پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آمریکایی پنجم آزاد شده در ایران کیست؟

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 468589
"ماتیو رویثیک" آمریکایی پنجم آزاد شده در قالب مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی در خبر اولیه مبادله زندانیان از قلم افتاده بود اما نشریه نیویورکر نخستین رسانه ای بود که روز یکشنبه در گزارش خود از پشت پرده های مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا اشاره ای به این آمریکایی داشت و اعلام کرد زندانیان آزاد شده در ایران 4 نفر نبوده بلکه 5 نفرهستند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارشی اختصاصی از این آمریکایی آزاد شده او را محقق جوان 30 ساله از ایالت ماساچوست دانسته و گزارشی درباره او منتشر کرده است.


به نوشته نیویورک تایمز او در دسامبر سال گذشته میلادی (بیش از یک ماه پیش) و هنگامی که در کلاس های آموزش فشرده زبان فارسی در تهران بود، دستگیر و روانه زندان شده است.

او 40 روز در زندان بوده است. نیویورک تایمز نوشته است مقامات آمریکایی و خانواده اش ترجیح داده اند خبر دستگیری او را رسانه ای نکنند.

این آمریکایی دستگیر شده پیش از 4 ایرانی - آمریکایی آزاد شده ، خاک ایران را ترک کرده است.

او در سپتامبر سال 2015 برای شرکت در کلاس فشرده 4 ماهه زبان فارسی موسسه زبان دهخدا به تهران آمده بود.

او در سال 2008 از رشته روابط بین الملل دانشگاه بوستون فارغ التحصیل شده است و سفرهای زیادی به کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز، خاورمیانه و افغانستان داشته است. او چهار سال در دانشگاه آمریکایی کابل و دو سال در دانشگاه سلیمانیه کردستان عراق تدریس و فعالیت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *