جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۸
۲۶

رمزگشایی یک کارگردان از کشف حجاب بازیگران و پیوستن به GEM

يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 468194
جلیل سامان کارگردان شناخته شده نوشت: وعده‌های فریبنده جم ممکن است در شرایط بی‌ثبات فرهنگی کشور برای تکنیسین‌های درجه چندم و بازیگران کم‌استعداد وسوسه‌انگیز باشد، اما در درازمدت در آن سوی مرزها با بازیگران بخت‌برگشته‌ای مواجه خواهیم شد که سرانجام کم‌کار و بیکار خواهند شد و به دلیل رفتارهای خلاف عرف و شرع، امکان بازگشت یا کار در کشور را از دست خواهند داد.
رمزگشایی یک کارگردان از کشف حجاب بازیگران و پیوستن به GEM
به گزارش جهان به نقل از فارس، جلیل سامان فیلمنامه نویس و کارگردان شناخته شده با نگارش یادداشتی نسبت به موضوع کشف حجاب و پیوستن هنرمندان ایرانی به شبکه های ماهواره ای واکنش نشان داد. در یادداشت وی با عنوان "کشف دیرهنگام یک استحمار فرهنگی!" آمده است:

این روزها خبرهای کشف حجاب و پیوستن بازیگران ایرانی به شبکه جم تاسف برانگیزترین اخباری است که در حوزه فرهنگ می شنوم.

حادثه‌ای که سیاست‌های بیمار فرهنگی کشور در آن بی تاثیر نبوده‌اند. معضل بزرگ، گرایش کاذب و بیش از حد جوانان به بازیگری و بازار کساد تولیدات تلویزیونی و سینمایی است..

فارغ از سیاست های یک بام و دو هوای فرهنگی که زیاد درباره‌اش گفته‌ایم، نباید از جنبه شخصی و هویت هنرمند غافل شویم. در واقع اینها افراد بی استعدادی هستند که علاقه آنها شهرت است، نه هنر بازیگری. حالا اگر دست بر قضا بازیگر شدند چه بهتر! وگرنه مجری‌گری هم می‌کنند و ایضا شو منی یا بازی در سریال‌های چیپ (سخیف) ترکیه‌ای یا مدل پشت مجلات و کشف لباس!

وعده‌های فریبنده جم ممکن است در شرایط بی‌ثبات فرهنگی کشور برای تکنیسین‌های درجه چندم و بازیگران کم‌استعداد وسوسه‌انگیز باشد، اما در درازمدت در آن سوی مرزها با بازیگران بخت‌برگشته‌ای مواجه خواهیم شد که سرانجام کم‌کار و بیکار خواهند شد و به دلیل رفتارهای خلاف عرف و شرع، امکان بازگشت یا کار در کشور را از دست خواهند داد. این بازیگران سرخورده سرانجام باید همان راهی را بروند که بعضی دیگر رفتند. باید برای تبلیغ کالا و لباس مدل و برهنه شوند تا جیب عده‌ای را پر و هوس عده‌ای دیگر را اقناع کنند. این سرانجام فرهنگ برهنگی است.

زنگ خطر از مدت‌ها قبل به صدا در آمده است. اگر مسئولین فرهنگی نمی شنوند، هنرمندان باید خودشان هوای یکدیگر و خودشان  را داشته باشند. باید مواظب باشیم تا در این سراب غرق نشویم. هیچ کس مسئول حماقت‌های دیگری نیست!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چرا به اینگونه بازیگرها بها داده میشه ولی اهالی جشنواره عمار مظلوم واقع میشن؟؟؟
یونس
یکی از این باصطلاح بازیگر نماها که اخیرا به این شبکه پیوسته و کشف حجاب کرده را از نزدیک میشناسم . بسیار فردی از حیث شخصیتی ضعیف و از بعد دینی و معرفتی بی هویت است لکن توسط خود صدا و سیمای جمهوری اسلامی به مردم معرفی و تحمیل شد . و به مناسبتهای مختلف از وی دعوت میشد و مردم را موعظه میکرد . خود کرده را تدبیر نیست و گوش شنوایی هم وجود ندارد که از رشد و مطرح شدن این عناصر بی بته که لایه های پنهان زندگی و شخصیت خودشون پر از اشکال و ضعف و بی اخلاقی و مفسده است جلوگیری و پیشگیری نماید .
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیزم آقای یونس خان وقتی فقر از یک در وارد شود ...... در در دیگرخارج می شود و قتی دولت فخیمه مدت نزدیک به سه سال است که بودجه صدا و سیما را نصف می کند دیگر پول و کاری نیست که کسی در آن مشغول و امرار معاش کنند و این گونه افراد به راحتی جهت درآمد کم گول می خورند و آینده خودشان را نابود می کنند چون از نظر دولت ماهواره بهتر از صدا و سیمای منصف است ولی این ها بهانه است این سیاست در زمان اصلاحات نیز اجرا شد مردم باید عاقل باشند که متاسفانه بعض سایت های طرفدار دولت مثل سایت های اصلاحات مخاطبان خود را با برنامه ها و اخبار نادرست به نوعی بیماری روحی رسانده اند که امید است با آنها برخورد شده و خسارت وارده را از آنها دریافت دارند و به مخاطبان بدهند
همه اینها دلیل بر کاری که کردند نمی شود
مگر بازیگری شغل است که اینها بیکار بمانند و از گرسنگی به این کارها روی آورند؟ مگر برای بازیگری چقدر تلاش کرده اند؟؟؟ خیلی از تحصیلکرده های ما بیکارند باید خودفروشی کنند؟
دولت مقصر است که برای تولید اقدام نکرده است و اگر تولید رونق داشت بسیار سود بیشتری برای همه جوانان سالم و نه شهرت طلب راحت طلب داشت.
همانجوری که خوانندگان آن ورآبی یکی یکی دارند بر میگردند تاریخ مصرف اینها هم بیشتر از آنها نیست و مانند دستمال بیرون خواهند انداخت
آفرین به این کارگردان با هوش.
شهروند درجه چندم
دمش گرم چه شخصیت فرهیخته ای است و چه خوب بیماری فرهنگی بعضی از به اصطلاح هنرمندان را تشخیص داده است
آفرین به شعورت
United Kingdom
خیلی قشنگ گفتند معلومه آدمه باهوش و فهیمی خوش مان آمد
جلیل سامان کارگردان شناخته شده؟!؟!؟!؟؟!

واقعا خیلی شناخته شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ارمغان تاریکی یکی از پربیننده ترین سریالهای تلوزیون بود که جلیل سامان سال 89 ساخت
سریال پروانه 91
فیلمنامه هانیه و ...
اشتباهی مثبت دادم.
معروف بودن مهم نیست، آن که مهمه شعور و طرز فکر آدم هاست که اونها را از هم متمایز می کنه.
Iran, Islamic Republic of
احسنت به جلیل سامان

ایکاش همه می توانستند درست فکر کنند
Iran, Islamic Republic of
جلیل سامان جز هنر مندان حزب الهی کشور هستند همه منتظر سریال چمران ایشان هستیم
Romania
سلام به شرفت
جلیل سامان؟عجب کارگردان مشهوری
Iran, Islamic Republic of
به خاطر این حرفش نابودش میکنن طایفه روشنفکری سینما رحم ندارد
Iran, Islamic Republic of
مواظب سیمای میلی باشند امور اصلاح می شود
باید گزینش سنگینی برای حضور در پرده ها و صدا و سیما اعمال بشه
Iran, Islamic Republic of
دیگه تو سینما راهش نمی دن
Iran, Islamic Republic of
سامان برو دمبال کار بگرد
همه
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم
سید
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرش بده،خیلی زیبا و منطقی واقعیات را بیان نمود؛ ان شاء الله غرب گراها و شهرت طلبان هوس باز فرو رفته در ظلالت و تاریکی از خواب بیدار شوند...
یک روزی خودتم میزنی میری سامان جان
Iran, Islamic Republic of
بعد از مدتها یکی بود حرفی درست وحرفه ای بزند همچنین جای تاسف دارد افرادی که به راحتی اظهار نظر میکنند واز ناشناخته بودن جلیل سامان میگویند در حالیکه بیننده عادی تلویزیون ارمغان تاریکی را می شناسد و همچنین کارگردانش که زیاد اهل رونمایی نیست