شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۰
۳
آقاتهرانی:

دل ما با وحدت خوش است/ مخالف آقایان، هر که باشد پایداری است!

يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 468161
دبیرکل جبهه پایداری گفت: خدا می‌داند دل ما با همگرایی، وحدت و کنار هم قرار گرفتن خوش است.
دل ما با وحدت خوش است/ مخالف آقایان، هر که باشد پایداری است!
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام آقاتهرانی در گفتگو با هفته نامه نماینده در پاسخ به این سؤال که «به عنوان دبیرکل جبهه پایداری، چه توصیه‌ای به جوانان، پیرامون وحدت و ائتلاف اصول‌گرایان دارید؟» به وظایف فعالان سیاسی و جوانان انقلابی در عرصه انتخابات به صورت توأمان اشاره کرد و گفت: «باید دو طرف را در نظر گرفت یعنی ما به عنوان اصول‌گرا وقتی دور هم می‌نشینیم باید چه اقداماتی انجام دهیم و سپس جوانان باید چه فعالیتی داشته باشند؟»

وی در تبیین فعالیت فعالان اصول‌گرا، گفت: «ما وقتی می‌خواهیم فهرست انتخاباتی را تهیه کنیم، باید منافع شخصی را نادیده بگیرم و به این فکر کنیم فهرستی ارائه دهیم تا جوانان بپسندند و به آن رأی دهند. اینگونه نیست که مثلاً بنده فتوا صادر کنم شما به این فهرست رأی دهید و اگر رأی ندهید، جهنم می‌روید.»

دبیرکل جبهه پایداری افزود: «اگر کسانی را برای حضور در فهرست انتخاب کردیم که به درد دنیا و آخرت مردم نمی‌خوردند، طبیعی است که رأی نمی‌آوردند. آن وقت خودمان به دست خودمان اجازه می‌دهیم شقاقی ایجاد شود و لیست‌های دیگر منتشر شود و بعد از آن عزا می‌گیریم، چه کنیم؟»

آقاتهرانی با بیان اینکه زمان تبلیغات یک هفته است، اظهارداشت: «اگر در این مدت کوتاه، فهرست‌های دیگری از طرف اصول‌گرایان ارائه شود، حتماً انتخابات را واگذار می‌کنیم، آیا در این شکی دارید؟»

** «پایداری» زیر وحدت نمی‌زند

ایستادگی «پایداری» بر وحدت اصول‌گرایان نکته مهمی بود که از سوی دبیرکل جبهه پایداری به آن پرداخته شد. او به صراحت اعلام کرد: «برخلاف آنهایی که می‌گویند پایداری زیرش می‌زند، می‌گویم «بنده بنا ندارم به هم بزنم»، اگر آقایان براساس اصول حرکت کنند، قول می‌دهم تا آخر بروم چون مؤمن پای شرطی که می‌کند می‌ایستد، ما می‌خواهیم مؤمن باشیم.»

وی با اشاره به نگاه و توقعی که مردم نسبت به فهرست‌های انتخاباتی دارند، خاطرنشان كرد: «باز باید به این نکته توجه کرد که وقتی لیستی بیرون آمد، اینگونه نیست هرچه من و شما گفتیم همان را عمل کنند، نباید به دست خودمان کاری کنیم تا اصول‌گرایی تکه پاره شود. ما اصول‌گرایان دور هم جمع شدیم تا مجلسی اصول‌گرا و ولایت‌مدار داشته باشیم.»

وی اظهار داشت: «باید مانع افراد رانت‌خوار شویم، افرادی که برای خود حق ویژه قائل می‌شوند و فقط صندلی اشغال می‌کنند.»

آقاتهرانی سپس در تشریح وظایف جوانان به نکاتی اشاره کرد و در تبیین نکته اول به فلسفه جلسات وحدت که از سال قبل آغاز شده بود، پرداخت و یادآور شد: «ما دور هم جمع شدیم تا بتوانیم اجتماع قشنگ و مدیریت شده‌ای از اصول‌گرایان را شکل دهیم البته گفتیم اشتباه هم می‌کنیم. هرجا اتفاق نظر داریم جلو می‌رویم و هرجا اختلاف پیدا کردیم از نظر سه فقیه(آیات موحدی کرمانی، یزدی و مصباح) استفاده می‌کنیم. هرچه اعلام کردند، قبول می‌کنیم.»

دبیرکل جبهه پایداری در نکته دوم به جوانان انقلابی، توصیه کرد: «جوانان همین نکته‌ای که عرض کردم را توجه داشته باشند، بالاخره ما تلاش می‌کنیم خوب باشیم. جوانان هم دنبال کنند و ببینید ما چه اقداماتی انجام می‌دهیم، نقدمان کنند، استقبال هم می‌کنیم.»

آقاتهرانی ادامه داد: «بدانند باید به اصول متعهد باشیم. اگر با هم درگیر شویم انتخابات را می‌بازیم. ما نمی‌خواهیم دوباره مجلس ششمی داشته باشیم. به جوان‌ها توصیه می‌کنم مراقب باشید، امروز یکپارچگی ما یک ضرورت است و البته حتماً جوانان ما این ضرورت را احساس می‌کنند.»

از دبیرکل جبهه پایداری سؤال کردیم «برخی افراد احساس تکلیف کردند و در انتخابات ثبت‌نام نکردند آیا در ادامه فرآیند، قبول دارید عده‌ای هم باید احساس تکلیف کنند و انصراف دهند؟» او پاسخ داد: «از دیدگاه اسلام، وقتی دو نفر نامزد شدند، باید نگاه کنند کدام‌یک از آنها صالح‌تر است. اگر نروند کنار خیانت کرده‌اند. بعضی خیال می‌کنند اگر خودشان روی صندلی ننشینند همه چیز به هم می‌خورد، به خدا به هم نمی‌خورد و هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. خوب نیست آدم خود محور باشد.»

 **اصول‌گرایان نباید به فکر رقابت با یکدیگر باشند

وی بار دیگر به این نکته اشاره کرد که اگر فرد صالح پیدا شد، باید گذشت کرد. ما اصول‌گرایان نباید به فکر رقابت با هم باشیم چراکه رقابت‌ها منجر به اختلاف می‌شود.

وی تأکید کرد: «خدا می‌داند دل ما با همگرایی، وحدت و کنار هم قرار گرفتن خوش است. فکر می‌کنیم با وحدت آقا دلشان بیشتر شاد می‌شود که نیروهای انقلاب با هم هستند. روبه‌روی هم قرار نمی‌گیرند البته انتقاد هم داریم. بالاخره سلیقه‌ها فرق می‌کند، خب فرق کند، سر سلیقه نباید دعوا کرد.»

دبیرکل جبهه پایداری با بیان این مطلب که «می‌خواهیم نظام پیروز شود و به مردم خدمت کنیم»، گفت: «این روند با دعوا و رودررویی با هم حاصل نمی‌شود اگر با هم صحبت کنند نتایج خوبی حاصل می‌شود.»

 ** ائتلاف اصول‌گرایان می‌تواند الگویی برای آینده شود

آقاتهرانی از وحدت اصول‌گرایان که منجر به شکل‌گیری ائتلاف شده است، ابراز خوش‌بینی می‌کند و می‌گوید: «اگر همین مسیر جلو برود، الگویی برای آینده خواهد شد چون تا به حال ائتلاف‌ها به نتیجه مطلوبی نرسیدند و این اولین بار است که شکل گرفته است ضمن اینکه وجود سه فقیه خیلی کمک می‌کند.»  

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش درخصوص هجمه‌هایی که علیه «پایداری» صورت می‌گیرد، گفت: «در وادی سیاست، متأسفانه باب دروغ گفتن، شانتاژ بازی، کم و زیاد کردن، مردم را فریب دادن، رد گم کردن و جر زدن زیاد است. از آنجا که نزد عده‌ای، سیاست عین دیانت نیست و به عبارتی سکولار هستند. در بیان همه چیز راحت عمل می‌کنند و به خودشان اجازه می‌دهند، همه چیز بگویند.»

وی افزود: «البته در این میان از آنهایی که متدین و اهل نماز و روزه هستند، تعجب می‌کنم.»

دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه حدود یک‌سال در تمام جلساتی که در راستای وحدت و ائتلاف شکل گرفت، شرکت کردیم، اظهارداشت: «مگر کسی زور کرده بود آنجا برویم. احساس کردیم نیروهای متدین می‌خواهند بر اصول پایبند باشند، پس گفتیم بنشینیم کنار هم و صحبت کنیم.»

 **مدعی هستم برخی از افراد اصلاً «پایداری» را نشناخته‌اند

وی با اشاره به تخریب‌هایی که علیه پایداری در فضای سیاسی و رسانه‌ای انجام می‌شود، تأکید کرد: «بنده مدعی هستم بسیاری از افراد اصلاً «پایداری» را نشناخته‌اند اما در عین حال به خود اجازه می‌دهند همه چیز بگویند. اصلاً فکر نمی‌کنند مردم عقل دارند و قضاوت می‌کنند.»

وی با بیان اینکه «کوبیدن یک گروه باب شده است» اظهارداشت: «در این چند وقت اخیر هرکس با «بعضی‌ها» مخالف شد، به نام پایداری تمام شد؛ گفتند: «او پایداری است، حالا جزء اعضای شورای مرکزی باشد یا نباشد، اصلاً پایداری باشد، یا نباشد. مخالف این آقایان هرکس که می‌خواهد باشد، او پایداری و افراطی است.»

دبیرکل جبهه پایدرای خطاب به افراد و تشکل‌هایی که پیرامون جبهه پایداری موضع‌گیری‌های تند اتخاذ می‌کنند، افزود: «گویی آنها نذر کرده‌اند هر طور که می‌شود، پایداری را بکوبند چرا که باید نذرشان ادا شود.»

** دوستان باید یاد بگیرند که تعامل کنند، زبان همدیگر را بفهمند

آقاتهرانی اضافه کرد: «ما که روزنامه‌ای نداریم بخواهیم سروصدا کنیم، وب‌سایت هم به آن شکل نداریم؛ بنابراین هرچه فحش بدهید ما چیزی نمی‌گوییم و از کنارش عبور می‌کنیم. حداقل هوای زبان خودتان را داشته باشید، شاید قیامتی باشد، چه جوابی دارید!»

حضور در سخت‌ترین شرایط و بزنگاه‌های مهم و حساس، محور دیگری بود که دبیرکل جبهه پایداری در توصیف تشکل متبوعش به آن پرداخت و با اشاره به اینکه سه فقیه در رأس «پایداری» قرار دارند، تأکید کرد: «نمی‌گوییم معصوم هستیم، اشتباه هم می‌کنیم، ولی این سه فقیه رصد می‌کنند تا ببینند حرکات ما با اصول نظام، قوانین فرادستی و بیانات حضرت آقا تطابق دارد یا نه. سیاست بچه‌گانه نداریم.»

وی گفت: «سؤال می‌کنیم کدام پیش‌بینی‌هایی که آقایان کرده بودند، اتفاق افتاد؟ فقط کافی است برگردید و روزنامه‌ها را ببینید.»

نماینده مردم تهران در همین بخش از سخنانش به مواضع چندگانه‌ای که توسط برخی از مسئولان مطرح می‌شود، اشاره کرد و یادآورد شد: «دیروز فردی در صحبت‌هایش گفته بود «آمریکا عوض شده است»، هفته بعد محکوم می‌کند. این چه سیاستمداری است که در یک ماه، سه بار موضع‌گیری متفاوت می‌کند!»

آقاتهرانی تصریح می‌کند: «برای چه آدم باید این نظام را در اختیار شما قرار دهد؟ به‌گونه‌ای عمل می‌کنید که خودتان هم نمی‌دانید چند روز گذشته درست گفتید، دیروز درست گفتید و یا امروز درست می‌گویید.»

وی در ادامه این گفت‌وگو، به همگرایی اصول‌گرایان پرداخت و گفت: «ما برای وحدت فکر کردیم و معتقدیم دوستان باید بتوانند یاد بگیرند که تعامل کنند، زبان همدیگر را بفهمند، خوش‌بینانه وارد شوند، دنبال سهم‌خواهی نباشند. متأسفانه این بیماری‌ها در مسائل سیاسی است.»
آقاتهرانی نتیجه‌گیری کرد: «ان‌شاءالله انتخابات خیلی خوبی در پیش داریم و امیدواریم براساس اصول حرکت کنیم تا بتواند جواب دهد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
یه سلامی هم بکنیم به آقا تهرانی سلام دلواپس ...
سلام بی ادب
sadra
ایول حاجی جون....
امیدوارم وحدتتون به لطف خدا شکل بگیره....
انشالله بتونید قوی به این کشور خدمت کنید...