جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

افشای حقیقتی‌دیگردرباره رئیس‌عرفان‌حلقه

دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 468410
رئیس دانشکده طب سنتی و مکمل کشور ارمنستان گفت: واقعیت این است که محمدعلی طاهری بیش از 10 سال است که برای خود و عزیزان و نزدیکانش از فرادرمانی استفاده نمی‌‌کند، زیرا بهتر از هر کسی به عوارض خطرناک آن آگاه است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی نام‌آور رئیس دانشکده علمی تحقیقاتی طب سنتی و مکمل کشور ارمنستان و عضو آکادمی علوم طبیعی جامعه اروپاست، وی در گفت‌وگو با مجله الکترونیکی «پاسخ» به بیان دیدگاه‌هایش درباره عرفان ضاله حلقه پرداخت که گزیده‌ای از آن در ادامه می‌اید:

-طب مکمل شامل برخی روش­‌ها می­‌‌شود که در چهارچوب طب سنتی قرار گرفته و جزیی از آن محسوب می‌شود. برای مثال طب سنتی چینی، طب سنتی هندی، طب سنتی کره­ای، طب سنتی ایرانی، طب سنتی ارمنی و نظایر آنها که در تمامی اقوام و ملل دارای پیشنه غنی تاریخی وجود دارند. طب مکمل همان‌طور که از نامش پیدا است به تنهایی کامل و کافی نبوده بلکه در کنار طب سنتی و یا طب کلاسیک غربی کاربرد تکمیلی (مکمل) پیدا می­‌کند، همانطور که شیر خشک در کنار شیر مادر جنبه غذای مکمل برای نوزاد دارد.

- طب سوزنی دارای 12 روش مختلف است، همیوپاتی که به نوبه خود محل سؤال و بحث است، طب آیورودا، یوگا و امثال آنها. برخی از این روش‌ها نیز جنبه انرژیتیک دارند نظیر ریکی که خود دارای زیرشاخه‌های بسیار متعددی است، روش خوزه سیلوا، سنگ­‌ درمانی، روش‌­های مدیتیشن تبتی، هندی، ژاپنی،... آنچه به ناصحیح و ناعادلانه «فرادرمانی» (کاملترین روشی درمانی که فراتر از همه روش‌ها است) و سایمنتولوژی
جالب­‌ترین نکته این است که گفته می­‌شود طاهری که در زندان دچار بیماری­ شده است، در حالی که وی بنیانگذار فرادرمانی، یعنی برترین روش درمانی است!
نام گرفته­‌اند و عملاً هر دو یک روش هستند، نیز عملاً جزو همین روش‌­های انرژتیک هستند.

-در معرفی فرادرمانی توسط شخص محمدعلی طاهری مشاهده می­‌‌کنیم که فرادرمانی با علم در تضاد است و دیدگاه علمی حتی باعث خنثی شدن آن است. از سوی دیگر تناقض بزرگ دیگر در گفته­‌های وی این است که فرادرمانی که شعور و رحمت الهی است، به سادگی با داشتن دیدگاه علمی بی اثر و خنثی می­‌شود؛ یعنی وی تلویحاً رحمت الهی را نیز در تضاد و تقابل با علم محسوب می­‌کند.

-اما فرادرمانی از دید اینجانب که خود نیز از سال 2007 میلادی توسط خانم دکتر پیرزاده که برای شرکت در یک سمینار پزشکی به ارمنستان آمدند با فرادرمانی آشنا شدم و بعد خود نیز به عنوان یک محقق، فرادرمانگر شدم به شکل بسیار ساده این گونه است: فرادرمانی یک کپی ناقص و خطرناک از چندین روش انرژیتیک دیگر نظیر ریکی، خوزه سیلوا، یوگا، بیولوکیشن و نظایر آنها است و مانند آن‌ها به صورت تفویضی این توانایی از فردی به فرد دیگر منتقل شده و اصطلاحاً همسویی صورت می‌گیرد و نیازی به هیچگونه آموزشی ندارد مانند وقتی که یک سوزن معمولی را به یک مغناطیس مالیده و آنرا نیز به مغناطیس تبدیل می‌کنیم.

-دانشگاه ما در سال 2011 و 2012 در کشور ارمنستان کنفرانس‌های تخصصی بین‌المللی برگزار کرد که بیش از 100 شرکت کننده از ایران نیز داشت و ما در بخش عملی این کنفرانس­‌ها با استفاده از دستگاه بیوسکوپ و نیز روش بیولوکیشن نشان دادیم که جریان فرادرمانی با دستگاه قابل ثبت بوده و یک جریان انرژی قابل هدایت و تقریباً قابل کنترل فیزیکی است و اخیراً نیز طی آزمایشاتی که با قفس­‌های فاراده از جنس آلومینیوم،
فرادرمانی یک کپی ناقص و خطرناک از چندین روش انرژیتیک دیگر نظیر ریکی، خوزه سیلوا، یوگا، بیولوکیشن و نظایر آنها است
سرب و روی انجام دادیم، مشخص شد که فرادرمانی توان عبور از قفس­‌های فاراده را ندارد که این خود نشان دهنده این است که رحمت الهی نبوده، بلکه یک جریان ساده انرژی است که فرادرمانگر با کمک دست خود و یا سایر تکنیک­‌ها آن را هدایت و کنترل می‌­‌کند و همچنین جنسیت، سن، توان جسمی و فیزیکی فرادرمانگر در شدت و ضعف این جریان مؤثر است.

- از سوی دیگر فاکتور «لزوم وجود فرادرمانگر» خود یک دلیل دیگر در اثبات آن است که فرادرمانی یک پدیده فیزیکی و مادی است که نیاز به کسی به نام فرادرمانگر دارد که آن را فرا بخواند تا جاری گشته و پس از 15 یا 20 دقیقه دستور به قطع آن دهد. حال با توجه به توضیحات شخص محمدعلی طاهری و اعتقاد راسخ پیروان فرقه عرفان کیهانی حلقه بر اینکه فرادرمانی فاقد توجیه و توصیف علمی است، بدیهی است که نمی­‌توان آن را علم محسوب کرد و نام طب مکمل بر آن نهاد.

-با این وجود دانشگاهی در ارمنستان به نام «Medicine lTraditiona of University» دانشگاه پزشکی سنتی که دارای تشابه اسمی با دانشکده ما است، از سال 2010 میلادی به پایگاه این فرقه در خارج از ایران تبدیل شده که البته صرفاً به دلیل سود اقتصادی سرشار با این فرقه همکاری می­‌‌کند و اخیراً در تهران نیز یک دفتر نمایندگی ایجاد کرده­‌اند که خرید و فروش سرتیفیکیت­‌های دوه­های فرادرمانی تسهیل شود، اما در حال حاضر در کل دنیا تنها مؤسسه‌­ای که از جنبه علمی فرادرمانی را مورد بررسی قرارداده دانشکده ما یعنی دانشکده علمی ­تحقیقاتی طب سنتی و مکمل کشور ارمنستان است.

-یکی دیگر از تناقضات موجود در خود آموزه‌های
بلافاصله با شروع حملات با تکرار ذکر خود را در معرض این تشعشعات تجسم می­‌‌کردم که با دست آن‌ها را پراکنده می­‌کنم و بعد از چند ثانیه حملات خاموش می­‌‌شود
فرقه عرفان کیهانی حلقه در همین اصطلاحات و واژه‌­هایی است که به کار می­‌برند. برای مثال «تشعشع دفاعی»، اگر چه این فرقه، متعصبانه انرژی بودن فرادرمانی را رد می‌­‌کند، ولی خود واژه تشعشع حاکی از این است که در این پدیده یک سری اشعه (انرژی) وجود دارند که به دو گروه دفاعی و تهاجمی تقسیم می‌شوند. تشعشعات دفاعی مانند سپر برای دفاع در مقابل هر عاملی استفاده می‌­شود که در تقابل با این فرقه باشد و تشعشعات تهاجمی که رسماً از آن‌ها نام برده نمی‌­شود برای حمله به عوامل مقابل به کار می­‌روند.

- این گونه حملات را اینجانب شخصا تجربه کرده‌ام که قبلاً در ساعات مشخصی از شبانه روز موجب بروز سرد درد، وزوز گوش، افت فشار خون.... می گشت که بزودی راه کار خوبی برای خنثی­ سازی آن پیدا کردم، بدین شکل که بلافاصله با شروع حملات با تکرار ذکر «اعوذ بالله من الشیطان رجیم، بسم الله الرحمن الرحیم» خود را در معرض این تشعشعات تجسم می­‌‌کردم که با دست آن‌ها را پراکنده می­‌کنم و بعد از چند ثانیه حملات خاموش می­‌‌شود، بکارگیری این فن و حصول نتیجه مثبت از آن، خود دلیل روشنی بر آن است که این تشعشعات و فرادرمانی رحمت الهی نبوده و منشایی غیر الهی دارند که با ذکر نام خداوند و پناه بردن به وی از شر شیطان قطع می‌­‌شوند.

-می‌­توان صریحاً نتیجه‌­گیری کرد که فرادرمانی یک پدیده فیزیکی ساده و قابل بررسی علمی و ابزاری و آزمایشگاهی و از نوع الکترومغناطیسی است با دامنه ارتعاش بین 8 الی 13 هرتز که موجب آسیب‌رسانی در درجه اول به سیستم اعصاب مرکزی محیطی و سپس به ارگان‌های داخلی نظیر کبد، طحال، کلیه‌ها، سیستم عروق...
این گونه ارتعاشات به نوبه خود می­‌توانند موجب بروز موتاسیون در ژن‌­ها و تولد نوزادان دارای معلولیت جسمی یا ذهنی شوند که البته باید در نسل بعدی منتظر چنین عواقبی بود
می‌‌شود.

-فرادرمانی طبق نتایج بررسی­‌های ما تشعشعات الکترو­مغناطیسی است و شاید محققان فیزیک بتوانند بزودی وجود سایر فاکتورهای انرژی را نیز در آن بیابند. اما تا همین حد فعلا برای دنیای پزشکی کافی است که تشعشعات الکترو­مغناطیسی در فرکانس­‌های مشخصی جزو مخرب‌­ترین و مضر­ترین پدیده­‌های جهان هستی محسوب می‌­شوند و که ساده‌­ترین آن‌ها تشعشعات تلفن موبایل و مونیتور کامپیوتر­ها است و قوی‌ترین آنها سلاح‌­های ارتعاشی است که در برخی کشورها در حال آزمایشات نهایی است.

- این گونه ارتعاشات موجب بروز عوارض خاصی در هدف می­‌‌شوند که حسب شدت و طول مدت قرار گرفتن در معرض آنها، متفاوت بوده و از سرگیجه و سردرد و وزوز گوش شروع شده سپس به اختلالات خواب، بی خوابی، ضعف حافظه، عدم تشخیص موقعیت زمانی و مکانی، توهمات شنیداری و دیداری، ....... اختلال کار کبد، کیسه صفرا، طحال، کلیه‌­ها شده و حتی به نوبه خود می­‌توانند موجب بروز موتاسیون در ژن‌­ها و تولد نوزادان دارای معلولیت جسمی یا ذهنی شوند که البته باید در نسل بعدی منتظر چنین عواقبی بود.

-به عنوان یک محقق که فرادرمانی را هم بر روی خود و هم برروی ده­‌ها بیمار داوطلب آزمایش کرده­‌ام، می­‌توانم بگویم که فرادرمانی دارای یکسری نتایج مثبت سطحی و زودگذر غیرقابل انکار است و عمدتاً در کاهش سریع ولی بسیار کوتاه مدت فشار خون بالا، درد استخوان­‌ها و نیز ایجاد نوعی احساس سبکی و نشاط موفق است. اما بعد از چند روز موجب تشدید همان عوارض اولیه و نیز بروز عوارض جانبی می‌‌شود، بنابراین صرف اینکه فرادرمانی دارای نتایج مثبتی نیز هست، استفاده از آن را توجیه نمی‌­‌کند،
فرادرمانی با علم در تضاد است و دیدگاه علمی حتی باعث خنثی شدن آن است
زیرا عوارض آن بیشتر و قوی­‌تر و عمیق و دیرپا هستند، ضمن اینکه اعتیاد­زا است.

-متأسفانه تا به حال با فرادرمانی برخورد بایسته از سوی هیچ ارگان، مؤسسه علمی، دینی، سیاسی صورت نگرفته است که دلایل آن برای اینجانب نیز مبهم است، ولی یکی از این دلایل این است که مسئولان امور دینی، علمی، پزشکی، سیاسی .... به دلیل عدم آگاهی از ماهیت و عوارض و پیامدهای این پدیده در حوزه اختیاری و فعالیت خود، آن را جدی تلقی نکرده‌اند و تصور نموده­‌اند ملعبه­‌ای است در دست یکسری افراد بی‌غم و مشکل که خود را با آن سرگرم می‌­‌کنند و اگرچه برخوردهایی نیز با این فرقه و رهبر آن شده، ولی صرفا تعزیری و سطحی است.

- هدف اصلی این فرقه یا دقیق‌­تر بگویم روسای این فرقه رسیدن به خدا و درمان بدون دارو نیست، بلکه فراتر از حوزه عرفان و طب است که شواهد مشخصی نیز دارد. از سوی دیگر این فرقه با توجه به بنیان علم­‌گریزی که دارد و از کلیه علوم موجود در دنیای امروز تنها آمار را به رسمیت می­‌شناسد و دائماً با انتشار آمارهای ساختگی قصد علم‌نمایی دارد.

-جالب­‌ترین نکته این است که گفته می­‌شود محمدعلی طاهری که در حال سپری کردن محکومیت تعزیری خود است، دچار انواع و اقسام بیماری­‌ها است، در حالی که وی بنیانگذار فرادرمانی، یعنی برترین روش درمانی است! ولی واقعیت این است که وی بیش از 10 سال است که برای خود و عزیزان و نزدیکانش از فرادرمانی استفاده نمی­‌کند، زیرا بهتر از هر کسی به عوارض خطرناک آن آگاه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *