جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

آزادی زندانیان و واکنش نامزدهای آمریکایی

يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۳۰
کد مطلب: 468079
نامزدهای حزب جمهوری خواه و دموکرات از آزادی زندانیان ایرانی الاصل شهروند آمریکا استقبال کردند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از آسوشیتدپرس خبر داد: تد کروز و رند پاول دو نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری از آزادی زندانیان آمریکایی ایرانی الاصل استقبال کردند.
 
جمهوری اسلامی ایران سعید عابدینی و سه نفر دیگر از شهروندان ایرانی الاصل آمریکا را آزاد کرد. برنی ساندرز نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز از آزادی زندانیان اظهار خرسندی کرد و گفت: دیپلماسی می تواند در این منطقه پرآشوب نیز تحقق یابد.

این در حالی است که مارکو روبیو و دیگر جمهوری خواهان پیش از این سیاست های اوباما را به خاطر ضعف در مقابل ایران برای ازادی زندانیان مورد انتقاد قرار داده بودند.

روبیو طی سخنرانی اش در ایالت آیوا گفته بود دولت آمریکا باید برای آزادی زندانیان مذاکرات خود را با مقامات ایرانی آغاز کند.

بن کارسون نامزد مستعفی حزب جمهوری خواه نیز از آزادی زندانیان ایرانی الاصل استقبال کرد ولی همچنان سیاست جمهوری خواهان را در مخالفت با برجام تکرار کرد.
وی گفت که از آزادی زندانیان و موفقیت دیپلماسی راضی و خشنود است ولی توافق هسته ای با ایران می تواند امنیت ملی آمریکا را با خطر مواجه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *