پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۱۲

بودجه حقوق و مزایای نهاد ریاست جمهوری چند درصد افزایش یافت؟

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 468820
رقم بودجه حقوق و مزایای نهاد ریاست جمهوری در سال 95 نسبت به سال 93 رشد بیش از 2 برابر، نسبت به سال 92 رشد بیش از 2.5 برابر و نسبت به سال 91 افزایش بیش از 3 برابری نشان می‌دهد.
بودجه حقوق و مزایای نهاد ریاست جمهوری چند درصد افزایش یافت؟
به گزارش جهان به نقل از مشرق، با وجود تصمیم دولت برای افزایش 12 درصدی حقوق کارمندان در سال آینده، اعتبار حقوق و مزایای مستمر نهاد ریاست جمهوری در سال آینده 63 درصد افزایش خواهد داشت.

بر اساس لایحه بودجه سال آینده، اعتبار حقوق و مزایای مستمر نهاد ریاست جمهوری 45.7 میلیارد تومان لحاظ شده است.

این در حالی است که این رقم در بودجه امسال 28 میلیارد تومان تصویب شده است. بنابراین دولت در لایحه بودجه سال آینده خواستار افزایش 63 درصدی اعتبار مربوط به حقوق و مزایای نهاد ریاست جمهوری شده است.

گفتنی است رقم بودجه حقوق و مزایای نهاد ریاست جمهوری در سال 95 نسبت به سال 93 رشد بیش از 2 برابر، نسبت به سال 92 رشد بیش از 2.5 برابر و نسبت به سال 91 افزایش بیش از 3 برابری نشان می‌دهد.

یقینان چنین افزایشی در اعتبار حقوق و مزایای کمتر دستگاهی در سال‌های اخیر رخ داده است و افزایش عجیب بودجه حقوق و مزایای نهاد ریاست جمهوری 2 دلیل می‌تواند داشته باشد.

یکی این که احتمالا دولت در سال آینده قصد دارد استخدام‌هایی در نهاد ریاست جمهوری انجام دهد که با توجه به احکام سخت‌گیرانه لایحه برنامه ششم توسعه درباره استخدام و لزوم کوچک‌سازی 15 درصدی دولت، دور از تصور است. 

دلیل دوم هم این است که در صورت تصویب مجلس، دولت می تواند در سال 95 دریافتی حقوق‌بگیران فعلی نهاد ریاست جمهوری را چند برابر سایر کارمندان افزایش دهد.

مجموع بودجه‌های جاری و عمرانی نهاد ریاست جمهوری در سال 95 بالغ بر 124.4 میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به رقم امسال 12 درصد و نسبت به رقم سال قبل 107 درصد افزایش نشان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک جانباز
انوقت حقوق جانبازان زیر 1/5است نمی دانند پول راخرج خانواده کنند یا خرج دکتر وا ازاین دولت
ابوالفضل- زنجان
احتمال دیگر اینکه خودشان هم باور کردن که دولت چهار ساله هستند می خواهد از قافله عقب نمانده و در سالهای پایانی بار خود را ببندند.
براي سازمان ما در شهرستان به زور 8 درصد افزايش مي دهند واقعا در مضيقه هستيم چرا عادلانه برخورد نميشود؟؟؟؟
مگر بقیه ادم نیستن
از اینکه این قدر به فکر بقیه اقشار کم درامد جامعه هستین سپاس.
Iran, Islamic Republic of
مردم همين احساس رو نسبت به حقوق كاركنان نهاد دارن.پس كارمندا بگيرن بهتره.
کارمندان دیگر ادم که نیستند. اسلامی که دم از ان می زنیم یعنی این
چه ربطی به اسلام داره؟ اسلام، در قرآن و حدیث و روایات است.
این عملکرد مسئولین است.
مردم
Romania
این چه عدالتی باشد ، مگر این افراد چه فرقی دارند با دیگر کارکنان؟ دیوان محاسبات کجا خوابش برده ، نمایندگان مجلس چرا نظارت نمی کنند که سال قبل هم افزایش چشمگیر وزرا و کابینه را داشتیم.
Iran, Islamic Republic of
دستشون درد نکنه برای همه این تدابیر ازشون تشکر میکنیم
الهام
خدا کنه نفت گرون بشه وگرنه دولت با مالیات بیچارمون میکنه
Iran, Islamic Republic of
چشممان روشن یارانه من فقیر و بدبخت وبیکار قطع کردین که نوش جان خودتان کنین...