جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تعهدات آمریکا وغرب باید راستی‌آزمایی شود

يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 468219
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: دستگاه دیپلماسی باید به‌دقت اقدامات غرب و آمریکا را رصد کند.
به گزارش جهان، محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به سخنان وزیر خزانه‌داری آمریکا مبنی بر اینکه کشورش تحریم‌های ضدایرانی خارج از چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک را ادامه خواهد داد، اظهار داشت: اتفاقی که از امروز شاهد آن هستیم برداشتن تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب به‌بهانه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بود که به ملت تحمیل شد، اما بارها شاهد آن بوده‌ایم که آمریکایی‌ها با طرح بهانه‌های واهی درباره نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم به‌دنبال حفظ ساختار تحریم‌ها هستند.

وی تصریح کرد: بعد از توافق هسته‌ای و امضای سند برجام، 25 مورد تحریم از سوی آمریکا مورد مطالعه قرار گرفته که برخی از آنها اجرا و برخی متوقف مانده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه قبل از برجام آمریکایی‌ها بارها نقض عهد کرده‌اند، ابراز داشت: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید به‌دقت اقدامات غرب و آمریکا را رصد کند، چرا که با توجه به سابقه بدعهدی این کشورها، در اجرای برجام هوشیاری مسئولان ضروری است و غفلت از اقدامات طرف مقابل برای کشور خسارت‌‌بار خواهد بود.

مدیرمسئول روزنامه رسالت با تأکید بر اینکه اجرای برجام محصول ایستادگی و رشادت نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: تمام ارکان نظام در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و غرب ایستادگی کردند و اجرای برجام یک پیروزی برای دستگاه دیپلماسی ایران محسوب می‌شود و اقتدار ملی کشور را نشان می‌دهد، اما در عین حال با توجه به سابقه تاریک طرف مقابل لازم است تمام تحرکات رصد شود و مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از امروز توپ در زمین آمریکا و غرب است و باید به‌دقت تعهدات آنها راستی آزمایی شود، چرا که دشمن به‌دلیل اینکه با ماهیت انقلاب اسلامی مشکل دارد، به‌دنبال را‌ه‌های دیگر برای ضربه زدن به نظام و کشور است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *