پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پرداخت وام کم بهره برای اشتغال و ازدواج

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 468679
معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان و بانک قرض الحسنه مهر برای پرداخت وام کم بهره اشتغال، ازدواج و تحصیل جوانان تفاهم همکاری امضا کردند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدرضا رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مراسم امضای تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این تفاهم نامه اقدامی ارزشمند و در راستای احترام به حقوق شهروندی است.

وی یکی از مهم ترین محورهای مورد تاکید ریاست جمهوری را اشتغال جوانان و رفاه جامعه عنوان کرد و گفت: دولت خود را وام دار جوانان می داند و در تلاش است تا تمامی اقدامات و برنامه هایش را در راستای تغییر شرایط اقتصادی جامعه متمرکز کند.

معاون وزیر ورزش در امور جوانان یکی از مهم ترین مراکز تحت تاثیر در پسابرجام را نظام اقتصادی و بانک ها دانست و افزود: اگر نظام بانکی که می توان از آن به عنوان خون در رگ های جامعه یاد کرد، دچار اخلال شود، بدون تردید مجموعه اقتصادی و اجتماعی کشور درگیر مشکلات عظیمی خواهد شد.

محمدرضا رستمی در ادامه با اشاره به توسعه سازمان های مردم نهاد در دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم معتقد است که هر چه قدر مشارکت اجتماعی جوانان افزایش یابد و امور آن ها به گروه های متشکل از جوانان توانمند سپرده شود، به جامعه بالنده نزدیک تر خواهیم شد.

وی در همین ارتباط افزود: زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید پنجاه سازمان مردم نهاد در کشور فعالیت می کردند که بعد از دو سال این رقم به هزار (NGO) نزدیک شده است و امیدواریم در پایان کار دولت یازدهم، این نهادهای اجتماعی را به پنج هزار سازمان برسانیم و مشارکت مورد نظر مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان عملیاتی کردن ماده ۴۴ و به خصوص دست یافتن به اقتصاد مقاومتی را مستلزم دخیل کردن حداکثری جوانان دانست و گفت: این دولت جوانان را مشکل و تهدید نمی داند بلکه با این عنوان که جوانان بخش عمده ای از راه حل های مشکلات هستند یاد می کند که باید به آن ها میدان داد تا از قابلیت های خود بهره بگیرند و مشکلات را مرتفع کنند.

رستمی تفاهم نامه امضا شده بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و وزارت ورزش و جوانان را تفاهم نامه ای ارزشمند و بزرگ دانست و از آن به عنوان احترام به حقوق شهروندی یاد کرد.

وی بانک قرض الحسنه مهر ایران را حامی جوانان معرفی کرد که می تواند اعتماد ۲۵ میلیون جوان را جلب کند، لذا این تفاهم نامه از نظر وزارت ورزش و جوانان و جامعه جوان بسیار ارزشمند است و این حرکت می تواند در گام نخست به رشد و توسعه سازمان های مردم نهاد کشور کمک کند.

معاون وزیر در امور جوانان خاطر نشان کرد: بدیهی است که با این تفاهم نامه بخش بزرگی از خیرین که حاضرند مبالغ خوبی را صرف امور جوانان کنند، به این بانک هدایت خواهند شد تا از رهگذر سرمایه گذاری آن ها بتوان به جوانان یاری رساند.

طی این تفاهم نامه، مقرر شد وام کم بهره برای گسترش فعالیت سازمان های مردم نهاد، اشتغال های کوچک جوانان، تحصیل، ازدواج و ... پرداخت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *