پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

دولت جلوی ورود میوه قاچاق را نمی‌گیرد!

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 468032
مهاجران گفت: برنامه برای ذخیره‌سازی شب عید مانند سال گذشته باشد با مشکل مواجه می‌شویم.
به گزارش جهان به نقل از نسیم، سید حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار  در رابطه با بازار میوه بیان داشت: قیمت بسیاری از محصولات کاهش قیمت چشمگیری داشته است، از جمله آن‌ها گوجه فرنگی است که حدود 60درصد کاهش قیمت داشته است. خیار نیز کاهش قیمت داشته و از 1500 تا 2500 در بازار عرضه می‌شود.
 
وی ادامه داد: پیاز همچنان با قیمت بالا در بازار موجود است. لیموترش نیز از محصولاتی است که قیمتش در بازار بالا است، این میوه، میوه‌ای است که به صورت قاچاق از پاکستان وارد بازار شده است که این میوه قاچاق با قیمتی بیش از 2 برابر قیمت واقعی در بازار عرضه می‌شود و این در حالی است که قیمت لیموترش سنگی دزفولی در بازار کیلویی 5500 تا 6 هزار تومان و لیموترش جیرفتی نیز کیلویی 6500 تا نهایت 7 هزار تومان است.
 
مهاجران در ادامه و در رابطه با بازار میوه قاچاق بیان داشت: پرتقال مصری، گلابی چینی، کدوی ترکیه، شبرنگ و شلیل از جمله‌های میوه‌هایی هستند که این روزها به صورت قاچاق وارد بازار شده و مقدارشان نیز کم نیست.
 
وی تأکید کرد: در شعار حرف از جلوی میوه قاچاق را گرفتن زیاد است اما عملا سهم عمده‌ای از بازار را میوه‌های قاچاق در برگرفته است.
 
وی در رابطه با ذخیره‌سازی شب عید نیز افزود: متولی ذخیره‌سازی عید "تعاونی روستایی" است و تعاونی روستایی نیز سال گذشته خوب عمل نکرد و متأسفانه نظرات ما نیز برای آن‌ها اهمیت چندانی نداشت. امیدواریم که امسال بهتر از سال گذشته باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دولت هیچ وظیفه ای جز ارتباط ظریف و کری در همه امور حتی امروز چی بپوشم وزارت خارجه نداره بیخود دادو بیداد نکنی پرفسور حقوقدان ناراحت میشه
دولت جلوی کدوم قاچاق رو گرفته ؟