پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

سقوط پهپادهای آمریکایی رکورد زد

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 468930
تعداد پهپادهای نیروی هوایی آمریکا که طی سال گذشته به صورت تصادفی سقوط کرده‌اند نسبت به سالهای قبل افزایش یافته است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از واشنگتن پست خبر داد، اسناد ارتش آمریکا حاکی از افزایش بی‌سابقه سقوط پهپادهای نیروی هوایی این کشور به نسبت سالهای گذشته است. این افزایش از آن جهت عجیب به نظر می‌رسد که پیشرفته‌ترین مدل پهپادهای آمریکا موسوم به "شکارچی-قاتل" و Reaper که به بهترین سلاح پنتاگون برای حملات هوایی علیه داعش و القاعده تبدیل شده است نیز در بین پهپادهای سقوط کرده به چشم می‌خورد.

طبق تحقیقات واشنگتن پست در سال گذشته 20 فروند پهپاد نیروی هوایی آمریکا به ارزش دو میلیون دلار دچار خسارت شدند. با اینحال پنتاگون جزئیات اکثر سقوط های پهپادهای خود را مخفی نگه داشته است.

طبق داده‌های نیروی هوایی آمریکا پهپادهای Reaper در سال 2015 دستکم دو برابر سال قبل از آن دچار خسارت شدند. این هواپیما درصورت تجهیز کامل حدود 14 میلیون دلار ارزش خواهد داشت. مدل دیگر پهپاد نیروی هوایی آمریکا با نام Predator نیز دچار خسارات سنگینی شد.

هرچند وزارت دفاع سیاست انتشار تمام تصادفات پهپادها را برعهده  دارد اما این نهاد آمریکایی در سال گذشته به صورت عمومی گزارش نیمی از تصادفات پهپادهای Reaper و Predator که 10 مورد به شمار می‌رفت را منتشر نکرد.

در 5 مورد دیگر نیز مقامات ارتش آمریکا تنها پس از گزارش منابع محلی یا انتشار تصاویر پهپاد سقوط کرده توسط گروه‌های شبه‌نظامی در رسانه‌های اجتماعی حاضر به تایید آن شدند.

طبق گزارش ارتش آمریکا تنها یک فروند پهپاد در تاریخ 17 مارس و توسط نیروی هوایی سوریه در لاذقیه سقوط کرد.

در سال گذشته 6 پهپاد آمریکا در افغانستان سقوط کردند. 4 مورد سقوط در شاخ آفریقا و در نزدیکی یک پایگاه نظامی آمریکا در جیبوتی، 3 پهپاد در عراق اتفاق افتاد. گزارشاتی از سقوط پهپاد در کویت، ترکیه، سوریه و لیبی نیز منتشر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *