جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ادعای تلگرام بر رد درخواست فیلترینگ ایران

يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 468189
مدیر تلگرام مجددا هرگونه توافق با ایران برای فیلترینگ این شبکه اجتماعی را رد کرد.
به گزارش جهان، ایسنا نوشت: چند روز پیش رسانه های ایران به نقل از وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات گزارش دادند که تلگرام قبول کرده که هر کانالی را که ایران گزارش دهد، مسدود کند.

پاول دروف، مدیرعامل تلگرام در این زمینه در توئیتر خود گفت: همانند دیگر کشورها در ایران نیز فقط مطالب مرتبط با گروه ترویستی داعش و مسستهجن فیلترینگ خواهند شد و نه هر مطلب دیگری که دولت ایران مخالف آن باشد.

پیشتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفته بود تلگرام که در حال حاضر حدود 20 میلیون کاربر در ایران دارد، هم اکنون چندین پیج را که محتوای آنها برخلاف مقررات ایران است و توسط این وزارتخانه گزارش شده مسدود کرده است.

دروف در این خصوص گفت: اگر آنها می‌گویند که ما هر محتوایی را به درخواست آنها مسدود کرده ایم، مسلما این گفته صحت ندارد. وی افزود: حدس من این است که منظور آنها این است که آنها می‌توانند مانند هر کاربر دیگری کانالهای هرزه نگاری یا داعش را در abuse@telegram.org گزارش دهند و آن کانالها مسدود خواهند شد.

وی افزود: گزارشهایی که برای تیم ما ارسال می‌شوند به دقت مورد بررسی قرار میگیرند و اگر مطالب گزارش شده حاوی پورنوگرافی یا مرتبط با ایدئولوژی داعش نباشد، آن گزارش نادیده گرفته خواهد شد.

مدیرعامل تلگرام در پاسخ به اینکه چرا برخی کانالهای ایرانی در تلگرام اخیرا ناپدید شده اند، این فرضیه را که تیم تلگرام مسئول تعطیلی آنها بوده را رد کرد و گفت: این فرضیه درست نیست. به احتمال زیاد اکانت مالک کانال هک شده است و ما در حال بررسی این موضوع هستیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *