شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۳
۱۰

عصبانیت‌ و لکنت‌زبان جان‌کری‌ از زانو زدن تفنگداران آمریکایی+فیلم

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 468857
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید از انتشار ویدئوی ملوانان این کشور که در آب‌های ایران دستگیر شدند «ناراحت و عصبانی» شده است.
عصبانیت‌ و لکنت‌زبان جان‌کری‌ از زانو زدن تفنگداران آمریکایی+فیلم
به گزارش جهان به نقل از ابنا، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید از انتشار ویدئوی ملوانان این کشور که در آب‌های ایران دستگیر شدند «ناراحت و عصبانی» شده است.

«جان کری» روز دوشنبه به سی‌ان‌ان گفت: بسیار عصبانی و ناراحت بودم. ار اینکه این ویدئو منتشر شد عصبانی شدم.

وی افزود: با وجود این، توجیه نمی‌کنم زیرا نمی‌شود آن (ورود غیرقانونی به آب‌های ایران) را توجیه کرد. ملوانان ما در کمال تاسف و به طور ناخواسته وارد آب‌های ایران شدند.

خبرنگار سی ان ان پرسید:... از دیدن ملوانان ما زانو زده بودند و دستشان را پشت سر گذاشته بودند، چه حسی پیدا کردید؟! و کری با چهره‌ای گرفته و لحنی عجیب در پاسخ گفت: من.. هه..! من واقعا خشمگین شدم. از انتشار این فیلم خیلی ناامید و خشمگین شدم. البته ارتش ایران و سپاه پاسداران این فیلم را منتشر کردند؛ نه دولت یا وزارت خارجه ایران.
کری سپس با «لکنت زبان» ادامه داد: .... البته توجیهی برای کار ما وجود نداشت. ملوانان ما متاسفانه به طور غیر ارادی و اشتباهاً وارد آب‌های ایران شدند... ولی ما با تماس‌های سریع توانستیم آن‌ها را در زمانی کوتاه آزاد کنیم... اگر این اتفاق چند سال پیش رخ می‌داد ما اصلا نمی‌دانستیم که با چه کسی تماس بگیریم! شاید مجبور می‌شدیم (برای ارتباط با ایرانی‌ها) با سوئیس یا انگلیس تماس بگیریم؛ اما حالا می‌توانیم مستقیما با خود ایران تماس برقرار کنیم!..

دو شناور رزمی آمریکایی که هفته گذشته به طور غیرقانونی وارد آب‌های ایران شده بودند، توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران توقیف شدند؛ با وجود این، 10 ملوان آمریکایی و شناور‌هایشان کمتر از 24 ساعت پس از رایزنی‌های فشرده در آب‌های بین المللی‌‌ رها شدند.

در همین حال، شماری از مقام‌های نیروی دریایی آمریکا توقیف این دو شناور را شکستی مفتضحانه برای واشنگتن قلمداد کردند.

روزنامۀ نیویورک تایمز به نقل از این مقامات آمریکایی نوشت حادثۀ توقیف شناورهای نظامی آمریکا و بازداشت ملوانان این کشور نه تنها خطای جدی ناوبری خدمۀ این قایق‌ها را نشان می‌دهد بلکه بیانگر کوتاهی عظیم نظارتی مقام‌های مافوق این خدمه در ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است که در بحرین مستقر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حداقل روی فیلم یکمی کار میکردید و زیر نویس میزاشتین
یا مهدی
بابا تفنگ دار نه ملوان!! سطح کار را پایین نیاورید
و این جای تاسف داره که دشمن دیگه جایی را داره که اگر کاری داشت با انجا تماس بگیرد امریکا دشمن ماست و این مسئله را هیچگاه فراموش نمیکنیم البته فکر میکنم که فشار وزارت امور خارجه باعث ازادی امریکایی ها شده چون نمیشه که هردو قایق دستگاه جی پی اس خراب داشته باشند
مستقیم حتی نصفه شب با شخص وزیر تماس می گیرند ودستور آزادی را صادر می کنند وزیر هم از تو رختخواب چشم ومی گوید وکمتر از 24 ساعت بعد متجاوزین به خاک ایران در کشور شان هستند این هم از کرامات دولت تحقیر وذلت وناامیدی است
Iran, Islamic Republic of
البته بحرین هم که مال ماست باید این را از آنجا هم بیرون کنیم که روزی اینکاررا خواهیم کرد
سعادتی
از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر .
طرف ایرانی یه ذره اقتدار نشون بده پت پت که هیچ به گریه کردن می افتند!!
منتظر
Romania
اگر این اتفاق چند سال پیش رخ می‌داد ما اصلا نمی‌دانستیم که با چه کسی تماس بگیریم! شاید مجبور می‌شدیم (برای ارتباط با ایرانی‌ها) با سوئیس یا انگلیس تماس بگیریم؛ اما حالا می‌توانیم مستقیما با خود ایران تماس برقرار کنیم!..
ان ایرانی برای چه مواردی با شما مستقیم تماس میگیره؟!!
میتونی راجع به اون تماسهای تقریبا هرروزه توضیح بدین اقای کری؟!!!
شهروند درجه چندم
جان کری داره خالی می بنده!
ازترسش لکنت زبان گرفته نه ازعصبانیت
hamid
یاد زانو زدن ظریف افتادم