پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

افزایش استفاده از افزودنی‌های مجاز

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 467943
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز به شدت افزایش یافته است گفت: سامانه جامع مدیریت آزمایشگاهی جهت اطلاع همه مردم از کیفیت محصولات غذایی و دارویی راه‌‌اندازی می‌شود
به گزارش جهان به نقل از فارس، رسول دیناروند در همایش کشوری آزمایشگاه‌های برتر اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های مهم و اصلی ما در سازمان غذا و دارو این بوده که به مردم اطمینان دهیم که فرآورده‌های سلامت از صحت لازم برخوردارند و این وظیفه سنگینی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه کالاهای سلامت وسیع بوده و در حوزه‌های مختلفی همچون محصولات آشامیدنی، بهداشتی،‌ مکمل، دارو،‌ واکسن، تجهیزات پزشکی و... است افزود: باید از صحت و سلامت همچنین کیفیت همه این محصولات اطمینان داشته باشیم و در مسیر تعیین کیفیت نمی‌توان آزمایشگاه‌ها را نادیده گرفت چرا که در این موضوع نقش محوری دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: یکی از معضلاتی که امروزه با ان مواجه هستیم مسئله تقلب‌ها است و همانطور که در تولید از فناوری استفاده می‌شود متاسفانه متقلبان از این مسئله غافل نبوده و از این موضوع استفاده می‌کنند البته این مسئله در همه دنیا وجود دارد و تنها اختصاص به ایران ندارد.

دیناروند ادامه داد: برخی هنرشان کاهش قیمت است تا تولید کننده سود بیشتری ببرد و معمولا این کار با تقلب امکان‌پذیر است. به طور مثال اگر فلان محصول تهیه نیم لیتر آن 5 هزار تومان باشد در بازار هزار تومان به فروش می‌رسد. شناسایی تقلبات راحت نیست و گاهی دستگاه‌های ناظر از متقلبین عقب می‌افتد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *