جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

درخواست بازنشستگان کشوری از وزیر رفاه

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 468923
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال رایزنی با بانک صادرات هستیم تا "کاراکارت" برای بازنشستگان کشوری نیز صادر شود، اظهار کرد: اعتباری که برای هر شخص در این طرح در نظر گرفته شده، چهار برابر حقوق دریافتی‌اش است.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی وزارت کار، احمد میدری در نشستی صمیمانه با جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش درباره کارت‌های اعتباری خرید کالا با بیان اینکه قصد داریم علاوه بر بازنشستگان تامین اجتماعی این امکان را برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری فراهم کنیم، اظهار کرد: از آنجا که بانک رفاه زیر مجموعه سازمان تأمین اجتماعی است‌، توزیع کارت‌های اعتباری زودتر شروع شد. اما برای برقراری این امکان برای بازنشستگان کشوری بانک صادرات کمی تعلل می‌کند. تاکنون جلساتی با بانک صادرات برگزار کرده‌ایم اما، هنوز توافقات نهایی حاصل نشده است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتبار «کاراکارت» برای کالاهای مصرفی بدون سود است و باید دو ماهه بازگردانده شود، اما اگر برای لوازم خانگی مورد استفاده قرار گیرد، باید 12 ماهه و با سود 12 درصد بازگردانده شود.

 میدری ادامه داد: بازنشستگان تامین اجتماعی در سایت سامانه رفاه ثبت نام و نزدیک‌ترین شعبه به محل سکونت‌شان را انتخاب می‌کنند. 10 تا 15 روز بعد پیامکی برای آنها ارسال می‌شود که براساس آن باید به شعبه مراجعه و فرم رضایت از کسر اقساط از حقوق را امضا کنند و سایر مراحل را انجام دهند. قرارداد کاراکارت با اغلب فروشگاه‌های تعاونی و زنجیره‌ای است و بازنشستگان این امکان را دارند که از کلیه اقلام فروشگاه با این کارت‌ها خرید کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت رفاه‌، نوعی تضمین پرداخت برای فروشگاه‌ها را ایجاد کرده است، گفت: وقتی اقساط به صورت اتوماتیک از حقوق کسر می‌شود، فروشگاه‌ها با اطمینان خاطر خدمت ارائه می‌دهند.

 میدری در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص بالا بودن سود این کارت‌ها و امکان کاهش آن، اظهار کرد: در سطح استان‌ها دست فروشگاه‌ها باز است تا اگر این امکان برایشان فراهم بود، بتوانند با سود کمتر و شرایط بهتر به بازنشستگان خدمت ارائه کنند. به عنوان مثال فروشگاه‌های فرهنگیان اعلام کرده بود که اگر شرایط فراهم شود می‌توانند بدون سود کالاهایی را در اختیار بازنشستگان قرار دهند. این طرح یک ابزار رفاهی و به تدریج امکان توسعه و گسترش آن وجود دارد.

وی درباره سقف اعتبار در نظر گرفته شده برای "کاراکارت" گفت: این مبلغ چهار برابر دریافتی هر فرد است به عنوان مثال بازنشسته‌ای که یک میلیون و 500 هزار تومان حقوق در ماه دریافت می‌کند، می‌تواند تا سقف شش میلیون تومان با کارت‌های اعتباری خرید کند.

در ادامه این نشست پویان‌فر، نماینده‌ بازنشستگان آموزش و پرورش از استان اصفهان  مسائل و مشکلات این دسته از  بازنشستگان را مطرح  کرد.در پایان این نشست این بازنشستگان نامه‌ای را امضا کردند که در آن خواسته شده بود وزیر رفاه دستور دهد تا زمینه دریافت کاراکارت برای بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری نیز فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اول حقوق بازنشستگان كشوري را ابرو مندانه كنند...