جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رمز گشایی از سیستم پهپادهای آمریکایی

يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 468151
رئیس سابق سازمان سیا و ناسا گفت: پهپادهای آمریکایی مجهز به دستگاه هایی هستند که همچون دکل های تلفن همراه عمل می کنند و تلفن اهداف مورد نظر را با انحراف به سیستم خود کانکت می کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «مایکل هیدن» رئیس سابق سازمان سیا و ناسا گفت: در پهپادهای آمریکایی سیستم سیگنال های هوشمند ثبت تلفن، فرادیتا (چه کسی و چه زمانی تماس گرفته است) و ارتباطات اینترنتی وجود دارد.

همچنین «مایکل هیدن» تصریح کرد، آمریکا در شناسایی اهداف پیچیده خود در سراسر جهان از سیستم فرادیتا بهره می برد.

در این سیستم پیچیده اطلاعات سیم کارت تلفن های همراه افراد مختلف توسط پهپادها گرفته می شود و سپس موقعیت آنها به واسطه روش مثلث بندی شدن اطلاعات موقعیت از روی دکل های گوناگون تلفن های همراه که تلفن به آنها کانکت شده بود، شناسایی می شود.

همچنین رئیس سابق سازمان سیا و ناسا به این نکته اشاره کرد که پهبادهای آمریکایی مجهز به دستگاه هایی هستند که همچون دکل های تلفن همراه عمل می کنند و تلفن اهداف مورد نظر را با انحراف به سیستم خود کانکت می کنند و موقعیت سیم کارت را شناسایی می کنند. ضمن اینکه آدرس های IP که به دستگاه ارسال شده اند به شبکه اینترنت متصل می شوند و اطلاعات کامل درباره آنها مخابره می شود.

همچنین این پهپادها مجهز به سیستم تشخیص سیگنال های بلوتوث و وایفای به منظور خواندن اطلاعات است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *