم بیشتری در ردصلاحیت‌ها را نسبت نمایندگان اصلاح‌طلبان به خود اختصاص داده‌‌اند.
تو مجلسی که در کل یه نماینده اصلاح طلب درست و حسابی نیست و از 30 تا نماینده مثلا اصلاح طلب 8 تا رد صلاحیت شدن
واز 260 نمایند اصولگرا 25 نفر
اگه مخواین مقایسه کنید این اعداد را مقایسه کنین
دوست عزیز
لسان
عجب ! باز هم مثل هميشه سانسور ، عيبى نداره جهان
میثم
خیلی جالب هست اصلاح طلبان فقط میتوانند بر سر 30 کرسی در مجلس رقابت کنند...
اصلاح طلبان غلط زیادی کرده اند نظامی که قبول ندارند و شورای نگهبانی که دائم تخریب میکنند آمده اند ثبت نام.
Iran, Islamic Republic of
وقتي بحث انتقاد پيش مياد همه از عدم نظارت ودزدي اختلاس وخيانت انتقاد ميكنيم ولي در چنين مواقعي كه شوراي نگهبان افرادنالايق رارد ميكند غوغا سالاري حربه متخلفين است! كسي كه متخلف بوده ويا مدرك تحصيلي مربوطه ندارد مستحق رد صلاحيته. (شايد استثناء هم در اثر اشتباه ويا .. رخ داده باشه كه قابل تجديد نظراست). براي ساختن ايراني آباد فقط انسانهاي داراي عدم سوء پيشينه بايستي منصب ومسئوليت بگيرند ولاغير. دستگاههاي نظارتي مديون ملت هستند.ما از يك سوراخ نبايد دوبار گزيده شويم.