پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بانوی جنگ طلب آمریکا دوباره عقب افتاد

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 468757
نتایج نظرسنجی شبکه سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که 60% دموکرات‌های ایالت نیوهمپشایر قصد دارند در انتخابات درون حزبی به برنی سندرز رأی دهند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نتایج نظرسنجی‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد از پیشتازی چشم‌گیر «برنی سندرز» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت کلیدی و تعیین‌کننده نیوهمپشایر، در رقابت‌های درون حزبی حکایت دارد.

بر اساس نظرسنجی مشترک سی‌ان‌ان و «دابلیو.ام‌.یو.آر»، این سناتور منطقه ورمونت که به داشتن دیدگاه‌های سوسیالیستی و متفاوت با هیئت حاکمه آمریکا مشهور است، توانسته نظر 60% از دموکرات‌های شرکت‌کننده احتمالی در انتخابات سال 2016 به دست آورد.

این در حالی است که تنها 33% از پرسش‌شوندگان گفته‌اند که به هیلاری کلینتون پر آوازه که پیش از این وزیر خارجه آمریکا بود و شانس اول دموکرات‌ها در رقابت‌های ریاست‌جمهوری به شمار می‌آید، رأی می‌دهند.

این نتایج که مربوط به قبل از مناظره این هفته دموکرات‌ها است، در حالی منتشر شده که در آخرین نظرسنجی انجام شده در این ایالت، که اواخر نوامبر و اوایل دسامبر انجام شد، سندرس 50% آرا و کلینتون 40% نظرات را با خود همراه کرده بودند.

همچنین 52% شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که تصمیم قطعی خود را گرفته‌اند و می‌دانند که می‌خواهند به کسی رأی دهند، در حالی که این رقم در نظرسنجی پیشین 36% بود. در بین افرادی که گفته‌اند انتخاب نهایی خود را مشخص کرده‌اند، 65% عنوان کرده‌اند که قصد دارند به سندرز رأی دهند.

با این حال هنوز نمی‌توان به طور قطع در مورد نتایج نهایی در این ایالت نظر داد، چراکه اغلب حامیان سندرز از میان جوانان یا دموکرات‌هایی است که هنوز به طور قطعی برای رأی دادن ثبت نام نکرده‌اند.

ایالت نیوهمپشایر به واسطه آنکه جزو اولین ایالت‌هایی است که در آن انتخابات درون حزبی برگزار می‌شود، می‌تواند نقش گسترده‌ای در شکل دادن به افکار عمومی داشته باشد. در انتخابات‌های ریاست‌جمهوری آمریکا، عموما نامزدهایی که در دو ایالت «آیوا» و نیوهمپشایر به برتری رسیده‌اند، نهایتا توانسته‌اند به عنوان نامزد نهایی حزب خود انتخاب شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *