پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
تحقیقات نشان داد؛

فرزند بیشتر، طول عمر بیشتر برای مادر

دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 468329
کارشناسان بر این باورند که راز افزایش طول عمر زنان می‌تواند در داشتن تعداد فرزندان بیشتر نهفته باشد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، اکنون کارشناسان برخلاف نتایج مطالعات پیشین به این نتیجه دست یافته‌اند که داشتن تعداد فرزند بیشتر به زنان کمک می‌کند تا با سرعت کمتری پیر شوند و طول عمر بیشتری داشته باشند.

در این مطالعه 75 زن که در منطقه جنوب غربی گواتمالا ساکن بودند برای مدت زمان 13 سال مورد بررسی قرار گرفتند. DNA این زنان از نمونه بزاق و گونه‌های آنان به منظور ارزیابی و کنترل طول تلومر (پایانه فیزیکی کروموزوم‌های خطی) در شروع این مطالعه گرفته شد. علاوه بر این سبک زندگی این افراد نسبتا برابر بوده و رژیم غذایی آنان، سطح فعالیت‌های جسمی،‌ تحصیلات، جایگاه اقتصادی – اجتماعی مشابه بوده است.

کارشناسان مشاهده کردند در زنانی که تعداد فرزند بیشتری داشتند طول تلومرها بلندتر بوده و می‌توان نتیجه گرفت که بارداری ممکن است تاثیرات حفاظتی بر بدن داشته باشد.

به گفته کارشناسان، نتایج به دست آمده حاکی از آن است که حداقل در میان این گروه، داشتن تعداد فرزند بیشتر همچون فاکتور حفاظتی عمل کرده و سرعت کوتاه شدن طول تلومر را که با کوتاه شدن طول عمر رابطه مستقیم دارد، کاهش می‌دهد.

به گزارش مدیکال دیلی، کارشناسان می‌گویند: شاید داشتن تعداد فرزندان بیشتر با افزایش حمایت‌های اجتماعی اعضای خانواده و دوستان از مادران همراه باشد و همچنین افزایش حمایت‌های اجتماعی می‌تواند به کاهش هزینه‌های بارداری‌های بعدی کمک کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *