جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

درآمد دولت از خرید و فروش خودرو چقدر بود؟

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 467870
خرید و فروش خودرو در 10 سال گذشت بیش از 2 هزار و 350 میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کرده است .
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین، بر اساس قانون نقل و انتقال دولت مشمول پرداخت ماليات نقل و انتقال اتومبيل به دولت مي شود از اين رو با هر خريد و فروش اتومبيل هزينه اي از اين بابت به خزانه دولت واريز مي شود .

 اين تنها بخشي از هزينه هايي است كه بر خريد و فروش اتومبيل مترتب است . غير از اين سرفصل، خريد و فروش اتومبيل مشمول پرداخت ماليات بر ارزش افزوده ، حق التحرير، حق الثبت و همچنين هزينه صدور الكترونيكي سند نيز مي شود .

 بر اساس اين گزارش ركود بازار خودرو و كاهش قابل توجه خريد و فروش خودرو سبب مي شود دولت در سرفصل هاي درآمدي مذكور با كاهش روبرو شود .

 هر چند بازار خودرو مدتهاست به گفته دست‌اندركاران و فعالان با كاهش خريد و فروش روبروست اما كاهش خريد و فروش و ركود در اين بازار در نيمه اول سال جاري خود را نشان داده است به طوري كه در اين دوره زماني ميزان ماليات دريافتي دولت از نقل و انتقال اتومبيل كاهشي در حدود 21 ميليارد تومان را تجربه كرده است . ميزان ماليات دريافتي دولت از محل نقل و انتقال اتومبيل در نيمه اول سال جاري 237 ميليارد و 840 ميليون تومان بود . اين رقم در سال گذشته 259 ميليارد و 640 ميليون تومان برآورد شد . پيش بيني مي شود با ورود خودروهايي كه در قالب وام 25 ميليون توماني خريداري شده است، به بازار درآمد دولت از اين محل با افزايش دوباره روبرو شود .

ماليات نقل و انتقال خودرو بر اساس نوع خودرو، مدل و سال ساخت و ... محاسبه مي شود.

بر اساس اين گزارش حجم ماليات دريافتي از نقل و انتقال خودو در فاصله سال هاي 1384 تا سال نيمه اول سال 1394 يعني در طول 10 و نيم سال گذشته بيش از 2 هزار و 353 ميليارد و 210 ميليون تومان گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فروش خودرو ایرانی انقدر سود داشت که پراید 2500 دلاری در عراق تو ایران 22 میلیون این یعنی دوست دار ملت بودن نه اجنبی....؟
این یعنی ضد مملکت نبودن ....؟